Lotus má dle vlastních slov "super auto", asymetrické je i vzadu

iM2, 19. února 2014, 14:42 Google+

Zatím toho Lotus moc neodjel, Romain Grosjean má na svém kontě (14:35) pouze 7 kol. Tým ráno potrápily problémy se softwarem v oblasti turbomotoru Renault, následně zmizel vůz Lotusu v garáží kvůli vadnému konektoru u baterie. Tým bude potřebovat zhruba tři hodiny na opravu problému.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 20.02. 00:40) Napište svůj názor
lotus e22

lotus e22 | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Šéf týmu, Gérard Lopez, je spokojený. Po vynechání úvodního testu v Jerezu musel poslouchat hodně kritiky. Teď má ale úsměv na tváři: "Máme super auto, jen musí jezdit. Už dříve jsem říkal, že se tam [v Jerezu] nemůžeme moc naučit. Když nejezdíme my, odvedou tu práci za nás ostatní. A přesně tak se také stalo. Tím, že jsme zůstali doma v garáži, jsme ušetřili navíc hodně peněz."

S chlazením by u Lotus být problém neměl

Smůlou pro Lotus je, že Renault, jak se zdá, zatím ne ještě zcela vyrešil všechny 'dětské nemoci' auta: "Ráno jsme měli problém se softwarem. Proto jsme odjeli zatím jenom sedm kol. Náše problémy jsou ale jenom marginální s tím, co se děje u Red Bullu nebo Toro Rosso," řekl Lopez odpoledne. To ještě nevěděl, že jeho tým posléze potrápí baterie.

Baterie se u Lotusu buďto kompletně vypla nebo propouštěla až moc nebo málo energie. Renault rozhodl, že musí být vymontována z auta. Celá operace se zpětnou instalací zabere tři hodiny, což tým dost zdrželo. Pozitivní však je, že je Lotus, co se chlazení týče, v zelených číslech, prozradil to dnes Alan Permane, hlavní inženýr týmu.

"Během filmových dni v Jerezu jsme neměli s chlazením jediný problém. Ani zde nečekám problémy." Když se podíváte na E22 zezadu, je jasné proč. Inženýři nechali dostatečně velké otvory pro výstup horkého vzduchu, který je pod kapotou. Lopez doufá, že tým nepotkají stejné problémy jako oba týmy Red Bullu.

"Náš systém chlazení je kompletně jiný. Zde nám pomohly zkušenosti, které jsme získali s KERSem. Základy pro všechny týmy Renaultu pocházejí od nás. Náš inženýr pracuje ve Viry-Chatillon u Renaultu." Software zlobí především u Red Bullu a Toro Rosso, jejichž auta jsou designovana v zadní části velmi agresivně. 

Zástavba řídících jednotek celou situaci ještě zhoršila. Počítače reagují na nadměrné horko. V principu není na V6 motorech Renaultu nic špatného, říká Lopez: "Hodnoty z motorové brzdy vypadají dobře. Motory zde odjely pět závodu bez potíží." Problém je ale s bateriemi, protože konektory propouštějí občas až moc a občas moc málo energie. Podle Lotusu za to možná mohou vibrace.

Senzační data z větrného tunelu

Nové E22 je speciální auto. Nejde jen o nos, který má dva nesouměrné pylony. Také zadní část auta není symetrická. Například výfuk je při pohledu ve směru jízdy více vpravo. Také zadní zavěšení je velmi zajímavé, horní rameno zavěšení je dost vysoko, spodní je zase až neobvykle nízko.

Podle Lopeze je jejich auto zásah do černého: "Máme super auto. Musím jenom doufat, že motor nám neudělá čáru přes rozpočet. Snad nebudou nakonec vlastně tři mistrovství - jedno pro Mercedes, druhé pro Ferrari a třetí Renault."

Navíc podle spekulací chystá Lotus pro začátek evropské části sezony - GP v Barceloně - další vylepšení svého již tak kontroverzního nosu. Část nosu než začnou dva pylíře by měla být ještě kratší a končit krátce před přední nápravou. Díky tomu by mohlo proudit ještě víc vzduchu pod auto k difuzoru. Velkou výzvou však bude projít crash testem.

Vytisknout

Diskuze: Lotus má dle vlastních slov "super auto", asymetrické je i vzadu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 20.02.2014 00:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Mercedes uklidňuje: Šetření paliva nesníží sportovní podívanou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  3. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud