Nejvíce kilometrů opět zdolaly týmy s motory Mercedes. Hranici 100 kol pokořil Williams, McLaren a Force India. Naproti tomu nejmenší počet kilometrů si na své konto připsaly týmy s Renaultem pod kapotou.
Dopoledne stálo v garáži Ferrari, odpoledne Red Bull, který se potýkal s potížemi s přehříváním. Lotus kvůli výfuku zabalil předčasně a zítra se vrátí k předchozí specifikaci. Nejrychlejší čas zajel Sergio Pérez s Force Indií.
Z pohledu motorů mají dnes nejvíce kol ujeto Mercedesy (431 kol), druhé jsou zákaznické týmy Ferrari (187) a poslední Renault (144 kol).
Konečné výsledky prvního dne
Pro aktualizaci doporučujeme stisknout Ctrl a F5 (hard refresh)
Průběh dne:
15:30 První den druhých testů v Bahrajnu končí.
15:28 Červené vlajky. Räikkönen na trati zastavil.
15:28 Pro týmy s Renaultem pod kapotou to opět nebyl příliš produktivní den - způsobily tři červené vlajky a ujely v součtu nejméně kilometrů oproti svým soupeřům. Red Bull se potýká s problémy s chlazením a z jejich garáže prý byl dokonce slyšet hasicí přístroj.
15:25 Lotus se zítra vrátí k předchozí specifikaci výfuku. Ten nejnovější způsobil předčasné ukončení dnešního testování.
15:20 Hranici 100 kol pokořil další z týmů s motory Mercedes - Force India. Mercedes dnes zajel 89 kol a kvůli potížím to také zabalili dříve. Rosberg už poskytuje rozhovory. Končí také Caterham s najetými 19 koly.
15:16 Sutil opět vyrazil na trať. Brzy se k němu má připojit i nejpilnější muž dne - Bottas.
15:14 Bottas a Sutil v boxech, krouží pouze Pérez.
15:08 Na trati momentálně krouží pouze Bottas a Sutil. Chystá se však ještě vyjet Pérez.
14:58 Zlepšuje se Räikkönen! A to výrazně. Zařadil se na třetí místo a předvedl zde v Sákhíru zatím svůj nejrychlejší čas: 1:36,432 min.
14:55 Rosberg si oblékl džíny, což značí, že u Mercedesu jim to pro dnešek stačí.
14:50 Bottas vyrazil na trať a hned zajíždí rychlé kolo, které ho řadí na druhé místo. Na Péreze ztrácí 0,8 s.
14:48 Renault ujel nejméně kilometrů...
14:41 Na trati se ukazuje také Max Chilton s Marussií.
13:34 Pérez by měl dnes také dokončit závodní simulaci.
14:32 Caterham opět vyrazil z boxů. Zatím ticho po pěšině u Red Bullu, který řeší problémy s přehříváním.
14:25 Williams a McLaren ujeli více než 100 kol. Mercedes se k této hranici blíží.
14:19 Na trati je rušno. Prohání se Pérez, Rosberg, Räikkönen, Sutil, Magnussen a Bottas. Kobajaši zastavil na konci boxové uličky a mechanici jej odtáhli zpět do garáže.
14:15 Lotus dnes končí předčasně. V Enstone to však berou s humorem jim vlastním: "Problém s výfukem a s ním spojené změny pro nás znamenají dřívější koupel. Zítra brzy ráno budeme zpět na trati."
14:07 Pérez si zkouší start.
14:00 Podle novináře Autosportu vypadá na trati nejstabilněji Mercedes. "Ferrari má nekonzistentní řazení při výjezdu ze zatáčky č.1 a 2, Mercedes a především McLaren vypadají jemněji."
13:53 Nějakou dobu jsme neviděli Red Bull, který dnes zajel 32 kol...
Počínání Ferrari přijel sledovat i Piero Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
13:50 Räikkönen zpět na trati, zlepšuje svůj čas a posouvá se na třetí místo. Mezitím u Lotusu přišli na to, že za potíže mohl výfuk (jedna z nových částí na tyto testy) a pokračují ve zkoumání.
13:48 Pod článkem přibyly dnešní fotky Ferrari.
13:41 Pérez zajel po 19 kolech do boxů. V závodní simulaci pokračuje Bottas a Magnussen. Na trati je kromě nich ještě Kobajaši.
13:30 Räikkönen zamířil do boxů. Ujel 30 kol, svůj čas ještě o něco stáhl, avšak nijak výrazně. Stačí to na šesté místo.
13:27 U Caterhamu vyřešili softwarový problém a Kobajaši se už připravuje opět vyrazit na trať. Na čele tabulky zatím stále Pérez, který se zatím jako jediný s časem dostal pod 1:36.
13:24 Na trať vyrazilo i Ferrari. Räikkönen o tři desetiny zlepšil svůj čas. Ferrari dnes nasadilo nové přední přítlačné křídlo.
13:21 Zatím tedy dnes závodní simulaci zkouší McLaren, Mercedes a Williams.
13:19 Teploty stále stoupají, vzduch má 29°C, trať 40°C.
13:10 Na trať vyráží i Sauber se Sutilem za volantem, ten zatím ujel 33 kol. U Williamsu jeli na měkké sadě. Stint 13 kol začal Bottas na čase 1:40,4 a skončilo na 1:43,5. Podle týmu je Fin v polovině svého dlouhého stintu.
13:06 Magnussen s McLarenem zajeli třináctikolový stint s časy na začátku kolem 1:42, na konci 1:45. Krouží i Bottas.
Mercedes vyráží na trať, dopoledne byli nejpilnějším týmem co se počtu kol týče (foto: Mercedes AMG F1 Team)
12:59 Pod článkem přibyly dnešní fotky Red Bullu.
12:58 Velmi pravděpodobně sledujeme úvodní stint závodní simulace u Williamsu. Bottas už má na svém autě 13 kol staré měkké pneumatiky. Za chvíli byl měl přijít pit stop.
12:56 Ferrari říká o dopoledním problému: "Našli jsme malý problém, který potřeboval řešení, ale zabral jistý čas. Pak jsme se rozhodli na auto zabudovat některé nové díly."
12:53 Marussia zaznamenává další zlepšení, čas 1:38,610 min. ji posouvá před Ferrari, Williams i Toro Rosso. Na hony vzdálený je úhlavní rival, Caterham.
12:49 Na trati jsou Magnussen, Räikkönen a Bottas, jejich časy však překračují 1:40 min, že by začátek závodních simulací?
12:48 Pro dokreslení potíží s pohonnými jednotkami Renaultu: krom Caterhamu nedokázaly jeho zákaznické týmy v uplynulých dvou předsezónních testech naplno nacvičovat ani starty do závodů v obavách, aby se motor nerozpadl.
12:44 Mercedes potvrzuje začátek svého odpoledního programu, Rosberg jde pilovat starty. Na autě jsou upravené bočnice a také difuzor se dočkal změn.
12:42 Na trať vyjel Mercedes, krátce se u mechaniků zastavil Räikkönen, už je ale zpět na trati.
12:39 Jediné dva týmy, které se ještě nedostaly pod 1:40 jsou Lotus a Caterham.
12:34 Oba týmy s motory Ferrari zaznamenávají zlepšení: Räikkönen 1:38,761 min., Chilton 1:39,787 min. V případě Marussie jde o zatím nejlepší čas v Bahrajnu.
12:31 Konečně je na trati Ferrari. Italové zatím mají na svém kontě jen 12 kol.
12:25 Jde se opět testovat. Na trať vyjeli Chilton s Magnussenem.
12:25 Nákladní auto s nepojízdným Toro Rosso se dostalo do boxů, kde už byli připravení mechanici s panely, kterými auto obložily, aby nebylo nic vidět.
Max Chilton po obědě, na volantu je nový grafický displej McLarenu - psali jsme zde.
12:19 Postaralo se o ně Toro Rosso. Italský tým zatím nezažívá dobré testování a po výměně dodavatele motorů (Ferrari za Renault) se trápí. Dnes ale odjeli již 55 kol, což značí mírné zlepšení.
12:18 Visí červené vlajky.
12:10 Caterham na trati vystřídala Force India a McLaren. Dočkáme se zlepšení nejrychlejšího času?
12:07 Caterham vylepšil svoje maximum a dostal se přes 10 ujetých kol, avšak na posun z posledního místa to nestačí.
12:04 Pod článkem přibývají první dnešní fotky, začínáme Force Indií.
12:02 1:38,1 min., Magnussen se blíží ke svému času z dopoledne.
11:58 Také Mercedes, McLaren a Force India míří na trať.
11:55 U Caterhamu šlo o instalační kolo, teď mechanici vůz zkontrolují v boxech a "začne s opravdovou prací."
11:54 První auto na trati je Caterham s Kobajašim za jeho volantem, který má z dopoledne co dohánět. Za ním vyjíždí ven také Toro Rosso, které dnes už ujelo 43 kol.
11:48 Trať zatím stále zeje prázdnotou.
11:41 Chvilku volna můžeme využít informací o Jacquesovi Villeneuveovi, který oznámil, že se po 19 letech opět postaví na start Indy 500! Mistr F1 z roku 1997, který včera vyjádřil podporu Schumacherovi, má kromě toho v plánu i starty v MS v rallyecrossu.
11:38 Týmy se ale očividně na obědě zdržely, protože se na trať nikomu nechce.
11:33 Mercedes chce odpoledne zkoušet zastávky v boxech a starty, závodní simulaci stihl dopoledne. Bude zajímavé, jestli si odpoledne i někdo jiný vyzkouší závod.
Pérez s Force Indii zatím kraluje výsledkové listině
11:30 Zelená vlajka otevírá odpolední sekci.
11:29 Před zahájením si ještě můžete přečíst, jaký dojem po sobě Massa u Williamsu zanechává - zde. Zatím se obě strany tváří hodně spokojeně, přinese to týmu boj o podia?
11:16 Ted také připustil, že: "Mercedes má, jak se zdá, rychlost. Ale je dost spolehlivý? Vždyť i tým sám připouští, že auto není tak spolehlivé, jak by sám chtěl. Podle mě je tedy na čele Mercedes, pole pak uzavírá Marussia. Otázkou ale je, jak moc týmy využívají plného výkonů svých motorů (ať už spalovacích nebo elektrických).
Ferrari, zdá se, potřebuje zlepšit rychlost i spolehlivost. I tak jsou ale společně s McLarenem za Mercedesem právě oni. McLaren musí zlepšit rychlost na jedno kolo. Celkově je ale britský tým možná o kousek před Ferrari."
11:11 Máme zde pár postřehů od Teda Kravitze: "Všichni jsme čekali, že na autech uvidíme novinky, které týmy před odletem do Austrálie budou chtít vyzkoušet, ale nestalo se tak. Když už se něco objevilo, tak to byly jen drobnosti. Slyšeli jsme však o novém nosu Ferrari, úpravách v přední části Mercedesu, Red Bullu a dalších. Pokud jde o počty změn, nebude to žádné závratné číslo, takže je týmy pravděpodobně použijí až v posledních dvou dnech."
11:01 E22 zůstalo v zatáčce číslo 8, teď už míří na nákladním voze zpět do boxů, kde se jej mechanici pokusí během obědové pauzy dát do pořádku.
11:00 Obědová pauza. Zatím si můžete přečíst ne příliš hezké vysvědčení bývalých jezdců F1, kteří poté zamířili do DTM do Klause Ludwig (trojnásobný mistr DTM) - více zde. Během 30 minut pro Vás chystáme i další zajímavé postřehy z místa.
10:55 Viníkem je Pastor Maldonado s Lotusem. I druhé zastavení tedy na svědomí tým používající motory Renault.
10:54 Červené vlajky.
O stavu paliva sice nic nevíme, ale soudě podle času na stejné sadě gum by mohl pokračovat souboj mezi Sauberem a Force Indii i letos
10:50 Sutil zajel svůj nejlepší čas (1:37,8 min) na měkkých pneumatikách, tedy stejných, se kterými Pérez zajel čas 1:35,7 min. Dočkáme se opět souboje mezi Force Indii a Sauberem o nejlepšího ze středu pole?
10:47 Mercedes (již tradičně) vládne statistice odjetých kol - 61 kol značí, že tým opět zkouší simulaci závodu. Časy se pohybují kolem 1:39 min.
10:44 Lotus se konečně dostal s časem pod 1:41 (1:40,599 min.), na lepší jak 9. místo to však nestačí. Na čtvrté místo poskočil Sauber, Sutil zajel 1:37,892 min. To je zdaleka nejlepší čas od Sauberu, co jsme v Bahrajnu zatím viděli.
10:42 Williams dnes porovnával dvě přední křídla a zkoušel odlišné specifikace chlazeni.
10:39 Dlouho už jsme na trati neviděli Ferrari. Podle nich řeší malý problém, který by měl být za krátko vyřešen. O co ale jde, to Scuderia neprozradila. Tým na auto nasadil také nové prvky karoserie. Kimi tedy nezažil úplně nelepší vstup do posledních testů.
10:38 O vteřinu a jednu desetinu se teď zlepšil Mercedes.
10:35 Caterham nás informouje o tom, že se mu podařilo nastartovat motor. Zanedlouho bychom se jej tedy měli dočkat na trati.
10:32 Rosberg při výjezdu do dalšího stintu vyzkoušel na konci boxové uličky start. Zatím Mercedes odjel tři delší stinty, každý byl zakončen nácvikem zastávky v boxech.
10:26 Force India zřejmě simulovala kvalifikaci. Po dvou výjezdech na měkkých pneumatikách, teď jel Sergio na super-měkké směsi. Stint byl opět pětikolový. Z jejich výjezdů jsme také mohli zjistit, že super-měkké pneumatiky byly o půl vteřiny rychlejší než měkké.
10:24 Mezi testy v Bahrajnu se Force India označila jako nejlepší ze zbytku pole, dnes v Bahrajnu po třetí za sebou hází soupeřům rukavici...
10:21 Bývalý pilot McLarenu se znovu přičinil o vylepšení dnešního nejlepšího času - 1:35,290 min. jen zvyšuje velký náskok na čele.
10:20 Na trati teď máme Rosberga (Mercedes má na svém kontě nejvíc okruhů), Bottase a Péreze.
10:17 Zajímavý názor na úvodní kvalifikaci roku má Giancarlo Minardi - přečíst si ho můžete zde.
10:14 Venezuelan je už zpět v boxech, na trati se ukazuje Red Bull.
10:11 Po hodině a čtvrt na trať vyráží Lotus. Technici už dali software do pořádku.
Zatím nejrychlejší muž (foto: Sahara Force India)
10:07 Force India byla, stejně jako před půl hodinou, obuta na měkkých pneumatikách. Stint trval 5 kol.
10:04 Pérez zajíždí nový nejrychlejší čas - jako první se dostává pod 1:36 min. Čas má hodnotu 1:35,7 min., je tedy o téměř dvě vteřiny rychlejší než kdokoliv jiný.
10:00 Kdo bude vést F1 po Berniemu Ecclestonovi? Šéf Red Bullu Christina Horner to sice odmítá, ale zmínil jej i jeden z členů správní rady společnosti Delta Topco vlastnící F1: "Fakt, že by Bernie Christiana vyškolil, z něj činí v oči mnoha ředitelů řešení."
9:56 Mercedes a Toro Rosso opouštějí své mechaniky.
9:52 Z dráhy sjíždí do garáže Sutil i Magnussen, je prázdná.
9:46 Krom Caterhamu, který měnil převodovku, v garáži postává i Lotus. Důvod? "E22 je v garáži, zatímco aktualizujeme software," vysvětluje stáj z Enstone vtipným obrázkem.
9:43 Svůj čas zlepšuje Sauber - 1:40,697 min.
9:38 Pérez se dostává před Rosberga na vrchol - 1:36,051 min, s motorem Mercedes za zády a na měkkých pneumatikách.
9:37 Caterham řešil problém s převodovkou: "Převodovka je zpět, myriády dílů pod krytem motoru jsou namontovány. Pokud nastartujeme OK, měli bychom brzy vyjet." Pokud si chcete prohlédnout, jak to vypadá v jejich nové továrně v Leafieldu, aktuální fotografie z tohoto týdne najdete zde.
9:35 Toro Rosso dnes nasadilo nový kryt motor s větším výstupním otvorem, což má pomoci teplotám pod kapotou. Mercedes má nová křidélka v přední části bočnic.
9:33 Red Bull si polepšil o jednu příčku - 1:37,908 min.
9:31 Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery je se svými letošními výrobky spokojený: "Stále je brzy, ale zatím jsme u našich posledních pneumatik mohli pozorovat dobrou výkonnost i životnost, co jsou znaky nových směsí a struktur, které mají pomoci maximálně využít výkonnostní vlastnosti poslední generace vozů. Styčná plocha je větší, aby pomohla uplatnit větší krouticí moment, a pracovní rámce jsou širší, abychom omezili degradaci. Jak ukázaly časy v Bahrajnu, jsme velmi blízko výkonnostním úrovním z roku 2013, přestože motory mají mnohem menší objem a došlo k velkým technickým změnám."
9:25 McLaren v boxech.
9:20 Mercedes zahájil další dlouhou jízdu. Společnost mu dělají Chilton, Magnussen a Pérez.
9:18 Bottas v garáži kvůli dalším změnám. "Dopoledne pokračujeme v prací na aerodynamice," uvádí Williams.
9:16 Po delší době vyjíždí také Marussia, Rosberg nacvičuje zastávku.
9:10 Co všechno změnil Renault na svých motorech mezi Jerezem a Bahrajnem? Například dodavatele bateriových buněk, které tvoří úložiště energie. Každá z nich má nabíjecí a vybíjecí ochranu, kvůli teplotním problémům a vibracím ale byla nespolehlivá. Nyní je údajně dodává Panasonic. Změnilo se převodování mezi MGU-K a klikovkou, protože docházelo k selháním klikové skříně. Upravil také fungování klapky rozvodu výfukových plynů (wastegate) a většinu svého softwarového kódu.
9:08 Magnussen se posouvá na druhé místo za Mercedes - 1:37,825, schází mu desetinka.
9:05 McLaren, Sauber a Williams vyjíždějí z garáží.
Rosberg u svých mechaniků (foto: Mercedes AMG F1 Team)
8:57 Force India, Mercedes (14kolový stint) a Red Bull v boxech, provoz na utichl.
8:54 Zákazníci Renaultu minulý týden nemohli využívat plný výkon pohonné jednotky. Zdá se ale, že dnes z něj Red Bull ždíme více.
8:46 Rosberg najíždí do 10. kola v řadě za sebou.
8:45 Krouží dva vozy: Red Bull a Mercedes.
8:39 Teplota vzduchu dosahuje 25,4 °C, trať 35 °C. Pirelli na požádání týmů přivezlo opět "zimní" směsi s rychlým zahříváním, původně vyvinuté pro Jerezu. Každá stáj dostala dvě sady.
8:35 Mercedes sesazuje Red Bull z trůnu - 1:37,722 min.
8:31 Kvjat se posouvá na čtvrtou příčku - 1:39,242 min.
8:28 Zatímco Mercedes dosahuje se svou novou pohonnou jednotkou přes 850 koní, Ferrari dle slov jednoho ze svých zkušených inženýrů o 75 koní zaostává a nechápe, jak to jejich německý soupeř dělá v rámci letošních palivových omezení. Scuderia se nepokoušela o bleskurychlá kola, ale minulý týden nevypadala špatně. Tohle však moc růžově pro Alonsa s Räikkönenem nevypadá.
8:26 Šestý Chilton o 4 desetiny vylepšuje svůj čas - 1:41,137 min.
8:24 Týmy nasadí v průběhu následujících dní spousty novinek a možná upraví (a ještě více zohyzdí) své nosy. Ten od Lotusu podle jejich technického ředitele Nicka Chestera moc rychle okopírovat nepůjde: "Ostatní týmy by ho sice mohly okopírovat, ale nos samotný by jim moc nepomohl. Aby z něj mohli těžit, museli by také změnit zadní část auta. A to by jim zabralo spoustu času. Někteří naši inženýři nás minulý rok opustili a k soupeřům si s sebou odnesli poznání o výhodách, dokážu si ale představit, že měli problémy projít s ním nárazové testy."
8:20 Magnussen zmizel v garáži. Räikkönen má nyní dráhu pouze pro sebe.
Zahřát pneumatiky a znovu rychle na trať (foto: Lotus F1 Team)
8:14 Zatímco se Kvjat dostává na třetí příčku (1:40,501), letmé kolo předvádí McLaren (1:40,930 min).
8:09 Měřená kola už předvedli všichni s výjimkou těch minulý týden nejrychlejších - Rosberga a Magnussena.
8:07 Kvjat se s Toro Rosso posouvá vpřed - 1:42,806 min.
8:05 Hamilton se minulý týden po prvním testování v Bahrajnu nechal slyšet, že "nemá tušení," jak si na tom stojí Mercedes ve srovnání s konkurencí. Ale všichni ostatní mají zřejmě jasno. Německý tým zajel kolo o 1,6 s rychleji než zbytek a zvládl i velkou vzdálenost. Mercedes je ve formě, nejblíže mu je zřejmě McLaren a možná i Ferrari - to ale svaly pořád neukázalo.
7:59 Po přerušení míří ihned na trať Force India, Lotus, Mercedes a Williams.
7:57 Zelená pouští týmy na dráhu, Caterham je odklizen.
7:51 Testování dnes bude končit o půl hodiny později - v 15:30 hod našeho času. V plánu je tentokrát oficiální obědová přestávka od 11:00 do 11:30 hod (v Bahrajnu od 13:00 hod).
7:46 Renault tedy nezačíná poslední test nejlépe. Caterham je dosud jeho nejlepším týmem: ujel už 1705,8 km, zatímco Lotus jen 600,7 km, Red Bull 720,8 km a Toro Rosso 991,4 km. Shrnutí testu z minulého týdne a souhrnné statistiky najdete zde.
7:43 Kouří se z Caterhamu, jenž zůstává na dráze.
7:40 Červené vlajky.
Pastor Maldonado po dnešní instalaci a Lotus E22 se 120 novinkami (foto: Lotus F1 Team)
7:38 Letmá kola zvládá Ferrari (1:40,505), Marussia (1:41,571) i Sauber (1:42,143 min).
7:32 Lotus se chlubí tím, že dnes má na voze 120 nových dílů ve srovnání s minulým týdnem.
7:30 Do výsledkových listin se zapisuje Bottas - 1:43,413 min.
7:26 Ricciardo zajíždí jedno měřené kolo za druhým, teď 1:38,642 min.
Valtteri Bottas se soustavou Pitotových trubic po levé straně vozu - Williams měří úplav
a proudění vzduchu za předními koly (foto: Williams F1 Team)
7:22 První měřené kolo zajíždí Ricciardo s Red Bullem - 1:40,262 min.
7:20 Nainstalovali i Magnussen, Maldonado, Pérez a Sutil.
7:19 Marussia ohlašuje svůj záměr: "Dnes dopoledne máme v plánu kratší jízdy, odpoledne delší. Vše v souhře s naším aerodynamickým programem."
7:15 Maldonado je osmým jezdcem, který se dnes objevil na trati.
7:10 Red Bull vyjíždí znovu z garáže, má co dohánět.
7:08 Všech 7 pilotů je zpět, chvíle ticha. Williams ujel kolo s měřicí soustavou Pitotových trubic.
Kamuj Kobajaši s Caterhamem CT05 při dnešní instalaci na tvrdých pneumatikách
(foto: Team Caterham F1)
7:07 Nainstalováno mají také u Caterhamu, Red Bullu a u Sauberu.
7:06 Teplota už dosáhla 22 °C.
7:04 Bude zajímavé sledovat, jak moc svou formu skrývalo Ferrari, a kolik toho ujedou zákaznické týmy Renaultu - zejména Red Bull. Žádný z nich se zatím nedostal k simulaci závodu.
7:00 Testování začíná, Bottas, Kvjat, Räikkönen a Chilton míří na dráhu.