Marmorini o tom, proč jsou s letošním motorem Ferrari problémy

Jana Šrámková, 15. srpna 2014, 19:52 Google+

Vyhozený šéf motorů Ferrari kritizuje tým kvůli tomu, že jej požádali, aby postavil menší pohonnou jednotku, než mají Mercedesy a Renaulty. Očekávalo se prý, že ačkoliv bude chybět výkon, budou mít výhodu v lepší aerodynamice, což mělo deficit smazat.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 18.08. 12:59) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

O propuštění Lucy Marmoriniho, který pracoval jako šéf motorů týmu Ferrari a pracoval na vývoji šestiválcového turbo motoru, který letos vozy Formule 1 pohání, jsme Vás informovali. Nyní se Ital pustil do svého bývalého zaměstnavatele.

V rozhovoru s italským novinářem Leem Turrinim prozradil, že rozhodnutí přišlo od hlavního designéra Nikolase Tombazise, který jej ujistil, že menší pohonná jednotka umožní lepší aerodynamiku vozu, která vynahradí menší počet koňských sil. 

"V krátkosti řečeno - není pravda, že za všechny problémy F14T může motor. Jako by společnost s takovou historií jako Ferrari najednou zapomněla, jak postavit motor! S mými kolegy jsme vytvořili motor určité velikosti, menší než verze Mercedesu a Renaultu, protože jsme o to byli požádáni manažerem projektu - Tombazisem," vysvětluje Marmorini.

"Bylo nám řečeno, že chce kompaktní pohonnou jednotku s malými radiátory, protože ztráta výkonu bude vykompenzována lepším aerodynamickým řešením a zaručí výhodu nad vozy Mercedesu a Renaultu. Bylo to tak, až na to, že když jsme byli konfrontováni se soupeři, výkonnost byla menší a nebyla kompenzována aerodynamikou," komentuje situaci.

Dodal také, že s novým šéfem týmu, Marcem Mattiaccim, během tříměsíční spolupráce, hovořil pouze dvakrát. "Rád bych problém Mattiaccimu vysvětlil, ale za celou dobu jsme si vyměnili pár slov. Viděli jsme se dvakrát - jednou jsme se pozdravili a podruhé mi předal dopis potvrzující můj odchod ze společnosti," uvedl.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Marmorini o tom, proč jsou s letošním motorem Ferrari problémy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 18.08.2014 12:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Po startu Velké ceny Rakouska 2019

F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

Autokláv pro zapékání dílů z uhlíkových vláken

Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

Šéfové týmů na tiskové konferenci - zleva: Tanabe, Seidl, Monaghan, Green a Isola

Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Vettel, Sebastian

Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ericsson, Marcus

Caterham se může zbavit ošklivého nosu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

  2. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  3. Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

  4. Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

  5. Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

  6. Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud