Špička nosu se dle nových pravidel musí nacházet níže než dříve, z aerodynamického hlediska je však výhodnější mít nos co nejvýše, aby při jízdě proudilo k podlaze a dále k difuzoru maximální množství vzduchu.
Tyto dva protichůdné požadavky letos vedly k různým a žel často i nevzhledným předním částem vozů. Designéři v honbě za výkonností estetické hledisko přirozeně ignorují, protože za něj se v závodech body (a tudíž peníze) neudělují.
"Jsou ošklivější," připouští Alonso v rozhovoru pro CNN. "Myslím, že musíme být k našim fanouškům a zejména sami k sobě upřímní. Nejsou dostatečně dobré, protože lidé ve Formuli 1 hledají dokonalost motorsportu, aerodynamiky, výkonnosti a technologie. A když vidíte ty přední části vozů, tak podle toho nevypadají."
Přední část Force Indie VJM07, Ferrari F14 T a Caterhamu CT05 (shora dolů)
"Myslím, že najdeme jiné řešení. Inženýři jsou dostatečně chytří na to, aby auta byla rychlá i krásná zároveň," pokračuje španělský pilot, který bude letos u Ferrari čelit výzvě v podobě nového týmového kolegy - Kimiho Räikkönen. Co na Fina říká?
"Myslím, že je velmi talentovaný, což je pro nejprve pro mě a také pro tým obrovskou pomocí a motivací. Tým ví, že musí poskytnout dobré auto, protože Kimi a já získáme dobré výsledky. Vím, že musím podávat co nejlepší výkony. Pokud ne, nebudu moci být před Kimim. Takže pro Ferrari jde pouze o dobrou a pozitivní zprávu," hodnotí Alonso.
Nosy ostatních vozů, které testovaly minulý týden v Jerezu
Který nos se nejvíce nelíbí vám? A který vůz ho má naopak nejhezčí?