Bývalý technický ředitel s sebou k Mercedesu přijal dalších 11 italských inženýrů a prozradil, že profesně je nyní šťastný. V roce 2011 jej Ferrari propustilo, od té doby se však v Maranellu věci k lepšímu neobrátily a letošní sezóna se dá označit různě, jen ne jako povedená. Costa z toho však radost nemá.
"Nelíbí se mi to. Pracoval jsem pro společnost, která je fenoménem. Nelíbí se mi, když vidím, kam se dostali, přestože mě vyhodili podle mého nepříliš elegantním způsobem. V Maranellu pracuje hodně lidí, které mám v oblibě a bolí mě, když je vidím v tak komplikované situaci. Není to dobré, nechal jsem tam spoustu kamarádů," popisuje Costa.
Podle něj udělalo Ferrari hrubé strategické chyby. "Chyby v představách a to vážné. A pochopitelně ne vždy udělali správná rozhodnutí. Dám vám příklad - v roce 2008 závodní oddělení požádalo o nový aerodynamický tunel. Považovali jsme to za důležité, pokud jsme chtěli zůstat konkurenceschopní. Bylo nám řečeno, že to není nutné."
"Ve Ferrari všechna rozhodnutí vždy dělal prezident, Montezemolo. Abych byl spravedlivý - dělal je, když Ferrari vše vyhrávalo a dělal je, když přestalo vítězit. Tunel v Maranellu měl problém s kalibrací a tým ztratil čas. Byli nuceni použít tunel Toyoty, než se potíže vyřešily," vysvětluje.
Domnívá se, že bude trvat, než se Ferrari opět zvedne a v příští sezóně očekává, že lepší výkony předvede Red Bull spíš než Ferrari.
Velkým tématem je také Fernando Alonso a jeho setrvání u týmu. Costa se Španělem spolupracoval dva roky a nepředpokládá, že by se připojil k Mercedesu.
"Fernanda považuji za jednoho z nejlepších, z auta dokáže dostat maximum. Mimo auto jsem mu nikdy pořádně nerozuměl, pro mě je nerozluštitelný, záhadný. Ale k nám do Mercedesu nepůjde, nevidím důvod, proč by měl Hamilton opouštět takovýto tým," uvedl.
Výkonnost F14T je nejen pro Italy studenou sprchou (zdroj: Scuderia Ferrari)
Byl také dotázán na vztah obou pilotů Stříbrných šípů Lewise Hamiltona a Nica Rosberga, kteří bojují o titul a vrátil se k týmové režii v Maďarsku, kterou Hamilton odmítl uposlechnout.
"Ta zpráva zvenčí vypadala zle, to připouštím. Ale bylo to logické: Nico se měl brzy dostavit do boxů, byl rychlejší, byl důvod, abychom Lewise požádali, ať ho pustí, ale žádné další motivy v tom nebyly. Ujišťuji vás, že Mercedes nedělá rozdíly mezi oběma piloty. Není to v našem zájmu. Máme dva extrémně rychlé jezdce, kteří chtějí bojovat v každém závodě a máme povinnost jim poskytnout naprosto rovnaké podmínky a auto," hájí se.