Týden po Monaku Grand Prix Evropy

ar1, 26. května 2004, 04:11 Google+

Pouhý týden musí stačit týmům k přemístění své techniky na okruh Nürburgring, kde se po Monaku pojede o tomto víkendu již sedmý díl seriálu Mistrovství světa FIA vozů Formule 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
B.A.R

B.A.R | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

V Monaku mohli diváci vidět zatím nejnapínavější závod sezony. Hlad po vítězství demonstroval na monacké trati Jenson Button, který Jarno Trullimu v cestě k jeho prvnímu vítězství nenechal nic zadarmo.

Oba jezdci BAR jsou chtiví bodů, navíc poté co Takuma odpadl v Monaku po poruše motoru, má obrovskou motivaci na Nürburgringu uspět. Po zisku již čtvrtého podia v letošní sezoně, stoupl adrenalin v týmu natolik, že své ambice nezapírají i pro závod v Německu.

Tato trať je směsí pomalých a vysokorychlostních zatáček, od přestavěné zatáčky č.1, k dvojité středně rychlé „S“ zatáčce a pak se trať ohýbá k velmi rychlé vlásence typu „S“. To jsou hlavní rysy, které nejsou obvyklé u moderních tratí.

Jenson Button ke Grand Prix Evropy: „Jsme velmi zvědaví po mém výsledku v Monaku na závod na Nürburgringu. Máme jen týden na přesun, takže nemůžeme testovat. Ale nedělá nám to starosti, protože jsme hodně testovali na Paul Ricardu a v Barceloně. Máme dobrá auta, kterým by trať Nürburgring měla vyhovovat. Tuto trať mám rád, obzvlášť pro její rychlé zatáčky. Před pár léty jsem si jí tady docela dobře užil, a proto se opět těším na návrat sem. Nemohu se již dočkat vjetí na trať v pátek ráno.“

Takuma Sato: „Nürburgring je trať, kde jsem debutoval v seriálu Formule Opel, takže mám mnoho dobrých vzpomínek na tento okruh. Pro mě je to dobrá trať, s vysokorychlostními technickými zatáčkami a hlavně co já rád, jezdí se zde i nahoru do kopce a dolu z kopce. Monako bylo pro mne obrovským zklamáním, ale víme, že máme dobrá auta na vysoké úrovni a velmi hodně se těším na start na Nürburgringu tento víkend.“

Na Nürburgrinu se pojede 60 kol s celkovou délkou závodu 308,863 km. Délka jednoho kola je 5,148 km. Start proběhne ve 14,00 místního času.

Nürburgring od roku 1995 hostil již sedm evropských GP a dvě Grand Prix Lucemburska. Změnou okruh prošel v roce 2002, kdy byla přestavěna zatáčka č. 2., která vedla kolem nového stadiónu, což ještě víc trať zpomalilo. Díky tomu se ale může více předjíždět. Další úpravy byly provedeni loni.

Současný okruh bude vyžadovat poměrně vysokou přítlačnou sílu, což bude méně náročné pro pneumatiky. Pro zajetí dobrého času je zde zapotřebí základních atributů každého podvozku: dobrá trakce (obzvlášť ve vlásenkách), dobrá stabilita šasi při brždění. Díky tomu, že okruh je situován v horské oblastí, počasí zde může sehrát velkou roli.

Letošní Grand Prix Evropy bude pro Hondu výroční. Před 40ti léty 2. srpna 1964 poprvé za Hondu startoval ve Formuli 1 Ronnie Bucknum a to právě na Nürburgringu.
Vytisknout

Diskuze: Týden po Monaku Grand Prix Evropy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Briatore - Trulli

Briatore chválí Trulliho

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  5. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud