Během Velké ceny Itálie se sešli v rámci Strategické skupiny a projednali několik návrhů, které by měly pomoci ke zvýšení sledovanosti. Několik týmů požádalo FIA, aby zakázala určitý druh rádiové komunikace, protože podle nich fanoušky od sportu odrazují.
Tento radikální návrh se snaží prosadit, aby piloti nebyli jen loutkami slepě následujícími pokyny z boxů. Stále více totiž spoléhají na informace týmu, aby věděli, kde mohou získávat čas nebo jak projíždět lépe zatáčky - obzvlášť ve srovnání se svým týmovým kolegou, jak jsme mohli v posledních závodech často slýchávat i jezdců Mercedesu.
I přes menší snahy o totální zákaz rádia se však jedná o zákaz pouze určitého druhu komunikace z boxové zídky, která má pomoci pilotům s jejich výkonností. Zřejmě by šlo o striktnější vynucení toho, aby byl dodržován článek 20.1 sportovních pravidel: "Pilot musí řídit vůz sám a bez pomoci."
Komunikace jezdce směrem k týmu by naopak omezena nebyla - ta často fanoušky baví. Diskuse mezi týmy a FIA probíhají a více světla bychom se v této záležitosti mohli dočkat příští týden v Singapuru.
Eric Boullier je pro omezení radiokomunikace: bylo by to dobré pro fanoušky
a umožnilo by to více vyniknout pilotům (foto: McLaren)
Výhra pro fanoušky?
Větší množství radiokomunikace si letos podle Erica Boulliera vyžádalo zavedení nových pravidel týkajících se palivové efektivity. Uznává ale, že její omezení by pro fanoušky mohlo být dobrým nápadem.
"Letos jsme omezeni v nižším množství paliva, v tvrdších gumách. Chápu, že to může být pro fanoušky matoucí, že musí šetřit pneumatiky, palivo atd. Zprávy a instrukce předávané rádiem tady byly od zavedení rádia. Problém je nyní něčím novým, protože za poslední tři roky jsou vysílány.
FOM je může vypnout nebo filtrovat. Proč ale nakonec nezavést pravidlo, které by to zjednodušilo a umožnilo pilotům na dráze více vyniknout? Je to samozřejmě lepší," dodává sportovní ředitel McLarenu pro Autosport.