Fernando Alonso se tváří tak, jako by měl stále všechny přestupové karty ve svých rukou. V Suzuce ještě sebevědomě tvrdil, že už tři měsíce ví, kam chce jít, že na tomto plánu pracuje a že všechny puzzle postupně do sebe zapadají.
U Mercedesu místo pro Alonsa není
Objasnění, kam Alonso půjde, je zatím stále zahaleno tajemstvím. Dvojnásobný mistr světa by chtěl přestoupit do Mercedesu, protože jejich auto by mu mohlo zajistit nejrychleji úspěchy. Jezdec Ferrari víkend co víkend opakuje, že vše, co potřebuje k zisku dalšího titulu, je konkurenceschopné auto.
Jenže u Mercedesu místo není. Niki Laudu už neustálé spekulace o příchodu Alonsa k Mercedesu otravují: "S Lewisem máme smlouvu na rok 2015. Proto zde pro Alonsa není místo. Já i Toto chceme s Lewisem i nadále spolupracovat. Jednáme s ním o tom a i nadále by pro nás měl jezdit."
Alonso by chtěl nahradit Hamiltona, to Lauda odmítá (foto: Pirelli)
McLaren s novými aerodynamiky
Tuto zprávu dostal i Alonso. Bylo by proto nedbalé nerozhlížet se i jinde. McLaren neodmítá to, že s vítězem 32 VC jedná. Šéf McLarenu, Ron Dennis, měl osobně ubezpečit jezdce, že jeho role při špionážní aféře z roku 2007 je minulostí a vše je zapomenuto. Jenže spojení McLarenu s Hondou je velkou neznámou. O japonském motoru se jeden povídá, že je za očekáváním, druhý zase, že vše běží perfektně.
McLaren má ale lepší zprávy. Mezitím totiž posílil své aerodynamické oddělení o čtyři schopné inženýry. Z Red Bullu k 1. září příšel Peter Prodromou, ze Sauberu přešel Tony Salter a z Lotusu dvojice Guillaume Catalani a Ettore Graffini. Alonso má ale údajně požadovat klauzuli ve smlouvě, která by mu v případě španých výkonů umožnila tým po roce opustit.
Lotus s Maldonadem a Grosjeanem také obsazen
Lotus se po oznámení podpisu smlouvy na motory Mercedes stává opět zajímavou alternatívou. Jenže i zde je plno. Pastor Maldonado zajišťuje týmu peníze od PDVSA a Romain Grosjean zajišťuje podporu Totalu.
Obě ropné společnosti týmu dohromady přinesou 80 milionů USD. I když v budoucnu bude dodávat oleje Petronas, tak jak Total tak i PDVSA jsou i sponzory týmu. Alonso by navíc stál jistý obnos peněz a to ne zrovna malý.
Podle posledních zpráv by měl Alonso kontaktovat už i Williams. I zde však mají oba jezdci své kontrakty podepsány. Rok 2015 bude druhým rokem smlouvy pro Felipeho Massu. Valterri Bottas byl v Monze také potvrzen pro sezonu 2015.
Také Williams je lákavá volba, avšak zde, ani u Lotusu, místo není. Zbývá tedy McLaren...
(foto: Scuderia Ferrari)
Pokud by však Alonso nakonec skončil opravdu u Williamsu, přestupový kolotoč by se znovu roztáčel. Volbou by byl také rok mimo, což například v roce 1992 udělal i Alain Prost. Francouz na konci sezony 1991 po neshodách s Ferrari F1 opustil, v roce 1992 odpočíval a v roce 1993 se vrátil s Williamsem a oslavil svůj čtvrtý titul.