Jak vyřešil Mercedes problém s přehřívajícími se pneumatikami?

iM2, 2. října 2013, 21:13 Google+

Stáj Mercedes se v první části letošního šampionátu trápila s přehřívajícími se pneumatikami (vzpomeňme třeba na Barcelonu). Německý tým sídlící v Anglii však přišel s relativně jednoduchým řešením svých problémů.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 03.10. 12:32) Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Vozu W04 se letos nedá nic vytknout v kvalifikačním režimu - osm získaných pole position mluví samo za sebe. Jenže zkraje sezony během závodů stáj bojovala se svými pneumatikami. Vůz nebyl schopný udržet 'černé zlato' v optimální teplotě. 

Ještě kolem VC Monaka, kterou sice Nico Rosberg vyhrál, nicméně to bylo spíše zásluhou vyhrané kvalifikace, vlastnostem městské tratě a způsobu, jakým Nico dokázal závod ovládat, nebylo vše ohledně pneumatik v pořádku. Pak ale, kolem VC Velké Británie, se problém s přehřívajícími se pneumatikami, které se pak rychle opotřebovávaly a tým tak musel stavět častěji než ostatní, zmizel.

Po Británii výrobce pneumatik sáhl ke změně struktury, protože v Silverstone došlo k několika nebezpečným defektům. To stáji zajisté také pomohlo. Ale, jak se zdá, není to to hlavní. Hlavním pomocníkem Mercedesu by měla být jednoduchá inovace v odvádění tepla.

Na fotkách z Italské Grand Prix, které se dotaly na internet, je totiž vidět, že vnitřní strana disků kol (ta strana, která je nasazována na náboje kol) je u Mercedesu pokryta velkou spoustou výstupků. Díky těmto 'ďolíčkům' se vytvořilo více prostoru pro teplo od pneumatik. 

I když se pochopitelně jedná jen o velmi malé výstupky, zdá se, že jich je dostatečně hodně na to, aby dokázaly absorbovat teplo, které pneumatiky generují a bránily tak jejich nadměrnému zahřívání. Podlé bývalého šéf inženýra Williamsu, Marka Gillana, se jedná o extrémně komplexní prvek, který může přinést zlepšení  o 25-30 % v této oblasti. 


Vyboulené ďolíčky jsou na discích, které přiléhají k nábojům kol (naproti běhounu gumy)

"Tato vroubkovaná část s ďolíčky není jednoduchá na výrobu. Tato komponenta proto vyžádala velké množství investic do vývoje a výzkumu. Poskytuje však velkou výhodu," míní Gillan a dodává: "Poskytuje 25-30 % zlepšení teplotního managementu oproti hladké variantě."

Vytisknout

Diskuze: Jak vyřešil Mercedes problém s přehřívajícími se pneumatikami?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 03.10.2013 12:32 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Jak si piloti vedou na startech závodů? Nejhůře Vergne s Webberem, nejlépe Van…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud