Scuderia před sezónou ohlásila v nové éře turbomotorů útok na titul, po prvních závodech ale přišlo zklamání a frustrace: po devíti závodech ztrácí na druhý Red Bull 62 bodů, na vedoucí Mercedes dokonce už 220 bodů.
Z pozice šéfa týmu byl v dubnu odvolán Stefano Domenicali, kterého nahradil Marco Mattiacci. Ital po krátkém rozkoukání zavelel k velkým změnám. Podle italských médií v minulých dnech začalo v Maranellu pracovat 10 nových inženýrů, včetně tří expertů na motory, kteří přišli z Mercedesu.
Ten letošnímu šampionátu dominuje poté, co přišel nejen s výborným šasi W05 Hybrid, ale nejlépe ze všech také zvládl přechod z 2,4litrových atmosférických motorů na nové 1,6l přeplňované pohonné jednotky s pokročilým ERS systémem.
Ferrari se podařilo přemluvit také jednoho experta na simulace a tři aerodynamiky z Red Bullu, který ovládl poslední čtyři sezóny. Rakouský tým přišel také o pravou ruku Adriana Neweyho - Petera Prodromoua, který začne pracovat již v září u McLarenu (kompenzace za stažení žaloby na Dana Fallowse, který si vše rozmyslel a po podepsání smlouvy ve Wokingu se rozhodl zůstat v Milton Keynes).
Nový šéf Ferrari Marco Mattiacci (vlevo) na startovním roštu v Silverstone
v rozhovoru s Fernandem Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
"Nařídil jsem silnou diskontinuitu po technické stránce," vysvětluje pro La Gazzetta dello Sport nový šéf závodního týmu, který zahajuje velké změny. Hovoří se také, že některé stálice budou Maranello opustit - například šéf konstrikce motorů Luca Marmorini (psali jsme zde). Mattiacci ale jeho odchod či příchod nových posil komentovat odmítá: "Neuvádím jména, naši organizaci ale restrukturalizujeme."
Také Niki Lauda pro německá média přestupy popírá: "Všechny hlavní inženýry jsme udrželi." S Andym Cowellem a dalšími klíčovými lidmi Mercedes pro jistotu prodloužil smlouvy o dalších pět let.
Podaří se tedy Ferrari dosáhnout rychlý obrat a dostane se brzy zpět na vítěznou vlnu? Pochybuje o tom Eric Boullier, který nyní vede restrukturalizaci u McLarenu: "Potrvá jim to dlouho, než se dostanou zpět na vrchol." Proč? "To si nechám pro sebe," dodává Francouz pro Italiaracing.