Jak Hamilton ovlivnil vývoj letošního Mercedesu? Sedí níže než Schumacher

PH, 2. července 2014, 06:30 Google+

Lewis Hamilton prozrazuje, co přinesl do Mercedesu, jak ovlivnil vývoj letošního vozu F1 W05 Hybrid a co mu pomohlo zvyknout si na nové brzdy.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 04.07. 19:17) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

"Minulý rok jsem se trápil. Opravdu jsem se necítil pohodlně. Mám rád přetáčivé auto, ale tohle bylo přetáčivé příliš," vzpomíná Hamilton na loňskou sezónu, kdy si zvykal na Mercedes, kde nahradil Michaela Schumachera.

Sedni si níž
Na vývoj vozu tehdy neměl téměř žádný vliv, po příchodu z McLarenu již byl návrh hotový. "Trvalo to celou minulou sezónu, než jsem poznal, jaký pocit mi poskytuje. Děly se různé věci a mě to připadalo, jakoby auto bylo zkrátka pode mnou.

Když se na něj podíváte z přední strany kokpitu, můžete vidět volant - byl vysoko. A Nico a Michael pak seděli vysoko se svými hlavami, blízko airboxu. Když jsem se do něj posadil, řekl jsem: 'Tohle je všechno špatně,'" vzpomíná Hamilton na své pocity z loňského vozu F1 W04.

Z pohledu usazení pilota měl velký vliv na vývoj letošního monopostu F1 W05 Hybrid. "Sedl jsem si tedy nízko - možná o 40 - 50 mm níže než oni. Můj výhled byl horší. Musel jsem pak také přesunout volant mnohem níže, níže bylo ale i těžiště."

hamilton
Hamilton seděl ve voze loni vysoko a necítil se pohodlně (foto: Mercedes AMG F1 Team)

"Nico to udělal podobně a nyní sedí tak nízko jako já. To je tedy ten druh věcí, které jsem do týmu přinesl," pokračuje Hamilton. "Michael měl odlišný jízdní styl a požadoval jiné věci. Nico a Michael se ubírali jedním směrem, pak jsem přišel já a můj styl byl mírně odlišný. Myslím, že jsme vytvořili hybrid. Nico ušel půl cesty a já také, takže nyní požadujeme od auta stejné věci."

Sportovní ředitel Toto Wolff k vlivu Hamiltona na vývoj nového monopostu říká: "Naši piloti se tak soustředí na detaily, že měli na auto oba velký vliv. Výhodou pro Lewise bylo to, že se v loňském voze necítil pohodlně, protože na něj [jeho konstrukci] neměl vůbec žádný vliv. Letos se cítí být na správném místě, protože inženýři jeho potřebám lépe rozumějí."

Těžké zvykání si na nové brzdy
Britský pilot si u Mercedesu dlouho zvykal i na nové brzdy. "Brzdění pro mě bylo klíčové. Odvedli jsme loni na simulátoru spoustu práce analyzováním toho, jak tvrdě dupu na brzdu, na pozici čepu pedálu, hlavních brzdových válců, odlišných brzdových materiálů a opravdu jsme se soustředili na nastavení brzd.

Kluci přišli se softwarem, který mi pomohl s migrací brzd [s tím, jak se mění vyvážení mezi přední a zadní části při uvolňování brzdového pedálu]. Chvíli to trvá, než si vybudujete ty vztahy a než inženýři poznají, co od auta požadujete," přibližuje Hamilton svůj přechod k novému týmu a zvykání si na novou techniku.

hamilton
Postupně si zvykl i na odlišné brzdy, než míval u McLarenu (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Nyní mu v šampionátu patří druhé místo, přičemž na svého týmového kolegu Rosberga ztrácí 29 bodů. Ve zbývající části sezóny - počínaje víkendovým závodem v Silverstone - ho však chce porážet a propracovat se k titulu. U dominantního týmu letošní sezóny se tak můžeme těšit na další vzrušující souboje.

Vytisknout

Diskuze: Jak Hamilton ovlivnil vývoj letošního Mercedesu? Sedí níže než Schumacher

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 04.07.2014 19:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Red Bull se nevzdává naděje, Vettel chce titul přes příšerný začátek obhájit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud