Prohlášení týmů po kvalifikaci v Abú Zabí: Rosberg doufá, že Hamilton podlehne tlaku

F1NEWS.CZ, 22. listopadu 2014, 15:19 Google+

Rosberg potvrzuje svoji letošní nadvládu v kvalifikacích. Jak hodnotí dnešní výkony v poslední kvalifikaci sezóny jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Dnes to byl opět skvělý den. Inženýři odvedli dobrou práci, byl jsem spokojený s nastavením, dal jsem dohromady dobré kolo. Je to jen drobný krok, protože tento víkend je o vítězství v mistrovství světa. Doufal jsem, že se některý z Williamsu dostane mezi nás, ale snad se jim to povede zítra. Bude to zajímavé jako vždy. 

Duševní rozpoložení? Chci odvést dobrou práci. Bude to mezi námi skvělá bitva. Doufám, že kluci z Williamsu předvedou něco neuvěřitelného. Doufám v tíhu tlaku, pokud by na Lewise dolehla a udělá chybu, trošku jako dnes či v Brazílii, to jsou příležitosti, které hledám. Budu na to tlačit a udržím laťku vysoko. 

Lewis Hamilton, 2. místo
Nevím, kolik chyb udělal Nico. Auto bylo fantastické, všechny části kvalifikace jsem si užil. K souboji v první zatáčce přistoupím jako obvykle. 

Nejsem obzvlášť zklamaný, samozřejmě vždycky chcete být na stupni nejvyšším, Q1 a Q2 byly dobré, ale v Q3 jsem nedal dohromady kolo, Nico odvedl skvělou práci a boj nás čeká zítra.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Od Lewise to bylo nepovedené kolo, což se nečekalo, protože ve druhé části kvalifikace předvedl velmi dobré kolo.  Nebudu jim říkat nic jiného, nacházejí se ve své vlastní malé bublině a soustředí se na závod. Myslím, že bychom je teď měli nechat v klidu, ať se soustředí na zítřek.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 3. místo
Auto bylo ke konci velmi dobré, výborně se řídilo. Nestačilo to na to, abych je porazil. Ale Mercedes byl rychlejší, v neděli obvykle mají ještě větší náskok. My se pokusíme vyhrát jestli se něco stane, pokud budeme mít rychlost. Závod se nevyhrává v první zatáčce, zítra to nebude jiné.

Pro tým je důležité získat třetí místo v hodnocení týmů a dnes jsme pro dosažení tohoto cíle udělali vše správně. Já sám mám šanci získat 4. místo mezi jezdci a budu se na to soustředit. Tohle bylo asi mé nejlepší kvalifikační kolo z celé sezony. Postupem času jsem zrychloval a dal jsem dohromady nejlepší mezičasy, když se to počítalo. Jsem připraven bojovat o každou příležitost, která by mi přinesla možnost posunout se dopředu.

Felipe Massa, 4. místo
Zítra startujeme z nejlepších pozic, které jsou v našich možnostech. Měl jsem potenciál být před Valtterim, ale nedokázal jsem poskládat mé nejlepší mezičasy do rozhodujícího kola poté, co jsem probrzdil. Vůz se zdá být pro závodní podmínky konkurenceschopný a druhá řada je povzbuzující. Umístění na pódiu je reálné, proto budu bojovat tvrdě, aby to bylo pěkné zakončení letošní sezony.

Rob Smedley, šéf výkonnosti
Dnes jsme odvedli dobrou práci. Kvalifikovali jsme se tam, kde bychom měli být a vše jsme dnes udělali správně. Naše domácí úkoly jsme si udělali dobře a získali jsme dobré startovní pozice. Teď se budeme soustředit na správnou strategii a prověříme, zda máme všechny základy připraveny pro úspěšný poslední závod letošní sezony.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 5. místo
S kvalifikaci jsem opravdu spokojený. Po třetím tréninku jsme věděli, že musíme na autě ještě zapracovat, ale také víme, že když zapadne slunce, teplota klesne, takže  zůstáváme optimističtí, protože naše nastavení funguje lépe ve večerních hodinách. V průběhu kvalifikace jsem tu byl zatím nejspokojenější. Jsme poměrně blízko Williamsu a nejsme přiliš daleko od jednoho z Mercedesů, takže to nebyla špatná kvalifikace.

Sebastian Vettel, 6. místo
Mám-li být upřímný, s výsledkem nejsem vůbec spokojený. V trénincích jsme na tom byli celkem dobře, ale v kvalifikaci jsme se najednou museli potýkat s obrovskou přetáčivostí a, ačkoliv jsme zkusili všechno, nezlepšilo se to. Teď už s tím nic neuděláme. Šesté místo pokládám za minimalizování škod. Není to poprvé, co se nám to letos stalo, a vůbec netuším proč. Neumím si to vysvětlit. Najednou jako bych jezdil s jiným autem a ať zkouším cokoliv, nejde to. Štve mě to. Zítra nás čekají dlouhé závody, stát se může cokoliv. Byla to moje poslední kvalifikace s Red Bullem a neproběhla hladce. Musíme si však připustit, že reálně jsme za Mercedesem a Williamsem. Zítra ale půjde i o pneumatiky, protože okruh se po setmění výrazně změní.  

Christian Horner, šéf týmu
Byla to velmi vyrovnaná kvalifikace, na jejímž konci se týmy seřadili do dvojic. Daniel se dostal velmi blízko k Williamsu, rychlost na jedno kolo není na tomto okruhu naší silnou stránkou, ale on a Sebastian jsou v třetí řadě startovnho roštu a já doufám, že se zítra budeme moci posunout kupředu. Skvělou práci odvedl Daniil Kvjat, tři auta Red Bullu jsou na pátém, šestém a sedmém místě. 


TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 7. místo
Byla to dobrá kvalifikace, v Q3 jsem zajel dobré kolo a se sedmým místem jsem spokojen, i když to mohlo být ještě lepší. Bylo to blízko šestému místu, ale i tak jsme v dobré pozici pro závod, neboť startujeme z čisté stopy. Je těžké si dávat cíle, ale chceme využít naplno naši dobrou kvalifikaci. Myslím, že jsme včera pochopili, kde můžeme auto zlepšit a pracovali jsme správným směrem. Nyní musíme mířit na body. Mám dobré vzpomínky na závody GP3 na tomto okruhu a snad to bude zítra také zážitek, který si budu pamatovat. Poslední závod s Toro Rosso - tým mi bude chybět stejně jako italština. Ale není čas na to být sentimentální, budu se soustředit na závod.

Jean-Eric Vergne, 12. místo
Nebylo to špatní, i když bych preferoval dostat se do Q3. Byl to náročný víkend a auto se ne vždy dobře řídilo, takže nakonec tento výsledek není špatný. Dává mi to šanci zvolit si pneumatiky a jsem si jistý, že vůz se bude lépe chovat v závodě, protože simulace vypadaly dobře. S pomocí dobré strategie bychom rozhodně měli být schopni získat cenné body a ukončit sezónu pozitivně.

James Key, technický ředitel
Od pátku jsme spokojeni se závodní rychlosti, ale věděli jsme, že v kvalifikaci to bude náročné. Pracovali jsme na voze i chování pneumatik, ale musím říci, že jsme odvedli dobrou práci, soustředili se na detaily a vyplatilo se. Ráno jsme měli stále dost věcí k napravování, ale v kvalifikaci bylo vyvážení vozů dobré a dál jsme se zlepšili. Mohli jsme ušetřit Daniilovy pneumatiky v Q1, ale bylo těžké číst podmínky na trati, tak jsme to zahráli na jistotu. Q2 byla dobrá, Daniil postoupil dál.

JEV udělal pokrok, ale pár desetin ztratil v poslední zatáčce, což mu znemožnilo postoupit dál. Je to škoda, ale je v dobré formě pro závod, máme volbu pneumatik a s dobrou strategií to může být skvělé. Daniil v Q3 odvedl dobrou práci a byl blízko šestému místo, ale udělal malou chybu v zatáče 17. Celkově jsme spokojeni a těšíme se na poslední závod roku.

 

McLAREN

Jenson Button, 8. místo
Celkově jsem trochu zklamaný, v poslední části jsem se trápil. Auto se zdálo ohromně pomalé, asi u všech, bylo to tak i u Fernanda. Není to skvělé, ale není to taková katastrofa, jak to vypadalo včera. Díky klukům za to, jak to otočili.

Teď máme skvělé závody a intenzivní závody, bojovali jsme o pátou příčku, tak uvidíme, co dokážeme zítra pomocí strategie. Chybějí nám ale dlouhé jízdy, moc toho nevíme o tvrdší sadě pneumatik.

Kevin Magnussen, 11. místo
Abych řekl pravdu, jsem zklamaný. Dostal jsem se do provozu, ale důležitější bylo, že jsem se v Q2 trápil se zadní částí auta - neměl jsem přilnavost. Včera to bylo lepší a musíme se na to podívat. Závodní rychlost však vypadá slibně. Budeme se snažit zítra získat maximum, což je vždy naším cílem - získat co nejvíce bodů.

Eric Boullier, závodní ředitel
Nevím, co se přesně stalo. Něco se pokazilo v sektoru č. 3 u Kevina, jinak mohl snadno postoupit do Q3. Měli jsme problémy s palivovým čerpadlem. Museli jsme jezdce zavolat zpět do boxů a doplnit palivo. Mohlo to být mnohem lepší, ale v třetím sektoru byl provoz, Alonso zpomalil. Jenson jel velmi dobře, ale více neřeknu.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 10. místo
Během celé kvalifikace jsme ladili motor - někdy jsme výkon měli, jindy ne. Téměř celý ranní trénink jsem vynechal, takže nikdo nemohl očekávat nějaký zázrak. Neabsolvoval jsem skoro žádné jízdy s plnou nádrží, nevyzkoušel  jsem si starty, všechno to pro mě bylo velkou neznámou. A můj odchod z Ferrari? Momentálně se cítím dobře, ale dokážu si představit, že zítra to bude dost emotivní. Na druhou stranu, rozhodnutý jsem byl už celkem dlouho. 

Kimi Räikkönen, 9. místo
Ještě než jsme sem přijeli jsme věděli, že Yas Marina nán nebude vyhovovat. Nenašli jsme nastavení, které by fungovalo v každé zatáčce. V kvalifikaci jsem se cítil pohodlněji, ale nebylo lehké dát dohromady kolo. Jel jsem na limitu a někde auto fungovalo dobře a jinde klouzalo. Zítra to bude náročné, ale jako vždy uděláme maximum, abychom dovezli body pro tým.

Pat Fry, šéf vývoje šasi
Vzhledem k našemu výkonu včera, věděli jsme, že čelíme komplexnímu výkendu a bohužel kvalifikace to potvrdila. Ztráta na soupeře je zvlášť vidět ve druhém a třetím sektoru, kde se počítá především rychlost a ovladatelnost. To jsou dvě oblasti, na kterých víme, že musíme pracovat. V Q1 jsme měli pár potíží, především u Fernanda, které byly z důvodu provozu a špatného načasování, některé zase technického typu s ohledem na výměnu motoru. Podmínky se však zlepšovaly a snažili jsme se z vozu získat maximum. Start z páté řady znamená, že musíme útočit a musíme být soustředěni na to dovést co nejvíc možných bodů. 

 

FORCE INDIA

Sergio Perez, 13. místo
Dnes to nebyl nějak zvlášť těžký den, ale neměli jsme prostě rychlost na to, abychom z kvalifikace získali lepší startovní pozici. Čekali jsme to však a proto je nastavení vozu zaměřeno více na závod. Proti minulým závodům na tomto okruhu se chovají pneumatiky jinak. Sáhli jsme po jiném nastavení a věřím, že nám to zítra dá nějakou výhodu. Možnosti různých strategií jsou zde velmi omezené, nečekám proto od nikoho na startovním roštu žádná riskantní dobrodružství. Proti včerejšku jsme udělali nějaké větší změny v nastavení a doufám, že se nám vyplatí a sezonu zakončíme s bodovým ziskem.

Nico Hülkenberg, 14. místo
Věděli jsme, že naše rychlost na jedno kolo není nejlepší a bude těžké dostat se mezi deset nejlepších. V závodě bychom však měli být konkurenceschopnější. Zítra se bude rozdělovat dvojnásobné množství bodů, navíc se jedná o poslední závod, tak je šance zakončit letošní sezonu s dobrým výsledkem.

Vijay Mallya, šéf týmu
Do zítřejšího závodu vstupujeme s tím, že nemáme co ztratit a máme malou možnost získat v hodnocení týmů páté místo. Takže do toho dáme vše. Naše rychlost na jedno kolo nebyla dobrá, ale doufáme v konkurenceschopnější formu v závodních podmínkách. Bohužel je však tohle jeden z těch okruhů, kde je předjíždění těžké. Pokusíme se dostat vozy do hry pomocí strategie. Uvidíme zítra a těším se na velké finále souboje Lewise a Nica.

 

SAUBER

Adrian Sutil, 15. místo
Byla to solidní kvalifikace. Stále jsme dělali pokrok během celého víkendu ačkoliv není lehké zmeškat první trénink a nezajel jsem kvůli toho mnoho kol. Stále jsem cítil, že se auto zlepšuje díky různému nastavení. Bylo dobře vyvážené a moje kolo bylo dobré. Tým odvedl dobrou práci a doufám v pozitivní závod.

Esteban Gutiérrez, 17. místo
Bylo to těžké a já se snažil z auta dostat maximum. Moje kolo bylo dobré, ale ztratil jsem půl desetiny, která by znamenala postup. Není to uspokojivé, ale zároveň se musíme soustředit na závod a snažit se získat co nejvíc. Poté, co teplota tratě poklesla byla ovladatelnost jiná. Bylo těžké mít ideální podmínky, ale celkově jsem spokojen.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
I předtím jsme věděli, že tento víkend pro nás nebude jednoduchý. Tento okruh ukazuje nedostatky našeho balíku. Přesto to neznamená, že jsme se vzdali. Někteří soupeři jsou nadosah, takže cílem je získat co nejlepší možný výsledek.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 16. místo
Rozhodně není lehké startovat vzadu a muset absolvovat trest projetí boxovou uličkou, stejným způsobem jsme ale v Melbourne zahájili letošní sezónu, takže jde o jakousi krutou symetrii. Zítra se budeme snažit odvést naše maximum a nikdy nevíte, co se může stát. Je to dlouhá Velká cena a nemůžeme vědět, jaký bude poslední závod sezóny. Doufáme, že dosáhneme co nejlepšího výsledku. 

Pastor Maldonado, 18. místo
Bylo obtížné zahřát přední pneumatiky na správnou teplotu, což znamenalo, že se při brždění snadněji zablokovali, což ovlivnilo výsledný čas. Neočekávali jsme, že budeme o tomto víkendu konkurenceschopní, Yas Marina je velmi zvláštní okruh s pomalými zatáčkami a dlouhými rovinkami, a to našemu autu nevyhovuje. Nicméně doufáme, že budeme zítra konkurenceschopnější, protože si myslíme, že pokud jde o degradaci pneumatik, jsme na tom lépe než naši soupeři. Klíčová bude dobrá strategie, je to dlouhý závod a my bychom měli získat několik míst. 

Alan Permane, šéf traťových operací
Kvalifikace odpovídala tomu, jakou jsme letos měli celou sezónu, v zítřejším závodě nás čeká spousta práce. Pokud jde o čas na jedno kolo, určitě jsme přední části startovního pole blíž, než jsme byli na začátku sezóny, ale oba piloti mají před sebou hodně aut, takže budeme muset zapracovat na strategii, která ji umožní získat nějaká místa. Romaina čeká výzva v podobě startu z konce startovního roštu a trestu projetí boxovou uličkou, takže nemá smysl být při vymýšlení jeho strategie konzervativní. 

V Abú Zabí se nám v minulosti celkem dařilo a E22 se při delších stintech chová celkem rozumně, takže rozhodně máme potenciál získat v průběhu 55 kol závodu nějaké pozice. Oba piloti jezdí dobře a už jsme mohli vidět, že auto je spolehlivé. Zítra do toho všichni dáme naše maximum.  

 

CATERHAM

Kamuj Kobajaši, 19. místo
Až dosud máme velmi slušný víkend, auto bylo dnes lepší než včera. Trochu času jsem ztratil v posledním sektoru, ale na výsledcích by to nic nezměnilo. S dnešním výkonem můžeme být spokojení. Těším se na zítra, budeme bojovat stejně jako vždy a doufám, že se nám podaří sezonu uzavřít dobrým výsledkem, kterým bychom poděkovali všem fanouškům, kteří náš tým podporovali.

Will Stevens, 20. místo
V mém posledním kvalifikačním kole jsem vypadal dobře a útočil jsem na čas Kamuje v prvním a druhém sektoru. Bohužel jsem však chyboval v zatáčce 17. Při porovnání časů při stejných podmínkách jsem byl proti předchozímu o vteřinu rychlejší. Jsem spokojený, neudělat chybu, bylo to mezi mnou a týmovým kolegou vyrovnané. Z tohoto pohledu je to trochu zklamání. Celkově máme ale pozitivní den. Ve třetím tréninku jsme na to začali trochu tlačit a zajel jsem několik dobrých časů. Na měkkých pneumatikách jsem byl docela spokojený, ale na tvrdších to bylo horší a nedařilo se mi z nich dostat maximum. Chce to ale zachovat chladnou hlavu a užívat si můj první závod F1. Zítra do toho dáme to nejlepší z nás, abychom fanouškům ukázali, jak moc si jejich podpory vážíme.

Cedrik Staudohar, Renault Sport F1
Ve volných trénincích fungovaly všechny systémy motoru optimálně a mohli jsme operovat s plným výkonem. V kvalifikaci jsme nebyli stavu ohrozit chlapce před námi, ale naše závodní rychlost vypadá lépe, takže naději máme. Willův výkon v kvalifikaci byl působivý.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci v Abú Zabí: Rosberg doufá, že Hamilton podlehne tlaku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

V kvalifikaci vítězí Rosberg před Hamiltonem, třetí skončil Bottas před Massou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud