S novými motory přišlo i omezení množství paliva dostupného pro závod o celých 33 %. Podle spousty komentářů se letos dočkáme toho, že ke konci závodu někteří závodníci budou muset výrazně snížit svoje tempo, aby vůbec dojeli do cíle, zvláště v závodech náročných na spotřebu paliva.
Paddy Lowe z Mercedesu však nevěří, že tyto scénáře nakonec nastanou: "Myslím, že tento aspekt je až zbytečně zveličován. Je jasné, že to bude jeden z faktorů v průběhu závodu. Ale já věřím v to, že to nebude dominantní faktor, který bude ovlivňovat výsledky závodu.
Už vloni byly závody, ve kterých jsme to [šetření paliva na konci závodu] viděli. Někteří jezdci prostě nemohli odjet všechna kola závodu naplno. Uznávám, že to občas může být velmi frustrující zkušenost.
Faktem ale je, že šetření paliva je už několik let součástí Formule 1. Navíc nemusíme brát ohledy jenom na palivo, jde také o to, abychom se starali o pneumatiky. Doufám, že to nebude rozhodující faktor, ale budeme to muset brát na zřetel."