Ex-šéf Renaultu Jalinier: Rozpočet je hlavním důvodem krize Renaultu

iM2, 15. srpna 2014, 21:56 Google+

Ex-prezident Renaultu, Jean-Pierre Jalinier, řekl, že problémy Renaultu s pohonnou jednotkou jsou způsobeny kvůli enormní námaze Mercedesu, která je dle něj nepřiměřená.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 18.08. 13:06) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Ze začátku června odešel Jean-Pierre Jalinier z postu prezidenta motorářského oddělení Renaultu, na jeho místo se tehdy z Caterhamu vrátil Cyril Abiteboul. Od té doby neslyšíme ze strany Red Bullu žádné nářky ohledně výkonnosti pohonných jednotek Renault a o tom, jak se budou jejich lidi ve Viry-Chatillon angažovat, případně celou výrobu pohonné jednotky převezmou. 

Teď Jalinier, od kterého jsme od jeho odchodu nic neslyšeli, promluvil o tom, co bylo u Renaultu letos špatně. Problémy s pohonnou jednotkou jsou dle něj způsobeny výhradně rozpočtem. "Když Ferrari a Renault zajíždí podobné výsledky a Mercedes má signifikantní výhodu, tak se napřed musíte podívat na rozsah investic," říká Jean-Pierre Jalinier

Je dominance Mercedesu tedy otázkou peněz?
"U Renaultu byl tento rozsah ponechán, zatímco Mercedes laťku stanovil hodně vysoko a investoval hodně peněz, zdrojů a technologií. Na základě toho byli mnohem lépe připravení jak my a Italové, kteří operují se známým a obvyklým investičním rozsahem." Jalinier tedy zcela jasně naznačil, že vše je otázkou peněz. 


Mercedes je na špici, dle Jaliniera, díky "nepřiměřeným" investicím
(foto: Mercedes AMG F1 Team)

Již delší dobu se šušká, že u Mercedesu se rozhodli velkou změnu pravidel, která vstoupila v platnost před letošní sezonou, využít jako svoji velkou šanci a proto výrazně navýšili svůj rozpočet. Jalinier si je jistý tím, že je to pravda. "Co se zdrojů na tento projekt týče, tak je jasné, že Ferrari a my jsme investovali o mnoho méně." Investice Mercedesu považuje za "nepřiměřené". 

Podle jeho názoru neměl Renault se svým rozpočtem nikdy šanci, aby postavil konkurenceschopnou pohonnou jednotku: "U nás ve Viry pracuje 320 lidí, když ale sečteme tým Mercedesu, který připravuje nejen auto ale i motor, tak jsme na čísle 1 250. S těmito zdroji je jasné, že nepracujete jen na jednom možném řešení problému, ale hned na dvou nebo třech."

Co udělal Renault špatně?
Jalinier ale přiznává, že úplně bez viny Renault také není. Pokud by Renault provedl projekt s dostupnými prostředky správně, koncentroval by se, stejně jako Mercedes, pouze na jeden tým.


Dříve býval továrním týmem Renaultu dnešní Lotus
(foto: Lotus F1 Team)

"Výhodou Mercedesu bylo, že se plně koncentrovali na navržení optimálního řešení pro jedno šasi a motor, které použili buďto zákaznické týmy také nebo si jej na vlastní nebezpečí přizpůsobily."" Naproti tomu Renault pro každý svůj zákaznický tým (Red Bull, Caterham, Toro Rosso a Lotus) připravil specifické řešení.

Vytisknout

Diskuze: Ex-šéf Renaultu Jalinier: Rozpočet je hlavním důvodem krize Renaultu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 18.08.2014 13:06 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Marmorini o tom, proč jsou s letošním motorem Ferrari problémy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  5. Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

  6. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud