Sutil měl neovladatelný vůz - místo postupného zrychlování plynový pedál rozlišoval jen dva stavy: naplno sešlápnuto nebo nic, což skončilo smykem a odstavením vozu uprostřed dráhy. Ředitelství závodu ale zpomalovací vozidlo na trať nepovolalo. To Hamiltona naštvalo, protože ten na to vsadil a rychle zamířil do boxů ve snaze pak bojovat o vítězství.
K mechanikům pro poslední čerstvou sadu své super-měkké směsi tedy zajel o tři kola dříve, než měl v plánu: musel pak na ní vydržet 17 kol, což bylo příliš. Ke konci mu už odcházely a nebyl s to zdolat ani druhého Bottase na Williamsu (viz přehled pneumatikových strategií a zastávek).
"Ve skutečnosti měl safety car vyjet. Kdo to kdy viděl, aby auto zůstalo několik kol uprostřed dráhy a safety car se neobjevil... ale víte proč," uvádí Hamilton sarkasticky v rozhovoru pro Sky s odkazem na výhru domácího pilota Rosberga. "V takových situacích by jinak safety car normálně vyjel."
Jeho týmový kolega naopak rozhodnutí komisařů uvítal a dojel si pro své letošní čtvrté vítězství: "Měl jsem trochu obavy, protože safety car by nebyl ideální. Bylo ale skvělé, že jej nepovolali," pochvaloval si Rosberg.