Ferrari se letos nepodařilo postavit dostatečně konkurenceschopnou pohonnou jednotku, z čehož její tvůrci obviňovali aerodynamické oddělení a jejich požadavky, jak naznačil také propuštěný šéf vývoje motorů Luca Marmorini.
Nový šéf Scuderie chce kulturu vzájemného osočování změnit: "Když se někoho zeptám na to, jak se mu daří v jeho práci nebo jak se jeho projekt vyvíjí, tak mám rád, když hovoří o svém projektu. Pak můžeme eventuálně mluvit o ostatních, pokud to má nějakou souvislost s tím, co dělá. Nelíbí se mi kultura vzájemného obviňování."
"Nemám rád, když se ukazuje prstem na mé kolegy a nechci, aby dělali totéž. Rozhodně se musíme poučit z chyb, ale pozitivním a perspektivním způsobem," uvádí o řešení interních problémů pro Sky Sport Mattiacci, jenž v roli šéfa týmu po začátku sezóny nahradil Stefana Domenicaliho.
Snaží se kopírovat slavnou kombinaci Todta, Brawna, Schumachera a Byrneho, nebo se ubírá novým směrem? "Víte, hodně naslouchám, hodně čtu a hodně sleduji mnoho lidí, kteří selhali, a lidi, kteří uspěli. Pro mě je toto období Ferrari důležité, protože bylo jedním z nejúspěšnějších.
Ale nesnažím se je kopírovat. Chci, pokud je to možné, z ní využít maximum a udělat to naším způsobem s lidmi, které máme dnes. Někdy jste v pokušení dělat přesně to stejné, co dělali ti úspěšní, ale myslím, že se Formule 1 za posledních pět, šest let tak změnila, že nevím, jestli by tentýž přístup fungoval i dnes."
Marco Mattiacci: "Nejsme tady kvůli spokojenosti, ale kvůli těm nejrychlejším vozům"
(foto: Scuderia Ferrari)
Pro úspěch se bude snažit udržet oba současné piloty - Fernanda Alonsa a Kimiho Räikkönena. Španělův manažer však v paddocku sonduje situaci u konkurenčních týmů. Co může Mattiacci udělat, aby byl Alonso u Ferrari spokojený a zůstal po zbytek svého kontraktu - tedy do konce roku 2016?
"Nemusím udržovat spokojenost Fernanda Alonsa. Nejsme tady kvůli spokojenosti, ale kvůli těm nejrychlejším vozům... Jsem tady kvůli tomu, aby byl konkurenceschopný, ne šťastný," dodává šéf závodního týmu Ferrari.