DISKUZE K ČLÁNKU Jak Hamilton ovlivnil vývoj letošního Mercedesu? Sedí níže než Schumacher

Lewis Hamilton prozrazuje, co přinesl do Mercedesu, jak ovlivnil vývoj letošního vozu F1 W05 Hybrid a co mu pomohlo zvyknout si na nové brzdy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak Hamilton ovlivnil vývoj letošního Mercedesu? Sedí níže než Schumacher

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 04.07.2014 19:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 16 lidí) 02.07.2014 17:07
Jezdec je zpětná vazba a ne vývojář. Tak nevím… »
» zipp (Hlasovalo 15 lidí) 02.07.2014 09:57
Schumi Aspoň jde vidět, že nelze zásluhy za… »
» odin (Hlasovalo 9 lidí) 03.07.2014 17:57
K vyrovnanosti aut: S o třídu horším, souhlasím… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapora

    158.193.80.XXX
    Niťší posed je lepšie riešenie,.. .... lebo je aj nižšie ťažisko, ale naopak horší výhľad, ktorý je ale o zvydku a ak dali v Mercedese nižšie aj volant, malo by to byť TOP. 11

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Solidni nazor

      193.85.172.XXX
      dik za cenou informaci, v clanku to bylo zmineno jen jednou, takze se tvuj rezolutni zaver prevelice hodi.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Jan.

    Jan.

    213.81.218.XXX
    tak ono... Ono možná Schumachera ani nenapadlo, že by se sedačka dala posadit níž, třeba dřív to možné nebylo kvůli jinak posazené podlaze atd...
    To mělo napadnout nějaké lidi od návrhu vozu, že se tím dá něco získat.

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zipp

    zipp

    81.19.3.XXX
    Schumi Aspoň jde vidět, že nelze zásluhy za dobrý monopost připisovat tvrdé dřině Schumiho v předešlých letech, jak maji mnozí v oblibě

    + 15 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • kronos

      93.185.2.XXX
      Dle čeho soudíš ? Jestli podle toho že si Lewis "prosadil" nižší sedačku tak jsi naprosto , ale naprosto mimo mísu .

      + 10 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jens

        109.81.245.XXX
        Jestli jsi z článku vyčetl, že Lewis k vývoji přispěl pouze snížením sedačky, tak jsi naprosto mimo mísu ty. Zpět do první třídy nebo přečíst ještě jednou. 03

        + 10 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.177.107.XXX
          Urcite jeste s necim prisel, to ale nic nemeni na skutecnosti, ze v teto oblasti ma podle vyjadreni z Mercedesu vuci Nicovi jiste rezervy.03

          + 7 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Jezdec je zpětná vazba a ne vývojář. Tak nevím co to tady pleteš ?
      Jezdec tak maximálně řekne "jo už je to lepší"


      Když už tady pleteš Schumiho, tak si můžeme o něm popovídat. 12

      Např. dle Irvine nebyl dobrý ani v nastavení vozů natož v nějakém navrhování změn koncepce. Když si Eddie zkoušel Schumiho nastavení, tak říkal, že je to pro něj nepoužitelné a na svém jezdí o dvě sekundy na kolo rychleji.
      Eddie to vysvětloval tak, že Schumi měl zvláštní schopnost se přizpůsobit vozu, takže byl schopen odjet na čemkoliv téměř shodně, což není pro vývoj zrovna vhodná vlastnost.

      Škoda, že především na začátku druhé kariéry to z něj dost vyprchalo a na nové formule si prostě nezvyknul.

      Problém byl ale ten, že Schumi vždy vynikal v ježdění na hraně po celou dobu závodu, což mu "moderní" pneumatiky neumožňovali, neb se z toho stala soutěž v optimimalizaci opotřebení pneumatik a nikoliv v ryzí závodní rychlosti, což byla věc v které Schumi skutečně vynikal.

      Pro změnu Schumi nebyl žádný génius v jízdě na jedno kolo, protože nedokázal jet s vyšším rizikem než v samotném závodě a za svou stanovenou hranicí. To takový Trulli byl pravý opak.
      Ale to je obecné hodnocení, určitě měl i Schumi své dny v kvalifikaci, stejně tak i Trulli sem tam podal dobrý výkon i v závodě.
      Dlé mého názoru, se jedná o mentalní schopnost maximálního soustředění a podání maximálního výkonu po dlouhou dobu a to moc jezdců neovládalo. Podle mne se právě tady dělí dobří jezdci a ti úspěšní. Určitě v tom hraje své i potírání rizika chyby, které je v závodě daleko delší a které musejí jezdci mentálně zvládat a ne každý to zvládne v naprostém klidu. Tady se hodí další ukázka z praxe. Dle nějakého měření skoro všem jezdcům bez výjimky na startu vyskáče srdeční frekvece na úroveň atleta podávající svůj max. výkon. Schumi byl asi jedním z mála, který to prostě dokázali ignorovat, prostě to tak vnitřně neprožívali a vše podstupoval s "chladnou" hlavou.

      Další parametr je v závodě, změna podmínek. Protože se v průběhu závodu mění podmínky, váha vozu, úroveň gripu pneumatik, na trati jsou soupeři, tak ten kdo má vyšší úroveň přizpůsobení se, tak má daleko vyšší potenciál v samotných závodech, než jezdec, který se umí perfektně připravit ale jen na jedno kolo.

      Tímto příspěvkem jsem chtěl jen utnout fámy, které rádi šíří především jeho antifans a ukázat na skutečné vlastnosti, kterého dělali oprávněně výjimečným.

      + 16 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jan.

        Jan.

        213.81.218.XXX
        krásně napsané

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Jako "antifans" Schumiho se musím tvrdě ohradit proti tvému poslednímu odstavci. To není pravda.
        Naopak Schumiho fanoušci rádi tvrdili jaký je to génius ve všem. A nebýt těchto zaslepených hloupých keců jeho fanboys, nikdy bych nebyl (třeba já) proti Schumimu tak vyhraněn. Lži, podvody a nesmysly mne vždy dráždí.
        Bohužel jsem nikdy nečetl od fans Schumiho takto seriózní názor. Vždy šlo jen o demagogii. Tak ať se nikdo nediví, že "kladná" demagogie je vyrovnávána "zápornou" demagogií.03
        Vlastně jsem vždy ve svých "antifanouškovských" názorech na Schumiho používal argumentů jeho fans. 03 12 18
        Zameťte si vy fanoušci Schumiho před vlastním prahem.

        + 7 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Víš jak vznikají fámy, jeden něco napíše, druhý přidá, že to říkají všichni a třetí už to považuje za obecný názor...

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            12 Čili tím chceš říci, že ty bláboly o Schumiho geniálních schopnostech navrhovat, stavět, ladit auta stejně jako o jeho geniálních manažerských a pilotních schopnostech, vytvořili antifans?18 18 18
            To přece ale nedává logiku. Antifans tyto výmysly odmítali a vyvraceli. Bohužel v dobách kultu osobnosti "Schumi", to šlo dost obtížně. Nikdo z jeho uctívačů nechtěl přemýšlet, ani si cokoliv o Schumacherovi přečíst, zjistit. A tobě podobní, k tomu (v lepším případě) mlčeli.
            To není obecný názor, ale popis období před r.2007. Naštěstí přišly i roky 2010-2013 a mnohé fámy o genialitě byly vyvráceny, demagogové si vybrali jiné Bohy a vše pokračuje dál. Jenom jména Božstev jsou už jiná.03 18

            + 7 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • mi88ki

              mi88ki

              165.72.200.XXX
              Jenže ty do toho pleteš emoce a zlehčené závěry. Fakta jsou taková.
              V 96' se utvářel nový tým Ferrari. Protože Schumi byl v té době čerstvým dvojnásobným mistrem světa, tak když se mu do ruky dostal vůz Ferrari, tak lehce rozeznal slabiny vozu a na co je potřeba se zaměřit. Také to byl on, kdo řídil rekontrualizaci celého týmu a určoval kdo do týmu přijde, kdo bude jezdit jako dvojka a taky to byl on, který následně přetáhl lidi z Benettonu, tedy Brawn a příští rok se mu podařilo přetáhnout i konstruktéra Byrneho, který už dal předtím formuli vale.
              Do čela týmu přišel Todt, který měl zkušenosti s rallye ale v F1 byl nováčkem. Skutečnou moc měl zpočátku v rukách jen Schumi, který měl volné ruce k vybudování týmů. To se samozřejmě hodně lidem uvnitř Ferrari i ferrari-fans nelíbilo.Když zpočátku roku 97´ Ferrari nenaplnilo očekávání nového vozu jako konkurenceschopného v boji o titul, tak prvním na řadě byl Todt, který chtěl pod tlakem rezignovat. Schumi ho ale podržel a padák se nekonal.
              Z toho je vidět, jakou měl Schumi v týmu moc, že Schumi byl svým způsobem zpočátku považován za sice neoficiálního ale skutečného šéfa Ferrari a proto možná ty legendy o jeho manažerských a vývojových schopnostech, protože to byl skutečně zpočátku on, který měl tu moc určovat jak se bude Ferrari dále vyvýjet.
              Pouhým zjednodušením pak vznikly legendy o jeho dalších schopnostech, které se ale skutečně zakládaly na reálném podkladu. To, že si někdo něco přidal, ještě neznamená, že je to nějaká fikce, jak se marně snažíš ve své slepé nesnášenlivosti předvést. Stačí se podívat kam se Ferrari následně dostalo a myslím, že za jeho činy stojí i výsledky. V roce 1997 přes slabý začátek boj o titul do posledního závodu. V 99' první titul pro tým Ferrari po velmi dlouhé pauze. Pak nastala éra, která tě ještě dodnes budí ze sna, tvá černá můra, které ses dodnes zcela nezbavil, jak lze ostatně vyčíst ze tvých příspěvků. 18
              V té době jsem chodil v Praze do jednoho soukromého F1 baru, kde se scházelo pár fanoušků až fanatiků Formule1 a kde jsme společně sledovali závody přes satelit na Premiere. Na první závod v Melbourne jsme se sešli již v pátek a pak přes kvalifikaci zůstali až do nědělního závodu a každý doufal, že to bude jeho tým, který přes zimu lépe zapracoval. Byla tam většina fanoušků McLarenu, kteří se následně často uchylovali i k Voodoo, jen aby ten "zas.... skopčák" zase nevyhrál. Bohužel pro ně to většinou skončilo smutně a rád jsem sledoval ten jejich zmar a postupující opici, kterou zápíjeli tu nepřízeň osudu. Takže moc dobře znám lidi jako seš ty. 18
              A jak se snažíš, pln neskrývané nenávisti, znehodnocovat jeho jezdecké umění, je do očí bijící. Stačí si přečíst názory jeho...

              + 8 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Žiješ ve velkém omylu. Já jsem nikdy Schumimu neupíral, jeho pilotní schopnosti. Špatný pilot nezíská ani jeden titul, natož sedm, jako on. Také jeho pět titulů s Ferrari pro mne nebylo a není žádnou noční můrou. Jenom na vše hledím více střízlivě. Je a bylo to stejné, jako v současnosti s Vettelem.
                S o třídu lepším autem a za pomoci týmové režie mnohdy i komisařů a FIA, vyhrával tituly. Tobě podobní ve své eufórii tvrdili, že je MS schopen vyhrát i s Trabantem. Když ale klesl zájem o F1, najednou mu mocní přestali jít "na ruku". Byla pro ně bližší košile, než kabát. Peníze z tv práv zvítězily a Schumi měl po titulech. V autě srovnatelném s konkurencí zajížděl podobné výsledky, jako jeho nej konkurenti. Najednou byli Alonso, Raikkonen, Montoya schopní jezdit se Schumacherem vyrovnané závody. A dokonce ho porážet. Stejně, jako v současné době poráží piloti širší špičky Vettela.
                Některé tituly získal o fous, o pověstnou náklonnost osudu (či sudích?). Stejně jako Vettel.
                Prostě nesdílel jsem nikdy tvoji eufórii a vždy jsem tvrdil (a tvrdím dál), že tam je (a bylo) mnohem více pilotů stejně dobrých a lepších, než MS (SV). Zároveň ale, neshazuji umění Schumachera, ani Vettela. Jenom tu shazuji bláboly jejich fans.
                A ještě věta na závěr. Vettel je mi ale mnohem sympatičtější, protože se nedopustil žádných opravdových prasáren. Schumachera jsem vytěsnil z řad sportovců.

                + 6 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • mi88ki

                  mi88ki

                  165.72.200.XXX
                  Přesně tahle věta je klasická minipulace fakty, viz "
                  S o třídu lepším autem a za pomoci týmové režie mnohdy i komisařů a FIA, vyhrával tituly. ..."

                  No o je jednoduché napsat s o třídu lepším autem. On nepřišel ani jednou do týmu, který by byl před konkurencí. Ve dvou případech se tak stalo až po jeho příchodu a v posledním až po jeho odchodu.U Ferrari čekal 5 let než ten svůj titul získal. Dalo by se říct, že jezdil taky léta s o třídu horším autem 92,93,96,97,05. Pak byla léta vyrovnaná 94,98,99,00,03,06 a pak byla léta, kde měl vůz o třídu lepší 95,01,02,04.

                  Taky párkrát titul o chlup nezískal, 97 vedl v rozhodujícím závodě v sezóně kdev počátku se Ferrari nechytalo na Williams, 99 zlomi si nohu, 06 odstoupení z vedoucí pozice v předposledním závodě ho defacto připravilo o šanci na titul.

                  S pomocí FIA ? Ok 94, ale taky si pamatuji, že dostal v daném roce 2 x DQ a 2 x zákaz startu !!! Jinak by se žádný Adelaide už odehrát nemuselo. 97 po právu DQ ze sezóny. Po roce dominance 2004 FIA zásadně překopala pravidla, tak, aby Ferrari ztratilo výhodu, což se jí i podařilo viz, zákaz přezouvání v boxech, na které Ferrari resp. Bridgestone nedokázalo reagovat.
                  Jestli tohle je nějaká dlouhodobá protekce ? Jak se ta protekce projevila ? Ano Ferrari měla úzkou spolupráci s Bridgestone ale to není FIA a taky v době konkurenčního boje s Michelinem a to měl Bridgestone vsadit na Jordan či Minardi ?

                  Jen pro zajímavost, kdybychom vyškrtali Schumiho z výsledků, kdy získal titul, tak dvojky by skončili následovně. 93/4, 94/9, 00/3, 01/2, 02/1, 03/3, 04/1, tzn. Benetton žádný titul, Ferrari dva tituly. Neříkám, že kdyby tam byl jiný skvělý jezdec, že by těch titulů nepřibylo, ale rozhodně mi to jako nějaká jasná a dlouhodobá dominance nepřijde.

