McLaren letos v květnu oznámil návrat k motorům Honda. S japonským výrobcem budou spolupracovat od roku 2015 a obnoví tak spolupráci z let 1988-1992. F1 však už v příštím roce čeká přechod na nové motory V6 Turbo, které budou týmům dodávat značky Renault, Ferrari či Mercedes.
Yasuhisa Arai, vedoucí Hondy v oddělení motorsportu, proto přiznal, že zkušenosti nabyté v příští sezoně mohou ostatním pomoci i v roce 2015 a Hondu tak postavit do nevýhodné pozice.
"Podílet se na výrobě motorů už od roku 2014 by mělo své výhody i nevýhody. Během jedné sezony se toho stane hodně a jsme naštěstí v pozici, kdy budeme schopni sledovat, co se bude dít. Nicméně - budeme moci pouze sledovat, nemůžeme být fyzicky na trati, abychom viděli problémy. Ostatní se mohou zlepšit a vyřešit potíže. Jak to udělají pro nás bude tajemstvím a naši inženýři tak musejí spoléhat na představivost," prozradil Arai Auto magazínu FIA.
Věří však, že si s tím poradí a odkazuje přitom na minulé úspěchy. "Máme skvělou společnou historii - 15 výher ze 16 závodů v roce 1988. Ale ještě důležitější je oboustranný respekt. Máme také stejný pocit nebo pohled na to, když usilujeme o vítězství a to je také důležité," dodává.