V kvalifikaci vítězí Rosberg, Hamiltonovi shořel Mercedes, Bianchi vyřadil Räikkönena už v Q1

Petr Hlawiczka, 26. července 2014, 14:00 Google+

HUNGARORING - KVALIFIKACE; V kvalifikaci se rozhoduje o postavení na startu Velké ceny Maďarska. Potvrdí Mercedesy svou převahu? Který z jejich pilotů bude tahat za kratší konec?

Počet komentářů:  37 komentářů (Poslední 27.07. 13:58) Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

První část

Z boxů jako první vyjíždí na středně-tvrdé směsi Maldonado, ale hned probrzďuje a odstavuje svůj Lotus na okraji dráhy. 10 km od okruhu se formují dešťové mraky a týmy mají obavy z toho, že se rozprší. Teplota vzduchu dosahuje 28 °C, asfalt 47 °C.

Do čela se jako první dostaly na tvrdších pneumatikách McLareny - Button 1:26,913; Magnussen 1:28,172. Hravě je překonávají Massa, Gutiérrez - ten ale na měkké směsi - i Bottas. Rosberg probrzďuje a Hamiltonovi hoří kvůli úniku paliva monopost, proto zajíždí do boxové uličky.

Na jeho voze bude třeba odvést spoustu práce a zítra bude zřejmě startovat až z boxové uličky. V autě měl pohonnou jednotku ze Silverstone, ERS se mu tam porouchal, takže MGU-K bylo nové, stejně jako úložiště baterií a řídicí elektronika. Týmy zde součásti míchají, Hungaroring není na motory náročný (více zde).

hamilton
Hamilton s hořícím vozem míří do boxové uličky (foto: Sky Sports)

Po pěti minutách se před Bottase (1:25,690) dostává Rosberg, který je o tři desetiny rychlejší - 1:25,353. Dobrou formu potvrzují Red Bully, před Williams jde Vettel (1:25,662) i Ricciardo (1:25,495).

Týmy středu pole po zajetí základních kol přezouvají na měkké pneumatiky a Vergne se dostává do čela před Rosberga - 1:24,941 min. Třetí je jeho týmový kolega z Toro Rosso Kvjat - 1:25,361. Chilton zaznamenává problémy s tlakem paliva a vyřazení ho v první části nemine.

K velkému překvapení dochází u Ferrari: Bianchi s Marussií vyřazuje Räikkönena, který spoléhal na základní kolo na tvrdší směsi. Scházelo mu 64 tisícin sekundy, další zbytečná hrubka italského týmu!

V Q1 vypadávají: 17. Räikkönen, 18. Kobajaši, 19. Chilton, 20. Ericsson, 21. Hamilton, 22. Maldonado.

 

Druhá část

Prostřední část zahajují Force Indie na měkké směsi - Hülkenberg 1:25,049, Pérez 1:25,211. Kvjat s Toro Rosso je ale ve svém prvním pokusu rychlejší (1:24,706), stejně jako oba Williamsy - Massa 1:24,543, Bottas 1:24,001 min.

Fina s Williamsem ale v pohodě překonává Rosberg (1:23,310) na měkké směsi - vypadá to, že bude mít i dnes lehkou práci, stejně jako v závodě na Hockenheimu, kde se jeho týmový kolega Hamilton probíjel z konce startovního roštu - zítra to bude mít ještě těžší, protože v Maďarsku se moc nedá předjíždět.

Za Mercedesem se obě řadí Red Bully - Vettel (1:23,606) i Ricciardo (1:23,676) jsou rychlejší než Williams mladého Fina. Massa (1:24,543) na Bottase ztrácí půl sekundy. Vozy rakouského týmu společně s Rosbergem jsou jediní, kteří nevyjíždějí 3 min před koncem ke druhým pokusům - jsou jisti postupem.

Pérez stojí kvůli úniku hydrauliky a je jisté, že do Q3 nepostoupí. V závěru Q2 se piloti těžko zlepšují - Kvjat totiž dostal ve vlásence smyk, vlají tam dvojité žluté vlajky.

Ve druhé části vypadávají: 11. Kvjat, 12. Stil, 13. Pérez, 14. Gutiérrez, 15. Grosjean a 16. Bianchi.

 

Třetí část

Nejlepší deset rychle vyráží na okruh, protože začíná pršet a chtějí stihnout co nejlepší podmínky na trati, která s přibývající vodou bude zpomalovat. Rosberg ale v ostrém pokusu dostává smyk v první zatáčce a Magnussen havaruje.

magnussen
Na déšť doplácí nejvíce Magnussen, který naráží do bariéry (foto: Sky Sports)

Komisaři vyvěšují červené vlajky a kvalifikace je po 2 minutách přerušena. Button se hned ptá, jestli je Kevin v pořádku. Kluzko podle něj bylo hlavně v tvrdé brzdné zóně před první zatáčkou. Traťoví maršálové opravují bariry z pneumatik, 14:57 budeme pokračovat.

Po krátké přestávce piloti vyjíždějí na hladkých pneumatikách - přestalo pršet a trať osychá.. Rosberg dostává palivo na tři měřená kola, zbývá 10 min. Bottas jede velmi odvážně, je mnohem rychlejší než Mercedes - 1:24,259, Rosberg - 1:26,488. Massa je nejrychlejší na rovinkách - 315 km/h.

Podmínky vyhovují Alonsovi (1:24,880), jenž se odstává na chvíli před oba Red Bully, za něj na třetí místo postupuje Button (1:25,263). Všichni zuřivě krouží, na čele se piloti střídají: objevuje se tam Vettel (1:23,415), pak Rosberg (1:23,236) - vzrušující koncovka!

Bottas kvůli další blížící se přeháňce rychle přezouvá, do konce scházejí tři minuty. K mechanikům míří Ricciardo, Rosberg i Vettel. Z pole-position se nakonec znovu těší Rosberg (1:22,715), ze druhého místa vystartuje Vettel, za něj se seřadí Bottas, Ricciardo, Alonso, Massa a Button.

Přehled všech kol: zde (PDF).

GP Maďarska (Hungaroring Sport RT)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:22,715
2. 1 Sebastian VETTEL deuInfiniti Red Bull Racing1:23,201
3. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team1:23,354
4. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:23,391
5. 14 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari1:23,909
6. 19 Felipe MASSA braWilliams F1 Team1:24,223
7. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Mercedes1:24,294
8. 25 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso1:24,720
9. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:24,775
10. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren Mercedes-
11. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:24,706
12. 99 Adrian SUTIL deuSauber F1 Team1:25,136
13. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:25,211
14. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team1:25,260
15. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:25,337
16. 17 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team1:27,419
17. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:26,792
18. 10 Kamuj KOBAJAŠI jpnCaterham F1 Team1:27,193
19. 4 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team1:27,819
20. 9 Marcus ERICSSON sweCaterham F1 Team1:28,643
21. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 -
22. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: V kvalifikaci vítězí Rosberg, Hamiltonovi shořel Mercedes, Bianchi vyřadil Räikkönena už v Q1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 27.07.2014 13:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 37 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Třetí trénink opět ovládly Mercedesy, za nimi Red Bully

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  3. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  4. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud