V těchto letech by měly být náklady na účast ve velkých cenách nižší, protože chce zamezit bezhlavému utrácení všeho, co je k dispozici, pomocí rozpočtových stropů a dohledu na jejich dodržování.
V oznámení na webu Mezinárodní automobilové federace (FIA) stojí, že při rozhodování budou vybráni "kandidáti, kteří by se byli schopni účastnit na konkurenceschopné úrovni" alespoň do roku 2020.
"Celkové dlouhodobé zájmy šampionátu určí, kteří kandidáti budou vybráni," uvádí dále. Svůj zájem mají případní zájemci zaslat společně s poplatkem ve výši 5 000 dolarů do 3. ledna 2014. Poté jim FIA zašle přesné podmínky výběrového procesu společně s příslušnými výběrovými kritérii, konečnými termíny, právními požadavky a s dalšími podmínkami.
Během due-diligence bude FIA zkoumat tyto věci:
a) technické schopnosti a zdroje týmu
b) schopnost týmunavýšit a udržet zdroje potřebné pro účast v šampionátu na konkurenceschopné
úrovni
c) zkušenosti týmu a lidské zdroje
d) celkovou hodnotu, kterou může kandidát přinést šampionátu.
F1 přišla v posledních letech o automobilky (BMW, Toyota, Honda) i další soukromé týmy (Super Aguri či HRT). V F1 nyní působí 11 stájí, proto by FIA ráda navýšila jejich počet.