Tým ihned popřel konspirační teorie o záměrné chybě a předání pozice v odplatě za Spa, podle německého jezdce za nimi nestály ani technické problémy s brzdovým systémem: "Ne, brzdy nepředstavovaly vůbec žádný problém."
Ke konci však rádiem jeho inženýr informoval o jejich teplotě, která nebyla optimální. Ani tehdy však podle něj nešlo o nic vážného: "Nebyl to velký problém, jen něco, co si musíte trochu hlídat. K tomu dochází vždy, protože když otevřete přední brzdové kanálky, tak přicházíte o celkem hodně aerodynamické výkonnosti."
"Vždy se to snažíte nějak omezit a v závodě to pak můžete lehce překročit, takže se něco takového nepřihodilo ani poprvé, ani naposledy. Podle mě byly pro zdejší trať dost dobře optimalizované," vysvětluje Rosberg.
Do cíle dojel po dvou hrubkách při brzdění druhý a diváci na něj stejně jako ve Spa bučeli. "Samozřejmě to nebylo příjemné, ale co mám říkat? Doufám, že mi časem prominou a zapomenou. To by bylo skvělé. Omluvil jsem se, víc s tím už opravdu nenadělám. Jo, tak to je," uvádí Rosberg.
Nico Rosberg v šikaně, kterou v průběhu závodu projel po chybách při brzdění
dvakrát rovně (foto: Daimler AG)
Před posledními šesti závody má v šampionátu náskok 22 bodů, i nadále se v nich bude snažit útočit na vítězství a neohlížet se na hlídání bodového odstupu. "Mě tento přístup momentálně funguje nejlépe, zkrátka vyhrávat závody. To je způsob, se kterým jsem momentálně nejvíce spokojený."