Aerodynamika byla v posledních sezónách velkou slabinou McLarenu, proto není divu, že Eric Boullier po svém příchodu podrobil zkoumání po nedostatečných výsledcích její personální strukturu.
Z Red Bullu do Wokingu přišel hlavní aerodynamik Peter Prodromou, nyní loučí s McKiernanem, kterého poslal na dovolenou a od začátku příštího roku již nebude zaměstnancem McLarenu.
"Velmi tvrdě pracujeme na tom, abychom McLaren dostali zpět tam, kam patří - na špici roštu. Abychom toho dosáhli, pečlivě vše jsme přehodnotili a nabrali jsme několik velmi talentovaných osobností," potvrzuje mluvčí McLarenu.
"Abychom nyní zabránili duplicitě rolí a abychom měli ty správné lidi na správných místech, zahájili jsme rozhovory s malou skupinou lidí, kteří žel nemají v nové struktuře místo. Jsme ale odhodlání maximálně podpořit ty, kterých se to dotkne," komentuje stáj z Wokingu propuštění McKiernana.
Prodromou začal pracovat pro McLaren v září a jeho práce již nese ovoce. Magnussen včera po kvalifikaci například uvedl věc, kterou jsem od něj dlouho neslyšel: "Měl jsem na měkkých pneumatikách tolik přilnavosti!"
Piloti McLarenu jsou s chováním vozu MP4-29 v Brazílii spokojenější (foto: McLaren)
I Button si začíná vůz čím dál více pochvalovat a méně si stěžovat na potíže s vyvážením: "Doteď jsem měl vždy špatné výjezdy ze zatáček, když bylo auto nestabilní při nájezdu do ní. Tady tomu tak není. Lehká přetáčivost nemá vliv na výkonnost - funguje to. Začíná mi to vyhovovat." Po pátečním neúspěšném experimentu s některými novými věcmi a přístupy k nastavní byli oba piloti po kvalifikaci podstatně spokojenější.
Větší vliv Prodromoua bude patrný v Abú Zabí, pro které McLaren chystá další větší balík vylepšení. Tým se tam ještě pokusí předstihnout mezi konstruktéry Ferrari. K dispozici sice bude dvojnásobek bodů, bude to ale stačit na zlikvidování 49bodové ztráty?