DISKUZE K ČLÁNKU Týmy budou jednat o budoucích pravidlech, Ferrari navrhuje vícevrstvé rozpočtové stropy
FIA svolává týmy na 22. ledna ke společné schůzce do švýcarské Ženevy, kde společně proberou rámec budoucích pravidel včetně rozpočtových stropů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Týmy budou jednat o budoucích pravidlech, Ferrari navrhuje vícevrstvé rozpočtové stropy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
PC
18:17 14.01.2014 46.13.21.XXXMyslím, že bude potřeba pořádná změna systému. I dříve spolu skutečně závodili prakticky jen tři, čtyři špičkové týmy a ty slabší neměly šanci do bojů o titul zasáhnout. Jenže tehdy nebyla ekonomická krize, internet nebyl, nebo byl jen omezeného rozsahu. I slabé tímy byly stále brány jako součást elity, protože jezdí F1, sehnaly snadněji sponzory a nemusely být tak závislé na platících jezdcích. Tak se do F1 měli šanci dostat jako piloti skuteční talenti a to právě do slabých týmů. Tam se vyučili a mohli později přestoupit do těch silnějších týmů. Byly jsme tak svědky vzniku mnoha legend. V současnosti žádné legendy nevznikají, poslední hvězdy jsou asi Seb, Alonso, Ham, Kimi, ale i u nich už je cítit, že už to není, co dřív. Už jsou z části uměle vytvoření marketingem a ne svými schopnostmi. Vše je stále umělejší, nikde nemá místo talent a sport, ze všech se stávají jen kolečka stroje na peníze. Dnes už spousta fanoušků (díky velké informovanosti) pohrdá kýmkoliv z pilotů, co jsou níž než první pětice a sponzoři to cítí. Navíc je ekonomická krize a každý jde jen po zisku a po těch nejlepších. Blížíme se době, že celá sezóna F1 bude vlastně jen umělý, virtuální závod. O vítězi budou rozhodovat vzájemné smlouvy a dohody, a dohody mezi sponzory a vlastníky stájí.
Teď záleží, co zvítězí. Jestli stroj na peníze, tak budou závody stále umělejší, nové hvězdy budou virtuální a stájí zůstane jen několik, ale budou se točit miliardy a bude to vždy ohromná mediální událost. Jestli zvítězí sport, tak se celá F1 uskrovní, zavede se kontrola rozpočtů, zůstane více stájí, budopu nové talentované hvězdy, ale o F1 už nebude tolik slyšet a zůstanou jí věrní jen opravdoví fandové. -
eR
16:54 14.01.2014 62.245.107.XXXJá bych spíš řekl, že Ferrari bojuje za zachování status quo. Protože systém "kdy tým, který si dokáže vydělat určité množství peněz, určité množství peněz utratí" v F1 funguje od prvopočátku. A Domenicali si je dobře vědom, že Ferrari díky extra penězům za věrnost a značku, bude mít vždy více peněz k utrácení než ostatní.
RedBull si sice za poslední 4 roky vydělal slušně, ale vše co vydělá dá do nového auta. Stačí potom pár hubených let a bude mít rozpočet jako Williams. Dobře si pamatuji, když výsledky v PK nezajistili Williamsu dost peněz na příští sezónu, tak Frank musel prodat osobní tryskáč. Těch opravdu velkých sponzorů, kteří jsou ochotni přinést týmu 1/3 rozpočtu, je čím dál méně. A spojit se chtějí jen s tím, kdo má šanci vyhrát. Takže malé stáje, takového sponzora de facto nemají šanci získat.
Jsem zvědav na čem se dohodnou, ale rozhodně bych nebyl rád, kdyby se počet stájí měl zmenšovat. Ferrari si možná neuvědomuje, že pokud by polovina týmů zkrachovala, tak její vítězství v šampionátu, kde by soutěžili ještě další 4 týmy by žádnou marketingovou výhrou nebylo. Obzvlášť u lidí co F1 nesledují pravidelně (tedy u většiny), by vítězství v šampionátu mohlo být chápáno způsobem, že být první z pěti není nic extra, protože tam není dostatečná konkurence. Je to podobné jako kdyby Premier League hrálo 8 týmů. Ten titul by prostě stejnou váhu jako teď neměl.-
AAA
17:12 14.01.2014 147.229.208.XXXOno je to diskutabilné. Ja si napr myslím, že Caterham a Marusia nemajú čo robiť v F1. Pamätám sa, že keď som sa ešte o F1 nezaujímal tak som vedel, že tam jazdí len Ferrari, McLaren a Williams. Rovnaké je to keď sa rozprávam o F1 s niekým kto to pravidelne nesleduje, tak tiež nemá ani potuchy, že tam jazdí nejaká Force India.
Situácia je dnes o to horšia, že zatiaľ čo kedysi slabé tími ako Minardi, Jordan, Sauber dávali šancu mladým talentom (Alonso, Kimi a pod.) tak dnešné tímy na chvoste pola buď prijmu platiaceho jazdca, ktorý do 5 rokov odíde a nemá žiadny prínos pre F1 alebo zoberú skúseného veterána typu Fisechella, Trulli ktorý v danom tíme zakončia kariéru a každý vie, že tie výsledky už nebudú také ako keď jazdili v top tímoch.
-
-
Kapor
15:54 14.01.2014 194.160.178.XXXIdú na to úplne zle,... ...a Ferrari zase špekuluje, ako by malo navrch. Podľa mňa je dvoležité nielen určiť ozpočtový strop v r. 2015, lebo na r. 2014 sa to už nestačí dohodnúť a tu okrem rozpočtového stropu treba zohľadniť aj to ako sú tímy vybavené, t.j. aké majú imanie v budovách, CNC strojoch, v CNC meracích zariadeniach, počítačového vybavenia s príslušenstvom a SW súvisiaceho s konštruovaním a vývojom dielov včetne 3D tlačiarní, aerotunelom, simulátorom atď. Jednotlivé tímy totiž nevlastnia všetko, ako napríklad Sauber simulátor a pokiaľ by zohnali sponzora a mohli si vybavenie doplniť na roveň tých najvyspelejších, aby mohli prekročiť rozpočtový strop o sumu, ktorá im zaručuje zakúpiť takéto zariadenie, ktoré sa však do rozpočtového stropu nebude započítané a tak isto, treba určiť aj rozpočtový strop pre výrobcov motorov a oddeliť ho od ostatného príslušenstva auta, ktoré si tímy stavajú samy. Potom to bude urobené dobre a bude sa dať v tom dobre orientovať a hlavne to kontrolovať .
-
-
Kapor
18:17 14.01.2014 194.160.178.XXXNie je to pravda,... ...ak inšpektori budú môcť vstupovať do účtovníctva tímu, jeho sponzorov a dodávateľov spotrebného tovaru, ako sú tlmiče a iné príslušenstvo, majú k dispozícii všetko čo potrebujú, lebo aj sponzor musí uviesť pri platbe na čo sa vlasne platba vzťahuje, preto to bude jasne transparentné, len treba k tomu vytvoriť tím odborníkov, ktorí tomu rozumejú, majú potrebné právomoci vstupovať a prezerať si dokumentáciu k účtovníctvu tímu a sponzorov, v prípade dodávok aj u dodávateľa spotrebného príslušenstva si overiť ceny, alebo rozsah a spôsob kooperácie, aby to vedeli ukontrolovať.-
Pepan
19:58 14.01.2014 89.24.157.XXXPobav se někdy s účetním a ten Ti vysvětlí jaká kouzla se dají v účetnictví dělat. I u malé firmy se dají zašumlovat nemalé peníze a u takových gigantů jako je Mercedes, Red Bull nebo Ferrari je skoro nemožné vysledovat všechny peníze. A další věc - máš představu, kolik lidí by na to bylo třeba? To není jenom o papírovém vysledování všech toků, ale o fyzické kontrole materiálů a služeb, které se za konkrétní peníze získaly. A na to nemá FIA dost peněz a tím pádem i lidí..-
anonym
04:33 15.01.2014 188.120.195.XXXPřesně. Zakazovat/omezovat by se mělo jenom to, co je FIA reálně schopná kontrolovat.
Vybavily se mi dvě věci z minulosti - zákaz kontroly trakce a týmové režie. Obojí bylo v minulosti nějakou dobu zakázáno a následně opět povoleno s tím, že není možné dodržování zákazu dostatečně efektivně kontrolovat. Přitom u obojího bylo v podstatě od začátku jasné, že na to nebudou prostředky technické, finanční a ani lidské zdroje. Vzpomínám si, že podle nějaké analýzy z 90. let by tehdy na kontrolu software všech vozů ve všech závodech potřebovala FIA s tehdejšími zdroji několik let soustavné práce a ani tak by prý výsledek nebyl 100%. Rozpočtové stropy jsou, obávám se, stejný případ. Nějak to sice fungovat bude, ale giganty to v rozletu omezí jenom částečně.
Různorodost je jedním z lákadel F1, ale jestli chtějí udržet náklady na uzdě a zaručit aspoň nějakou vyrovnanost startovního pole bez hokusů-pokusů á la superměkké pneu s definovanou (krátkou) životností apod., bude se dříve či později muset F1 vydat cestou částečné standardizace/unifikace. Především v oblasti aerodynamiky by to mohlo leccos vyřešit. Zvládnutí elektroniky bylo před 20 lety také v podstatě nepředstavitelné sci-fi a hola hop - se standardizovanou ECU motoru se řada věcí vyřešila a nikoho netrápí, že ji mají všechny vozy stejnou.-
-
Kapor
10:52 15.01.2014 194.160.178.XXXPapierovanie nie,.. ...dnes sa všetko predsa robí na počítačoch a program nedovoľuje mazať položky a robiť nedovolené operácie, ako prelepovať v účtovnej knihe atď. Pritom komisári by tam mali hoci kedy povolený vstup ( s prioritou-prezerať) a kontrolovali by vybrané položky, kde je najväčšia pravdepodobnosť nedopatrení, lebo predsa v F1 nik nechce klamať !
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek