"Minulý rok jsem se trápil. Opravdu jsem se necítil pohodlně. Mám rád přetáčivé auto, ale tohle bylo přetáčivé příliš," vzpomíná Hamilton na loňskou sezónu, kdy si zvykal na Mercedes, kde nahradil Michaela Schumachera.
Sedni si níž
Na vývoj vozu tehdy neměl téměř žádný vliv, po příchodu z McLarenu již byl návrh hotový. "Trvalo to celou minulou sezónu, než jsem poznal, jaký pocit mi poskytuje. Děly se různé věci a mě to připadalo, jakoby auto bylo zkrátka pode mnou.
Když se na něj podíváte z přední strany kokpitu, můžete vidět volant - byl vysoko. A Nico a Michael pak seděli vysoko se svými hlavami, blízko airboxu. Když jsem se do něj posadil, řekl jsem: 'Tohle je všechno špatně,'" vzpomíná Hamilton na své pocity z loňského vozu F1 W04.
Z pohledu usazení pilota měl velký vliv na vývoj letošního monopostu F1 W05 Hybrid. "Sedl jsem si tedy nízko - možná o 40 - 50 mm níže než oni. Můj výhled byl horší. Musel jsem pak také přesunout volant mnohem níže, níže bylo ale i těžiště."
Hamilton seděl ve voze loni vysoko a necítil se pohodlně (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nico to udělal podobně a nyní sedí tak nízko jako já. To je tedy ten druh věcí, které jsem do týmu přinesl," pokračuje Hamilton. "Michael měl odlišný jízdní styl a požadoval jiné věci. Nico a Michael se ubírali jedním směrem, pak jsem přišel já a můj styl byl mírně odlišný. Myslím, že jsme vytvořili hybrid. Nico ušel půl cesty a já také, takže nyní požadujeme od auta stejné věci."
Sportovní ředitel Toto Wolff k vlivu Hamiltona na vývoj nového monopostu říká: "Naši piloti se tak soustředí na detaily, že měli na auto oba velký vliv. Výhodou pro Lewise bylo to, že se v loňském voze necítil pohodlně, protože na něj [jeho konstrukci] neměl vůbec žádný vliv. Letos se cítí být na správném místě, protože inženýři jeho potřebám lépe rozumějí."
Těžké zvykání si na nové brzdy
Britský pilot si u Mercedesu dlouho zvykal i na nové brzdy. "Brzdění pro mě bylo klíčové. Odvedli jsme loni na simulátoru spoustu práce analyzováním toho, jak tvrdě dupu na brzdu, na pozici čepu pedálu, hlavních brzdových válců, odlišných brzdových materiálů a opravdu jsme se soustředili na nastavení brzd.
Kluci přišli se softwarem, který mi pomohl s migrací brzd [s tím, jak se mění vyvážení mezi přední a zadní části při uvolňování brzdového pedálu]. Chvíli to trvá, než si vybudujete ty vztahy a než inženýři poznají, co od auta požadujete," přibližuje Hamilton svůj přechod k novému týmu a zvykání si na novou techniku.
Postupně si zvykl i na odlišné brzdy, než míval u McLarenu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Nyní mu v šampionátu patří druhé místo, přičemž na svého týmového kolegu Rosberga ztrácí 29 bodů. Ve zbývající části sezóny - počínaje víkendovým závodem v Silverstone - ho však chce porážet a propracovat se k titulu. U dominantního týmu letošní sezóny se tak můžeme těšit na další vzrušující souboje.