Jordan: Proč všichni nováčci zkrachovali

iM2, 7. listopadu 2014, 22:31 Google+

Bývalý majitel týmu Jordan, Eddie Jordan, se zamyslel nad tím, proč postupně zkrachovaly všechny tři malé týmy, které do F1 v roce 2010 vstoupily společně - Marussia, Caterham a HRT.

Počet komentářů:  37 komentářů (Poslední 09.11. 14:47) Napište svůj názor
Jordan, Eddie

Jordan, Eddie | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

"Týmy musejí používat přepravce domluvené Ecclestonem, jenže jejich náklady jsou vysoké. Dříve držitel komerčních práv platíval 10 milionů GBP [něco přes 350 milionů CZK] týmům, aby jim pomohl nést náklady na přepravu, ale Ecclestone od toho před dvěma lety upustil. Jsou zde také velké rozdíly v tom, jak je rozděleno 300 milionů USD [6,7 miliardy CZK] pro týmy, když většina z této sumy je vyplacena pěti největším týmům - Red Bull, Ferrari, McLaren, Williams a Mercedes.

Jsou zde čtyři důvody, proč tři týmy, které do F1 vstoupily v roce 2010 všechny selhaly. Zaprvé Caterhamu [dřívější Lotus], Marussii [dřívější Virgin] a HRT bylo slíbeno, že ve sportu bude rozpočtový strop ve výši 50 milionů EUR [necelých 1,4 mld CZK] a výkonný orgán FIA selhal v jeho zavedení.

Zadruhé, náklady na motor byly vloni asi 5 milionů GBP [necelých 177 milionů CZK], ale letos vzrostly díky zavedení nových hybridních turbo motorů na 15 milionů GBP [přes 530 milionů CZK]. Kdo je za to zodpovědný? Je to práce Bernieho Ecclestona, aby zajistil, že budou sliby dodrženy. A tyto náklady se příští rok nesníží, i když výrobci původně říkali, že ano."


Eddie Jordan (uprostřed) vloni v Monte Carlu ve společnosti Jeremy Clarksona (vpravo) z britského pořadu Top Gear (foto: Red Bull Racing)

Vytisknout

Diskuze: Jordan: Proč všichni nováčci zkrachovali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 09.11.2014 14:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 37 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso: Můžu si vybrat, kam půjdu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud