Prohlášení týmu po kvalifikaci: Hamilton si stěžuje na problémy s brzdami

Petr Hlawiczka, 23. srpna 2014, 15:20 Google+

SPA - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ PO KVALIFIKACI; Jak hodnotí piloti a hlavní zástupci týmů své výkony v kvalifikaci na Velkou cenu Belgie?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 25.08. 12:02) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1.
Je to skvělé stát v čele. Nebylo to tam tak těžké jako jindy, protože neustále šlo o přechodné podmínky. Nakonec jsem se cítil pohodlně. Jde ale jen o kvalifikace a zítra přijde dlouhý závod. Mám v něm opravdu dobrou šanci. Musím dobře odstartovat a pak se budu těšit na zbytek.

Lewis Hamilton, 2.
Vytvořil jsem si glazuru na levé přední brzdě, což znamenalo, že vůz táhl doprava a nemohl jsem s tím během výjezdových kol nic dělat. Trápil jsem se v brzdných zónách a ohromně jsem ztrácel - obzvlášť v první zatáčce.

Přesto nejsem zklamaný. Loni jsem byl na pole position a potom se přede mě prohnal Seb na rovince Kammel, takže si myslím, že druhé místo může být to nejlepší. Může to být požehnání.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Takový start je výjimečný. Jde vidět, že jsme během letní přestávky nezaspali. Lewis měl drobné problémy s brzdami, ale to se za těchto podmínek může přihodit.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 3.
Bylo by hezké skončit na roštu výše, ale rozdíl je očividně dost velký. Důvod je jednoduchý - chybí nám výkon. Bylo to maximum, co jsme dnes mohli získat. Na dráze to bylo těžké. Nakonec se mi podařilo zajet rychlé kolo, protože se okruh zlepšil. Pro nás to za Mercedesem bylo těsné. Šlo o dobrou výzvu a já jsem se třetím místem samozřejmě spokojený.

Daniel Ricciardo, 5. místo
Měl jsem potíže v Blanchimont, ta zatáčka je v mokru náročná. Ne naplno, ale věděl jsem, že už měla končit kvalifikace a tak jsem to trošku přehnal. Myslím, že mě to stálo čas, ale v takových podmínkách nikdy nezajedete perfektní kolo. Spa je jedinečné, protože je to dlouhý okruh a někde je trať sušší než jinde, takže jste téměř každé kolo jeli naslepo. Je to i tak zábava.

Christian Horner, šéf týmu
Do náročném pátku to byl od Seba skvělý návrat, když odjel jen tak málo kilometrů. Daniel i přes chybu dojel pátý, když zde bylo nutné nastavení na malý přítlak. Skvělý výkon od obou pilotů, kteří jsou nyní v dobré pozci. Snad budeme mít zítra konkurenceschopnější vůz než dnes.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 4. místo
Myslím, že jsme v dobré pozici a je zde příležitost bojovat o pódium. Máme však kolem sebe rychlá auta, jako Ricciardo nebo Williams a musíme zabojovat. Víme, že Mercedes - i když vypadali velmi rychle - měli pár mechanických problémů v posledním závodě a musejí využít příležitost. Bylo to příjemné překvapení. Uvidíme zítra, snad získáme body. Očekávám, že Williams bude silný, ale možná mokro zamaskovalo jejich pravou rychlost, takže uvidíme zítra. Zatím to byl perfektní víkend.

Kimi Räikkönen, 8. místo
Byly to náročné podmínky a udělal jsem v posledním kole pár chyb. V zajížděcím kole jsem byl zdržen za ostatními auty a možná to ovlivnilo i způsob, jakým jsem najel do dalšího kola. Ale prostě jsem chyboval a nezajel dobré kolo. Mysleli byste si, že Mercedesy zde a na Monze budou mít výhodu, jako na začátku roku v Bahrajnu. Ale pochopitelně jsme se zlepšili, nicméně až závod ukáže.

Můžete zajet dobré kolo, ale v závodě je těžké bojovat, když jsou ostatní na rovinkách rychlejší - i když budete mít stejné časy na kolo jako oni. Uvidíme, ale překvapivě tam nebyl tak velký rozdíl. Na mokru nemá Mercedes nejlepší přilnavost, ale na suchu jsou ok.

Pat Fry, šéf vývoje šasi
Jsme s výsledkem relativně spokojeni, i když nemůžeme ignorovat výkon mercedesu, protože se chceme dostat na přední příčky. Fernando zajel fantastické kolo a doufám, že bude mít dobrý závod. Kimi trošku ztrácel ve všech sektorech, ale věřím, že jel na maximum, i když dojel osmý. Nemůžeme samozřejmě zapomenout potíže ze včerejška, protože kdyby strávil na trati více času, byl by výš. Zítra bude dlouhý závod a počasí ukazuje menší šanci deště, ale ve Spa si nemůžete být nikdy jistí. Důležité je, abychom přizpůsobili strategii na jakékoliv podmínky.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 6. místo
Poslední trénink, kde jsem byl první, ukázal, ž emáme silné auto, ale v mokru jsme dovolili ostatním přiblížit se a bohužel jsme se nekvalifikovali tak vysoko, jak jsme měli. V zahřívacím kole jsem ztratil teplotu pneumaitk kvůli provozu a to znamenalo, že poslední pokus byl náročnější a během kvalifikace jsme ztráceli v prvním sektoru.

Rychlost se zlepšovala a šesté místo je dobré. Stále před sebou máme zítra kus práce a pokud nebude pršet, máme šanci stíhat Red Bull a Ferrari.

Felipe Massa, 9. místo
Dnes to bylo náročné a déšť nám znemožnil ukázat se v plné síle. V Q1 a Q2 jsem se dostal do provozu a nebyl schopen zahřát správně pneumatiky. I když trať osychala a zrychlovala - já jsem bsyl pomalejší než v Q2 a to ukazuje, že jsem mohl být výš, kdybych poskládal dobré kolo. Zítra je další den a doufám, že se posuneme vepředu.

Rob Smedley, šéf výkonnosti vozidla
Tyto podmínky jsou vždy náročné a mohou lidi nachytat. Zvládli jsme to dobře a oba vozy se dostaly do první desítky, což je pozitivní a musíme s tím byt spokojeni. Valtteri byl jen tři destiny od třetího místa. V pátek jsme viděli dobrou závodní rychlost a očekáváme zítra sucho, takže jsme si jistý, že oba piloti se posunou dopředu a získají body.

 

McLAREN

Kevin Magnussen, 7.
Mám radost. Podmínky byly těžké. V Q1 to bylo těsné, měl jsem štěstí, že jsem postoupil, ale nakonec v Q3 vše klaplo. Mám ve voze dobrý pocit. Je to skutečně potěšení jezdit na této trati: skvělá zábava. Snad se nám podaří to, proč jsme sem přijeli: získat slušný počet bodů a dobrý výsledek.

Jenson Button, 10.
Nejsem tam, kde jsem čekal. Myslel jsem si, že budu výše. V posledním pokusu bylo více sucho, měl jsem nové pneumatiky, ale na kopci jsem to pokazil. Bylo to těžké, v Blanchimont jsem to měl hodně přetáčivé, v Eau Rouge nedotáčivé. Jeli jsme s nízkým přítlakem. Doufám, že zítra bude sucho a předvedeme lepší show.

Eric Boullier, závodní šéf 
Jsem rád, že Kevin i Jenson dnešní výzvu ve Spa zvládli dobře. Jejich výkon byl obdivuhodný, protože jeli na malém přítlaku, což pro dnešní podmínky nebylo optimální, ale vybrali jsme si to kvůli zítejšímu závodu. Kevin odvedl skvělou práci, dojel sedmý. Jenson jel také dobře a mohlo to být lepší, kdyby neprobrzdil na kopci před zatáčkou č.8, když jel na nových přechodných pneumatikách. Výsledek nás dostal do dobré pozice před závodem a budeme chtít získat spoustu bodů.

 

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 11. místo
Bylo to náročné a až do konce jsem nebyl spokojen s řízením auta. Ale pár věcí jsme vylepšili a nakonec to bylo o dost lepší. Řekl bych, že můj poslední pokus v Q2 byl reprezentativní, i když jsem mohl být ještě rychlejší, kdyby bylo sucho. Zítra to bude jiné a může se stát cokoliv, závod je dlouhý. Rozhodně se budeme snažit získat body.

Jean-Eric Vergne, 12. místo
Q1 šla dobře, ale potom jsem měl bohužel problém s výfukem, což ovlivnilo druhou část kvalifikace, protože jsem odjel jen tři kola a načasování nebylo nejlepší. Je to škoda, měli jsme auto na první desítku. I tak jsme přes víkend ukazovali dobrou rychlost a zítra by mělo být sucho, takže start ze dvanáctého místa není nejhorší, možné je vše.

James Key, technický ředitel
Náročná kvalifikace. Pochopitelně jsme zklamaní, že nejsme v první desítce, protože to vypadalo, že auto na to má a bylo to naším cílem. První část byla o tom dostat se ven ve správný čas na správných pneumatikách. Tým odvedl dobrou práci a piloti také. Q2 byla náročná, začalo pršet. Danill jel na dvou sadách, bohužel se nakonec o desetinu nedostal do první desítky. Musíme prozkoumat proč. 

JEV bohužel utrpěl kvůli problému s výfukem. Nakonec měl jen jednu příležitost a také si myslím, že jsme ho mohli poslat na trať ještě o něco později, protože na konci se trať hodně zlepšila. V tu chvíli to však bylo těžké odhadnout. Tyto faktory ovlivnily kvalifikaci a jsem si i tak jistý, že máme na to zítra bojovat o body.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 13. místo
Nebyl to pro nás jednoduchý den. Trápil jsem se v mokru a to byl dnes hlavní problém. Chtěl jsem být výš, protože jsme z auta nedostali maximum. Optimističtěji se cítím do závodu. Třinácté místo není nejlepší startovní pozice, ale jsem si jistý, že se můžeme posunout vpřed.

Nico Hülkenberg, 18. místo
Byla to náročná kvalifikace v náročných podmínkách. Vypadalo to dobře, měl jsem rychlost a rozhodli jsme se zůstat v Q1 na jedné sadě přechodných pneumatik. Možná to byl faktor, proč jsem se nedostal dál, protože moje pneumatiky byly opotřebované. Q2 byla reálná, ale udělal jsem chybu v posledních dvou kolech a probrzdil jsem v poslední zatáčce, vyjel zeširoka a ztratil čas. Věřím, že se zítra můžeme posunout, protože máme solidní vůz a naše rychlost vypadala včera na suchu slibně.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Pršelo a myslím, že jsme přišli zkrátka, protože naše rychlost vypadala lépe. Podmínky byly náročné pro všechny a měli jsme smůlu, že Nico skončil tak brzy. Checo odvedl skvělou práci, že se dostal do Q2, ale byla trať kluzčí, nebylo možné dál zlepšit čas, aby se dostal do první desítky. Budeme mít plné ruce práce, abychom zítra dojeli na bodech, ale podle včerejšku to vypadá, že máme dobrou závodní rychlost. Počasí může opět hrát důležitou roli a budeme muset proměnit každou příležitost, která se nám naskytne.

 

SAUBER

Adrian Sutil, 14. místo
Opět mokrá kvalifikace ve Spa, jako loni. Bylo to náročné, zvlášť pochopit, kolik je ještě vody v zatáčkách. Během deště se auto těžko řídilo. Na základě předpovědi jsme se rozhodli pro nastavení na sucho, což znamenalo, že vyvážení nebylo optimální. Za těchto podmínek musíme být rádi, protože bylo důležité dojet bez chyb. Tým odvedl dobrou práci a jsem s výsledkem spokojen.

Esteban Gutiérrez, 20. místo
Byl to zatím smolný víkend, když vezmu v úvahu technické problémy. Tým do toho dává vše. Také z mé strany - snažím se dostat z auta maximum. Přesto za daných podmínek jsme limitováni časy. Za přechodných podmínek je to ještě náročnější a je těžké dostat z vozu vše. Je to neakceptovatelná situace a musíme něco změnit, abychom vyřešili technické problémy. Nesmí se to opakovat.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Adrian podal solidní výkon a dostal z vozu to, co jsme očekávali. Uvidíme zítra, co to znamená pro závod. Co se Estebana týče, je to zklamání, protože měl potíže s motorem. To je pro něj a jeho mechaniky znamená obtížné hledání nastavení. Bez pochyby je před závodem v obtížné pozici.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 15.
Spa je okruh, kde musíte být celkem odvážní i za sucha, takže za mokra jde o dost dobrou zábavu! 15. místo je docela zklamání. Postoupili jsme do Q2, v této části jsme ale patřili mezi ty pomalejší vozy.

Věděli jsme, že podmínky, které panovaly v Q1, by nám kvůli množství vody na dráze vyhovovaly o něco více než ty v Q2. Nyní se zaměřujeme na závod, a protože jde o Spa, tak nikdy nevíte, co se přihodí. Jsme na roštu a budeme na to tlačit tak tvrdě, jak jen to bude možné, abychom získali co nejlepší výsledek.

Pastor Maldonado, 18.
Na začátku kvalifikace to bylo pěkně těžké, ale dráha se po celou dobu v Q1 zlepšovala. Přešli jsme na druhou sadu pneumatik a tvrdě jsme na to tlačili - i s trochou smyku v jednom z mých kol. Nedokázali jsme ale dosáhnout v časech na kolo takové zlepšení, jaké jsme chtěli. Zítra to bude těžký závod. Nevím, co nám přinese počasí, takže si držíme palce. Odvedeme to nejlepší.

Alan Permane, ředitel traťových činností
Romain v Q1 odvedl dobrou práci, V Q2 ale nebyl spokojený se zadní části svého vozu, takže skončil 15., což samozřejmě není pozice, na které bychom chtěli být. Dobře se na jeho auto a aerodynamická data podíváme, abychom zjistili, co můžeme zlepšit.

U Pastora to vypadalo, že bude ke konci Q1 mezi nejlepšími desíti, ale žel ve svém nejrychlejším kole dostal smyk. Nedokázal se pak zlepšit, když déšť sílil, takže šlo pro něj žel o konec kvalifikace.

Zdá se, že zítra bude v této části sucho a jak středně-tvrdá, tak i měkká směs pneumatik Pirelli tady funguje dobře, jak jsme viděli na pátečních datech. Dvě zastávky budou zřejmě normou a všichni si budou moci volně vybrat pneumatik pro start, což by mohlo v poli přinést některé odlišné strategie.

Jako vždy se snažíme maximálně využít každou příležitost. Kolo je zde dlouhé, na pneumatiky působí mnoho sil, takže budeme pečlivě monitorovat degradaci svou i soupeřů a snažit se posunout pořadím co nejvýše.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 16. místo
Jsem opravdu šťasný, že jsem se znovu dostal do druhé části kvalifikace, zvlášť, když se opakuje dobrý výsledek z loňska. Tento okruhu mám velmi rád a osobně je pro mě speciální, takže je to vždy skvělý pocit, když se mi zde daří. Bylo to trošku překvapení, protože náročné byly podmínky pro všechny a přesto jsme lepší než jiné týmy, dojeli jsme před Lotusem a Force Indií a Sauberem, také jsem udělal chybku v zatáčce č.10, takže to mohlo být ještě lepší.

Jsem rád za tým, protože je to skvělá odměna za odvedenou práci a doufám, že to zopakujeme i v závodě. Nemůžeme si být jistí, co přinese počasí. Snad bude sucho, ale myslím, že nám stále chybí rychlost, ale uděláme, co bude v našich silách.

Max Chilton, 19. místo
Bylo to náročné a jsem se svým kolem spokojen, protože jsem neměl baterii - energii jsem využil v předcházejícím kole, kde pneumatiky nebyly nejlepší. Byl jsem Julesovi blíž v první části, takže bez problému s baterií, kdo ví? Možná bylo možné dostat se do Q2, ale potom Jules vytáhl mega kolo, gratuluji mu. Stále jsme před Caterhamy a myslím, že to může být dobrý závod. Dám to toho všechno.

John Booth, šéf týmu
Přes noc jsme neudělali žádné větší změny, ale i tak jsme na všem zapracovali. Ráno jsme pokračovali ve zlepšování a piloti byli spokojeni. Rozhodli jsme se pro jízdu na přechodných, protože jsme si mysleli, že je důležité získat data a to se vyplatilo. Jules zajel bravurní kolo. Měl problém s brzdami, ale začátek pro něj nebyl jednoduchý.

Zatím zde bylo extrémní počatí a vypadá to, že zítra to bude normálnější, i když ve Spa to znamená i tak hrozbu deště. Oba piloti jsou v dobré pozici. Preferujeme závod na suchu, protože výkonnost vypadá lépe, přesto bude připraveni využít nejrůznější příležitosti.

 

CATERHAM

Andre Lotterer, 21. místo
Je to rozhodně rychlý způsob, jak se naučit jezdiv ve formuli 1! Včera bylo sucho, dnes mokro, takže to jsem zvládl a vím, co od podobných podmínek očekávat. Myslím, že to byla náročná kvalifikace, musel jsem se učit zatímco jsem jezdil, takže jsem rád, že jsem dovezl auto do garáže bez chyb - bylo lehké to na mokru přehnat. Nakonec jsem odjel dobrý počet kol a jsem s výsledkem spokojen.

Nejnáročnější je vše se naučit v tak krátkém časovém intervalu - kde je přilnavost, kde brzdit, jak zvládat výkon a pedály... Mám hodně zkušeností nabraných velmi rychle a cítím, že to může být zítra dobrý závod. Během včerejších tréninků jsem našel dobrý rytmus a doufám, že zítra nebudou tak náročné podmínky, protože budu muset najít limit zatímco závodím - toho se nejvíc bojím. I tak se těším a jsem připraven!

Marcus Ericsson, 22. místo
Myslím, že jsem v dešti mohli být konkurenceschopní, ale bohužel jsme byli na trati ve špatnou dobu a neměl jsem jediné čisté kolo. Jsem zklamaný, protože to mohlo být mnohem lepší, kdybych dal dohromady kolo. Nezáleží na tom, jaké budou podmínky zítra, myslím, že budeme mít těžký závod v každém případě. Musíme využít každou příležitost. Potenciál zde je.

Cedrik Staudohar, šéf podpory Renaultu
Co se motoru týče - vše šlo za náročných podmínek dobře, žádné potíže. Byli jsme zaneprázdněni, protože jsme museli zvládat kolo po kole energii, zatímco se trať zlepšovala, ale z motoru jsme získali maximum. Piloti byli vyrovnaní a Andre odvedl dobrou práci vzhledem k tomu, že seděl ve voze poprvé. Zítra se hraje o hodně a uvidíme, zda budou proměnlivé podmínky.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmu po kvalifikaci: Hamilton si stěžuje na problémy s brzdami

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 25.08.2014 12:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Belgie (Spa-Francorchamps)

GRAFIKA: Startovní rošt Velké ceny Belgie

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud