Týmy Caterham a Marussia se neúčastní velkých cen v USA a Brazílii. Poprvé od Velké ceny Monaka v roce 2005 bude v texaském Austinu jezdit jen osmnáct vozů. Tato skutečnost vzbuzuje poslední dobou diskusi o budoucnosti F1, zejména když se může stát, že jmenované týmy mohou skončit úplně. Podle Daniela Ricciarda jsou ale i slabší týmy potřebné, protože představují mezistupeň pro jezdce, kteří později jezdí ve špičkové stáji.
Jako produkt akademie Red Bullu jezdil Daniel Ricciardo v roce 2011 za tým HRT, který vstoupil do F1 v roce 2010. „Kdybych to hodnotil podle výsledků, mé šestiměsíční působení v HRT nebylo moc úspěšné,“ míní Ricciardo. „Pro mě osobně to ale byla skvělá doba na adaptaci v F1. Byl to neocenitelný stupínek v mé kariéře. Umožnilo mi to učit se pod dohledem. Byl jsem sice v F1, ale nepřitahoval jsem tu největší pozornost, protože jsem jezdil víc vzadu.
Obecně je skvělé, když je na startu co nejvíc vozů. Pamatuju si na Formuli Renault v roce 2008, kde bylo na startu 40 vozů. Není nic krásnějšího, než vidět plný startovní rošt, i když jsou některé vozy pomalejší, je to nádherná podívaná. Z tohoto pohledu bychom v F1 potřebovali víc týmů. Byla by to škoda, kdyby jejich počet permanentně klesal.“
Podle Sebastiana Vettela sehrály v současné situaci Caterhamu a Marussie velkou roli neustále stoupající náklady. „Kdyby nebyly v F1, byla by to škoda, je lepší, když je na okruhu víc vozů,“ prohlásil Vettel. „Je jich stále míň a míň, to není dobrý vývoj. Už léta pozorujeme, že malé týmy mají problémy se svým financováním, se sháněním prostředků pro absolvování sezony.“