Do odpolední části jako první vyrazil Ericsson s Caterhamem, ve vozech již byli přepraveni i Bottas a Gutiérrez, kteří ráno své vozy museli propůjčit testovacím pilotům (u Williamsu Wolffové a u Sauberu Van der Gardemu).
Švéd ale nedojel daleko, po 5 min zastavil za první zatáčkou - stěžoval si, že nemá "žádný plyn." Renault zjistil, že k tomu došlo v důsledku problému s tlakem oleje, proto mu přikázali vůz raději vypnout motor. Gutiérrez se Sauberem zajíždí jako první měřené kolo - 1:25,361 min.
Teplota odpoledne přesahovala 31 °C a dráha byla rozpálená na 56 °C - pneumatiky i monoposty dostávají pěkně zabrat. V Maďarsku za týden ale může být ještě hůře. Kombinace super-měkkých a měkkých pneumatik je velmi zajímavá, dlouhé jízdy na tvrdší z těchto dvou sad budou důležitější než kdy jindy. Nedělní závod má ale podle meteorologů narušit déšť.
Renault u všech svých zákaznických vozů nasadil nový software pro management energie, který si vyzkoušel v Silverstone. V prvním tréninku si jeho fungování pochvaloval.
Všechny novinky McLarenu měl v úvodu na svém voze Magnussen, Button měl na zadním zavěšení na rozdíl od Dána tlustá také pouze dvě spodní ramena.
Nové zadní křídlo McLarenu se zvlněnou náběžnou hranou horní klapky (foto: McLaren Mercedes)
Týmy se vypořádávají také bez FRIC zavěšení, svá auta musí zvednout a zavěšení ztužit. Piloti si zvykají na jinou charakteristiku, piloti Mercedesu vyjeli v prvním tréninku sedmkrát mimo trať, což se letos ještě nestalo. Jejich výhoda se sice nerozplynula, ale jezdci s vozem W05 Hybrid viditelně více bojují.
Po čtvrt hodině povolalo Ferrari do boxů Alonsa: "Nic s vozem není, ale nevidíme, co se děje." Inženýři zřejmě přišli o telemetrii. Rosberg se mezitím dostal do čela - 1:19,424 min. Hamilton se ve snaze jej předehnat ocitá opět mimo trať. Charlie Whiting pilotům doporučil, aby "sundali nohu z plynu," pokud k tomu dojde.
Po půl hodině se na druhou příčku vytáhl Hülkenberg poté, co zajel nejrychlejší druhý sektor (1:19,424 min). Na zádi Kobajašiho vozu se mezitím objevily plameny, proto ho v poslední části na "stadionu" odstavil. Požár zřejmě způsobily brzdy.
Adrian Sutil na super-měkkých pneumatikách, Sauber v Německu dosáhl pokroku,
v trénincích jezdí kolem 10. místa (foto: Sauber Motorsport AG)
Po 40 min piloti přezouvají na super-měkké pneumatiky a hned zajíždějí o více než sekundu rychlejší kola: Ricciardo 1:18,443, Rosberg 1:18,365 a Hamilton 1:18,341 min. Není divu: přidávat na výjezdu z první zatáčky začínají o 50 m dříve a o 50 % silněji. Red Bull se zatím dokáže držet Mercedesu jako doposud nikde, že by relativně nejvíce těžil z jízdy bez FRICu?
Trať dosahuje teploty 58 °C - nový rekord letošní sezóny. Rosberg si pak nacvičuje v boxové uličce starty. S prvním je spokojený, u druhého pozoruje "podivný nárůst tření." Jeho týmový kolega míří do boxů kvůli startům také.
V poslední třetině se týmy zaměřili na delší stinty, u Mercedesu se časy pohybovaly kolem 1:22 min. Super-měkké pneumatiky se po prvotním výkonnostním propadu při nich držely relativně dobře.
V závěru Mercedes zmatkoval v boxech, Rosberg se na poslední chvíli rozhodl zajet k mechanikům, kteří se věnovali Hamiltonově vozu, na nějž nasadili Nicovy pneumatiky. Po chvíli se mu začalo kouřit z brzd. U Lotusu zase shodili Maldonadův vůz z držáků, aniž by měl upevněno levé přední kolo. Také u jeho brzd se objevil kouř. Vše se ale obešlo bez větších potíží a oba dále pokračovali.
Počty kol ujeté ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Stříbrné šípy o první dvě příčky již nepřišly, za Hamiltonem a Rosbergem se seřadili Ricciardo, Räikkönen, Magnusssen, Massa, Button a Vettel, Alonso a Bottas. Z výsledků se zdá, že Mercedes o část svého náskoku přišel, chytřejší ale budeme až po sobotní kvalifikaci.
Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí 2. tréninku
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:18,341 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:18,365 |
3. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:18,443 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:18,887 |
5. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:18,960 |
6. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:19,024 |
7. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:19,221 |
8. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:19,248 |
9. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:19,329 |
10. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | 1:19,385 |
11. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:19,417 |
12. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:19,452 |
13. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:19,581 |
14. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:19,593 |
15. | 25 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:19,760 |
16. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:20,158 |
17. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:20,358 |
18. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:20,504 |
19. | 17 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | 1:21,328 |
20. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Caterham F1 Team | 1:21,870 |
21. | 4 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | 1:21,898 |
22. | 10 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Caterham F1 Team | 1:23,728 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