                  + 7 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • mi88ki

                    mi88ki

                    165.72.200.XXX
                    opr: místo 93/4 mělo být 95/3

                    + 3 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    K vyrovnanosti aut: S o třídu horším, souhlasím. S léty, kdy byla auta vyrovnaná, mám výhrady k r. 99,00. A v roce 03 rozhodla týmová režie Ferrari na úkor McLarenu, který TR nepoužíval a nechával své piloty mezi sebou bojovat a vzájemně se obírat o body.
                    1999 - 00 mělo Ferrari možná +- stejně rychlé auto jako McLaren, ale rozhodně spolehlivější. A opět se můžeme bavit o TR.
                    V r. 1999 mohl mít Irvine s Ferrari titul, kdyby mu byl Schumi ochoten pomoci. Tak, jako týmové dvojky pomáhali jemu. (Belgie, Japonsko)

                    97 snad ani nezmiňuj, jako příklad, kdy Schumi o chlup titul nezískal. 99 zlomil si nohu - ok, ale po vlastní chybě. 06 to zase já považuji za mystifikaci. Alonso ten rok vedl šampionát od začátku do konce. Možná se mu Schumi někdy bodově vyrovnal. Odstoupení z 1.místa mu vzalo teoretickou šanci bojovat o titul, protože FA byl druhý a tím pádem zvítězil. Ta sezóna by pro MS dopadla stejně i kdyby předposlední závod vyhrál. Podobné argumenty můžu uvádět zase já "v neprospěch Schumiho".

                    S pomocí FIA. Mám na mysli spíše rok 1997 a DQ Schumiho z následující sezóny a pak trapné zmírňování a zmírňování, až došlo k frašce. A MS byl DQ ze stávající sezóny, ale všechny body mu byly započítány.
                    94- ale tam byl přeci trestán za své prohřešky. To je další věc, kterou vy Schumiboys nechcete uznat. Za provinění proti pravidlům následuje trest. Já tu také nepláču nad tresty Hakkinena, či Coultharda v r.2000, které Schumimu pomáhaly.
                    S názorem na FIA a překopání pravidel po r.2004, souhlasím.
                    Ale, je třeba říci, že Ferrari mělo úzkou spolupráci s Bridgestonem v době, kdy jiné pneu v F1 nebyly. A na základě tohoto faktu a nevýhody pro ostatní týmy s ambicemi na titul, tito přitáhly do F1 Michelin a přešly k němu. Což vyústilo ve válku pneu....

                    Tvá statistika dvojek je sice zajímavá, ale nic nevypovídající. Nejsem promitiv, abych ti na to skočil. Opět jde o TR. Nemůžeš porovnávat výsledky dvojek, které mají za úkol jezdit pro své jedničky, s ostatními, kteří mohou bojovat o vítězství s kýmkoliv. Já to převrátím. Jsem přesvědčen o tom, že ony dvojky by získali tituly, kdyby měli status jedniček a jejich kolega jel pro ně, minimálně 3x-4x též. o roce 99 jsem se už zmínil.

                    + 9 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      212.109.191.XXX
                      Schumacher v 99 pomohl Irvineovi v Malajsii. Ale v Japonsku nasadil s Hakkinenem o dvě třídy rychlejší tempo a tvůj Eddie si ani neškrtl. V cíli měl obrovskou ztrátu. Tak co tu blábolíš?
                      O rok později se situace opakovala. Schumacher opět ztratil výhodu PP, ale po celý závod jel bezchybně. V rozhodující chvíli pak po volné dráze doslova letěl. A získal vytoužený titul.
                      Ty jsi hodně neobjektivní 02

                      + 7 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Ano, jsem neobjektivní. Když jsem napsal, že týmové dvojky Schumimu pomáhali. A že kdyby Schumi byl ochoten pomoci např. Irvinovi tak, jak všichni pomáhali jemu, byl by Eddie mistrem světa. Pokud vím, tak na Schumachera také jeho dvojka čekala před cílem, aby mohl vyhrát.18
                        V Belgii Schumi odmítl nastoupit do závodu, aby nemusel pomáhat Eddiemu v honbě za titulem.

                        + 6 / − 6

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • mi88ki

                          mi88ki

                          165.72.200.XXX
                          jenže ono je něco jiného, nechat se předjet autem v závěsu nebo čekat skoro celé kolo, než kolega dojede, byť nesouhlasím ani s jedním 18

                          + 2 / − 5

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama