Skvělý jezdec ohromně pozorný vůči detailům
"Fernando byl a je skvělým pilotem," začíná Symonds. "Vypadá, jako by ho vůbec nic nevzrušovalo, ale jeho pozornost vůči detailům je ohromující. Během porady sedí a vy byste si mohli myslet: 'Ou, on nedával pozor.' A pak vám položí otázku, z které je opravdu vidět, že nejen dával pozor, ale že také všemu rozuměl a myslel už na další krok."
99%
"Byl opravdu rychlým jezdcem, který nějak dokázal nalézt něco jiného, pokud větřil vítězství. Obdivoval jsem to, zároveň mi to ale tehdy připadalo frustrující, protože jsem si pomyslel: "Proč tohle nedělá po celou dobu?" Fernando byl vždy 99%, pak se ale u něj objevovalo tohle procento navíc, když šlo něco získat," vzpomíná na společné chvíle technický ředitel Williamsu.
Fernando Alonso s Renaultem R23 v Monaku (foto: Renault F1)
Není týmovým hráčem, dokáže všechny naštvat
Z lidské stránky jej ale neřadí nejvýše - mnohem sympatičtějším mu byl Michael Schumacher, s nímž spolupracoval od začátku 90. let u Benettonu. "[Alonso] však nebyl týmovým hráčem, jako Schumacher, a občas dokázal lidi opravdu naštvat. V Suzuce 2005, těsně před vítězstvím v šampionátu, přišel se všemi těmi věcmi o tom, že nemá v týmu podporu. To tým zničilo - všichni byli tak naštvaní. Já na to: "Proč jsi to řekl? Věděl jsi, že děláme všechno, co jsme mohli."
"Jeden okruh, na kterém Fernando nebyl nikdy dobrý, byl Indianapolis, kde ho v roce 2006 Giancarlo Fisichella porazil. Porazil jej proto, že Fernando nejel moc dobře. Po projetí cílem se Fernando ozval rádiem: 'Vsadím se, že jste všichni šťastní, že mě porazil Fisichella' - nebo něco v tom smyslu. Pak si myslíte: 'Co je s tím klukem k čertu je?'" odhaluje negativní stránky Alonsovy osobnosti.
Za podobné komentáře sklidil Fernando loni kritiku také u Ferrari, za ucho jej musel "vytahat" prezident Luca di Montezemolo.
Jezdecké kvality převyšují ty lidské (foto: Scuderia Ferrari)
Ceněný kvůli jezdeckému umění
Symonds by jej ale i tak pro svůj současný tým kvůli jeho jezdeckým kvalitám rád získal: "Přesto k němu chovám ten nejvyšší respekt a rád bych jej měl ve Williamsu. Neměli jsme ale ten nejbližší vztah, jaký jsem měl s jinými piloty," dodává Symonds pro F1 Racing.