Začátky Neweyho v F1: První přijímací pohovor a zaměstnání

Petr Hlawiczka, 26. prosince 2013, 12:00 Google+

Designér Red Bull Adrian Newey (narozen 26. 12. 1958) popisuje své začátky ve Formuli 1 - hledání kontaktů na týmy a první interview v roce 1980 s Harveyem Postlethwaitem z týmu Fittipaldi.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 27.12. 16:15) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

"Vždy jsem chtěl být designérem závodních aut, už od věku, kdy mi bylo zhruba 10 let. Když jsem vystudoval, napsal jsem všem týmům, na které jsem sehnal adresu - to byla 80. léta, dlouho před Internetem," vzpomíná Newey.

"Většina z nich neodepsala a ti, kteří to udělali, napsali z povinnosti: 'Bereme pouze lidi se zkušenostmi.' Nevěděl jsem, co dělat. Pak mi jeden večer zavolal Harvey Postlethwaite a zeptal se mě, zda bych mohl přijet na interview k týmu Fittipaldi F1," pokračuje technický ředitel Red Bullu.

A jak vypadal přijímací pohovor? "Neměl jsem auto, takže jsem do Readingu přijel na motorce a na recepci jsem seděl v kožených kalhotách. Harvey přišel, jednou se na mě podíval a řekl: 'Á, ty máš očividně motorku. Co máš za stroj?' Odpověděl jsem mu, že Ducati 900SS. On říkal, že měl Moto Guzzi Le Mans.

Když se zeptal, jestli by se mohl na mé motorce svézt, tak jsem mu řekl, ať si ji vyzkouší. Byla hlučná, mohli jste ho slyšet, jak projíždí po areálu. Když se vrátil o 10 min později s širokým úsměvem na tváři, zeptal se: 'Kdy můžeš začít?' To bylo interview! Kdysi to bylo úplně jiné než dnes," vypráví Newey.

newey
Adrian Newey zkoumá vůz konkurence (foto: Red Bull Racing)

"Nastoupil jsem jako pomocný aerodynamik, z čehož se také vyklubal vedoucí aerodynamik - taková tehdy byla velikost aerodynamického týmu. Moc jsem se toho naučil. Vzpomínám si na konec svého prvního měsíce, kde jsem dostal výplatní lístek a pomyslel jsem si: 'Nemám ponětí o tom, co dělám. Celý den tady čmárám a oni mě za to platí. Tohle je fantastické," dodává Newey.

U Fittipaldi vydržel rok a půl, tým pak přišel o sponzory a Adrian se v průběhu roku 1981 přesunul do F2, kde v týmu March Petera Macintoshe dělal o víkendu závodního inženýra a přes týden designéra.

Vytisknout

Diskuze: Začátky Neweyho v F1: První přijímací pohovor a zaměstnání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 27.12.2013 16:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Horner, Christian

Horner: Proč by Red Bull vyhrával i po zavedení nízkých rozpočtových stropů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud