Podle Autosportu půjde o protlačení nápadů, které byly prezentovány na konci minulého roku, a diskusi o budoucím směrování sportu. Hlavním tématem bude zřejmě kontrola nákladů, aby byla zajištěna existence současných 11 týmů.
Šéfové týmů a FIA loni předběžně schválili plány na tvrdší kontrolu nákladu a jejich omezení od roku 2015, týmy se však musí dohodnout na řádných pravidlech. Klíčové bude specifikovat, kterých oblastí se omezení nákladů bude dotýkat. K dohodě by mělo dojít v červnu tohoto roku. FIA proto svolává schůzku na leden, aby společně s týmy mohly dojít ke kompromisu před vypršením letního termínu.
Nalezení shody, která by uspokojila všechny týmy, nebude jednoduché, protože pokud budou limity nastaveny příliš vysoko dle libosti velkých týmů, ty menší, které sotva přežívají, by z toho neměly žádný užitek.
Ferrari navrhlo vícevrstvý rozpočtový strop, který zohledňuje potřeby týmů, které také vyrábějí motory, a zároveň i menších stájí.
Stefano Domenicali k tomu nedávno řekl: "Přišli jsme s nápadem, že místo stejného přístupu uděláme něco odlišně, protože abych byl upřímný, tak hovoříme pouze o tom, co se dotkne větších týmů, nikoliv těch menších, které jsou připraveny umřít.
Proč například nezvážíme přístup, kdy by tým, který si dokáže vydělat určité množství peněz, určité množství peněz nemohl utratit? Můžeme pak udržet rovnováhu mezi příjmy a náklady, aby všichni i s odlišnou strukturou mohli mít odlišný přístup k odlišným situacím," vysvětluje šéf Ferrari.
Ferrari navrhuje vícevrstvé stropy, které umožňují zvolit odlišný přístup k různým týmům
(foto: Scuderia Ferrari)
Podle Erica Boulliera problém nespočívá v omezení utrácení špičkových týmů, ale v zajištění toho, aby kvůli struktuře nákladů nezůstalo pouze několik stájí schopných uspět.
"Stále jsme vzdáleni nějakému podpisu. V principu musíme pochopit, že můžete mít možná tři či čtyři týmy, které si mohou utratit dvojnásobek průměrného rozpočtu zbytku pole. Pro mě problém nespočívá v tom, co utratí, protože čím více utrácejí, tím lepší to je v určitých směrech pro F1.
Potřebujeme ale konkurenceschopnost, která většině týmů umožní bojovat o pódia. Pokud budete mít stejného vítěze jako v minulosti, může to být pro F1 nebezpečné. Musíme se ujistit, že do paddocku většině přineseme stabilitu, aby o šampionát mohlo bojovat více týmů a závodění bylo více vzrušující," dodává Boullier.