Vozu W04 se letos nedá nic vytknout v kvalifikačním režimu - osm získaných pole position mluví samo za sebe. Jenže zkraje sezony během závodů stáj bojovala se svými pneumatikami. Vůz nebyl schopný udržet 'černé zlato' v optimální teplotě.
Ještě kolem VC Monaka, kterou sice Nico Rosberg vyhrál, nicméně to bylo spíše zásluhou vyhrané kvalifikace, vlastnostem městské tratě a způsobu, jakým Nico dokázal závod ovládat, nebylo vše ohledně pneumatik v pořádku. Pak ale, kolem VC Velké Británie, se problém s přehřívajícími se pneumatikami, které se pak rychle opotřebovávaly a tým tak musel stavět častěji než ostatní, zmizel.
Po Británii výrobce pneumatik sáhl ke změně struktury, protože v Silverstone došlo k několika nebezpečným defektům. To stáji zajisté také pomohlo. Ale, jak se zdá, není to to hlavní. Hlavním pomocníkem Mercedesu by měla být jednoduchá inovace v odvádění tepla.
Na fotkách z Italské Grand Prix, které se dotaly na internet, je totiž vidět, že vnitřní strana disků kol (ta strana, která je nasazována na náboje kol) je u Mercedesu pokryta velkou spoustou výstupků. Díky těmto 'ďolíčkům' se vytvořilo více prostoru pro teplo od pneumatik.
I když se pochopitelně jedná jen o velmi malé výstupky, zdá se, že jich je dostatečně hodně na to, aby dokázaly absorbovat teplo, které pneumatiky generují a bránily tak jejich nadměrnému zahřívání. Podlé bývalého šéf inženýra Williamsu, Marka Gillana, se jedná o extrémně komplexní prvek, který může přinést zlepšení o 25-30 % v této oblasti.
Vyboulené ďolíčky jsou na discích, které přiléhají k nábojům kol (naproti běhounu gumy)
"Tato vroubkovaná část s ďolíčky není jednoduchá na výrobu. Tato komponenta proto vyžádala velké množství investic do vývoje a výzkumu. Poskytuje však velkou výhodu," míní Gillan a dodává: "Poskytuje 25-30 % zlepšení teplotního managementu oproti hladké variantě."