Týden po Monaku Grand Prix Evropy

ar1, 26. května 2004, 04:11 Google+

Pouhý týden musí stačit týmům k přemístění své techniky na okruh Nürburgring, kde se po Monaku pojede o tomto víkendu již sedmý díl seriálu Mistrovství světa FIA vozů Formule 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
B.A.R

B.A.R | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

V Monaku mohli diváci vidět zatím nejnapínavější závod sezony. Hlad po vítězství demonstroval na monacké trati Jenson Button, který Jarno Trullimu v cestě k jeho prvnímu vítězství nenechal nic zadarmo.

Oba jezdci BAR jsou chtiví bodů, navíc poté co Takuma odpadl v Monaku po poruše motoru, má obrovskou motivaci na Nürburgringu uspět. Po zisku již čtvrtého podia v letošní sezoně, stoupl adrenalin v týmu natolik, že své ambice nezapírají i pro závod v Německu.

Tato trať je směsí pomalých a vysokorychlostních zatáček, od přestavěné zatáčky č.1, k dvojité středně rychlé „S“ zatáčce a pak se trať ohýbá k velmi rychlé vlásence typu „S“. To jsou hlavní rysy, které nejsou obvyklé u moderních tratí.

Jenson Button ke Grand Prix Evropy: „Jsme velmi zvědaví po mém výsledku v Monaku na závod na Nürburgringu. Máme jen týden na přesun, takže nemůžeme testovat. Ale nedělá nám to starosti, protože jsme hodně testovali na Paul Ricardu a v Barceloně. Máme dobrá auta, kterým by trať Nürburgring měla vyhovovat. Tuto trať mám rád, obzvlášť pro její rychlé zatáčky. Před pár léty jsem si jí tady docela dobře užil, a proto se opět těším na návrat sem. Nemohu se již dočkat vjetí na trať v pátek ráno.“

Takuma Sato: „Nürburgring je trať, kde jsem debutoval v seriálu Formule Opel, takže mám mnoho dobrých vzpomínek na tento okruh. Pro mě je to dobrá trať, s vysokorychlostními technickými zatáčkami a hlavně co já rád, jezdí se zde i nahoru do kopce a dolu z kopce. Monako bylo pro mne obrovským zklamáním, ale víme, že máme dobrá auta na vysoké úrovni a velmi hodně se těším na start na Nürburgringu tento víkend.“

Na Nürburgrinu se pojede 60 kol s celkovou délkou závodu 308,863 km. Délka jednoho kola je 5,148 km. Start proběhne ve 14,00 místního času.

Nürburgring od roku 1995 hostil již sedm evropských GP a dvě Grand Prix Lucemburska. Změnou okruh prošel v roce 2002, kdy byla přestavěna zatáčka č. 2., která vedla kolem nového stadiónu, což ještě víc trať zpomalilo. Díky tomu se ale může více předjíždět. Další úpravy byly provedeni loni.

Současný okruh bude vyžadovat poměrně vysokou přítlačnou sílu, což bude méně náročné pro pneumatiky. Pro zajetí dobrého času je zde zapotřebí základních atributů každého podvozku: dobrá trakce (obzvlášť ve vlásenkách), dobrá stabilita šasi při brždění. Díky tomu, že okruh je situován v horské oblastí, počasí zde může sehrát velkou roli.

Letošní Grand Prix Evropy bude pro Hondu výroční. Před 40ti léty 2. srpna 1964 poprvé za Hondu startoval ve Formuli 1 Ronnie Bucknum a to právě na Nürburgringu.
Vytisknout

Diskuze: Týden po Monaku Grand Prix Evropy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Briatore - Trulli

Briatore chválí Trulliho

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  6. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud