Tým z Grove má s Mercedesem podepsáno zřejmě na sedm let a tento přechod k jinému dodavateli se už začíná vyplácet, což jsme mohli sledovat v předsezonních testech i během Grand Prix Austrálie.
Všeobecně se má za to, že Williams byl v Melbourne co se rychlosti týče nejbližším pronásledovatelem Mercedesu a nebýt nezaviněné nehody Felipeho Massy v první zatáčce a kontaktu Valtteriho Bottase se zdí v zatáčce č. 10, tak by Williamsy zřejmě skončily na podiu.
Ovšem v minulé sezoně by si na takovéto rozdělení sil mezi dodavateli motorů vsadil jen málokdo, když Renault vypadal (zvláště v útrobách Red Bullů) velice dobře. Byl přechod Williamsu od Renaultů na Mercedesy tedy štěstím?
"Byli jsme v našem druhém roce s Renaultem a měli jsme s nimi dlouhou historii. Ale změny pravidel byly takové, jaké byly, a my jsme se museli hodně snažit, abychom mohli odhadnout, jak na tom budou u Renaultu a jak u ostatních dodavatelů motorů," říká Claire Williamsová.
Dle Claire byl přechod od Renaultu k Mercedesu promyšleným tahem
(foto: Williams F1 Team)
"Zkraje loňského roku bylo očividné, jak na tom ostatní týmy jsou ve výjových fázích, takže jsme o tom mluvili jak s Renaultem, tak i s Mercedesem, a rozhodli se jít k Mercedesu. Bylo to opravdu záměrné rozhodnutí."
Williamsová také odhalila, že v tomto rozhodnutí sehrál určitou roli šéf Mercedesu pro motorsport, Toto Wolff. "Měli jsme štěstí, že působí u Mercedesu a stále ještě je akcionářem Williamsu, takže jsme byli schopní si s ním vyměňovat informace."