Sutill se Sauberem začal jednat už před 2 roky, obává se problémů se spolehlivostí

Petr Hlawiczka, 8. ledna 2014, 06:30 Google+

Adrian Sutil, jenž přestoupil z Force Indie k Sauberu, je nadšen změnou pravidel od roku 2014, obává se však problémů se spolehlivostí.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.01. 09:16) Napište svůj názor
Sutil, Adrian

Sutil, Adrian | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Přestup k Sauberu
"Mám radost z toho, že budu v novém týmu, v novém prostředí s čerstvou energií a pro mě samozřejmě s novou výzvou," popisuje pro Sky Sports Sutil, jenž si prohazuje místo se svým krajanem Nicem Hülkenbergem mířícím opačným směrem - k indické stáji sídlící v Silverstone.

"Je to velmi blízko mého domova, kde žiju, ve Švýcarsku jsem rád a znamená to, že se do továrny můžu dostat autem, což bude v průběhu sezóny zřejmě výhoda, protože se tak trochu můžu vyhnout cestování. Máme dobré cíle, tým je stabilní, jde o historickou stáj a spolupráci s nimi si užívám," pokračuje Sutil.

"Jednali jsme spolu od počátku sezóny a se slečnou Kaltenbornovou jsem byl v kontaktu už od února 2012, kdy jsem ještě nezávodil. Byli jsme tedy v kontaktu dlouho a byla to jen otázka času najít společné řešení.

Letošní rok byl pro mě jasnou záležitostí, pokud jde o to, zda jsem ho chtěl strávit u Force Indie nebo u Sauberu. Preferoval jsem Sauber, takže jsem rád, že má první volba vyšla a jsem v novém týmu s novou výzvou," přiznává nový pilot švýcarského týmu.

sutil
Během své návštěvy továrny Sauberu v Hinwilu (foto: Sauber Motorsport AG)

Cíle: zlepšení v šampionátu a pódia
V sezóně 2014 by se chtěl objevovat na pódiích: "Nikdo neví, co je realistické. Nevíme, jak dobré bude auto, to je momentálně velmi těžká otázka. Pro mě je každý rok velkým cílem se zlepšit oproti tomu předchozímu a polepšit si v celkovém hodnocení šampionátu, což v roce 2011 bylo deváté místo. Tohle  chci zlepšit, takže cílem je devátá nebo lepší příčka.

Pokud bude pódium na dosah, pokusím se na něj dostat, protože se mi to v F1 ještě nikdy nepodařilo a hrozně moc bych si to přál. Pro mě je to tedy cílem, ale nedokážu říci, zda k tomu dojde či nikoliv - vše bude záležet na balíku auta a na tom, jak se nám bude dařit. Nejdůležitější je, aby všichni byli soustředěni, odhodlaní a horliví pro úspěch."

Velká změna pravidel se Sutilovi líbí, obává se však technických problémů, které by z počátku sezóny mohly vést k překvapivým výsledkům: "Samozřejmě, že něco takového bychom měli očekávat - jde o novou sezónu se zcela novými vozy a já si myslím, že v prvních závodech to všechno s šetřením paliva bude výzvou."

Nikdo neví, jak moc na to můžete tlačit, také piloti musí najít ten správný způsob jako to dělat, ale přitom ve správnou dobu šetřit palivem, aby maximalizovali balík. V počátečních závodech to bude velmi náročné, někdo se do toho netrefí a jiní budou mít velkou šanci," soudí Němec.

sutil - model
Adrian Sutil při módní přehlídce v Monaku (foto: Sahara Force India)

Technické změny a potřeba testování
Kvůli velkým technickým změnám by byl pro znovuzavedení čtvrtého předsezónního testu a delšího testování během sezóny. "Ano, myslím si, že to je dobrý nápad. Obzvlášť během sezóny potřebujete test, v němž byste mohli analyzovat věci, ke kterým došlo během závodů.

Jinak jen postupujete závod od závodu a musíte testovat během volných tréninků, což je velmi, velmi těžké. Myslím, že by to týmu dalo trochu více času na to, aby porozuměli vozům. Nechtěl bych pozorovat závody, v nichž všechny vozy odcházejí a mají všude problémy.

A F1 je nakonec show a vrcholnou disciplínou motosportu, nejvyšší ligou závodění. Vyčnívá díky své inženýrské síle - a pokud to nepůjde dobře a auta se budou kazit, pak nepůjde o image, jaký byste si u F1 přáli," obává se.

V závěru se dotkl Lotusu, který oznámil, že se nezúčastní prvního předsezónního testu v Jerezu: "Určitě to není dobré. Neznám jejich vnitřní záležitosti a nevím, v čem spočívá problém. Myslím si ale, že potřebujete každý dostupný den testování. Ty budou letos velmi důležité."

Vytisknout

Diskuze: Sutill se Sauberem začal jednat už před 2 roky, obává se problémů se spolehlivostí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.01.2014 09:16 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

Valsecchi s Lotusem ztrácí trpělivost, chce závodit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud