Na úvod v Monze nejrychlejší Hamilton, Alonso ale ztratil pouze 35 tisícin

Petr Hlawiczka, 6. září 2013, 12:00 Google+

MONZA - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Itálie zajel Lewis Hamilton s Mercedesem, Fernando Alonso s Ferrari na něj ale ztratil pouze 35 tisícin sekundy.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 06.09. 17:25) Napište svůj názor
Mercedes F1 W04

Mercedes F1 W04 | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Dopoledne panovalo v Itálii krásné počasí s teplotami kolem 28 °C. Z nováčků se do prvního tréninku zapojil James Calado z Force Indie místo Adriana Sutila, u Marussie nastoupil Rodolfo Gonzales místo Julese Bianchiho a u Caterhamu se místo Gieda van der Gardeho objevil znovu zkušený Heikki Kovalainen.

Mercedes do instalačního kola nasadil zařízení pro redukci přítlaku (DRD) fungující nezávisle na DRS na voze Nica Rosberga, DRD se objevilo také u Sauberu na voze Estebana Gutiérreze - ani jeden z týmů ho však do závodu v Monze nasadit nehodlá, protože vozy v aerodynamické konfiguraci pro nízký přítlak může připravit o velmi malé množství odporu. Ostatně, proto ho sem Lotus ani nevozil.

Tým z Enstone však pro Räikkönena připravil vůz s o 10 cm delším rozvorem (přední náprava je posunuta více dopředu, zavěšení je přepracováno) převážně z mechanických (menší přenos hmotnosti při brzdění, méně hmotnosti na přední gumy, lepší stabilita v rychlých zatáčkách), ale i z aerodynamický důvod (přední kola a víry vznikající dále od přední části bočnic).

V závodě by však měl debutovat až v Suzuce. Grosjean jezdil s původní kratší verzí. V paddocku se stále spekuluje o přestupu Kimiho, byť si Red Bull již vybral Ricciarda. Fin má více možností: Ferrari, Lotus či McLaren.

e21 lwb
Kimi jezdil v prvním tréninku s delším rozvorem (foto: Lotus F1 Team)

V 10:00 hod jako první na trať vyrazili své monoposty nainstalovat obě Marussie následované Grosjeanovým Lotusem a Pérezovým McLarenem. Po deseti minutách provoz na chvíli utichl, dvě instalační kola si dali Grosjean, Gutiérrez, Ricciardo, Bottas, Vergne, Maldonado, Button a Räikkönen. Po 15 min vyjel znovu k jednomu okruhu Gutiérrez, po něm Rosberg.

Nejvíce fanoušků má na okruhu pochopitelně Ferrari, které je pod velkým tlakem - tento víkend opravdu musí získat dobrý výsledek, chtějí-li si dělat naděje na boj o titul až do konce. Přesunout více zdrojů k příštímu vozu hodlají až na konci měsíce, ale Alonso včera připustil, že se na letošní F138 zřejmě vykašlou, pokud v příštích dvou závodech Vettela neporazí.

První měřené kolo zajel po 22 min Gonzales s Marussií - 1:30,795 min, na rovince mu bylo naměřeno 325 km/hod. Jenson Button ho o pět minut později překonává - 1:27,715 (326 km/hod). Požaduje však menší přítlak vpředu: "Musíme jít vpředu níže, velká přetáčivost v Ascari a v Parabolice." Má však problémy se zasekáváním horní DRS klapky na zadním křídle.

Po chvilce se před něj dostává jeho týmový kolega Pérez - 1:26,007 min (a 331 km/hod na rovince), do poloviny tréninku jej zvládl překonat pouze Räikkönen a Vettel (1:25,914 min). Loni zde byl v úvodním tréninku nejrychlejší Michael Schumacher s časem 1:25,422 min.

Pořadí po 45 min:
1. Vettel   1:25,914 min

2. Räikkönen   + 0,089
3. Pérez  + 0,093
4. Alonso   + 0,095
5. Webber   + 0,293
6. Rosberg   + 0,520
7. Massa   + 0,535
8. Grosjean   + 0,679

kovalainen - monza
Heikki Kovalainen v Monze opět za volantem Caterhamu (foto: Team Caterham F1)

Kovalainen si opětovnou jízdu s Caterhamem užívá. Inženýr mu doporučuje následující strategii pro využívání KERSu: na výjezdu ze 2. zatáčky má použít 30 %, po 7. zatáčce také 30 %, v 10. zatáčce 10 % a zbylých 30 % na výjezdu ze zatáčky č. 11 (Parabolica).

Vettela po 48 min překonává lídra šampionátu Alonso (1:25,863 min a 334 km/hod na rovince) a po 55 min se do čela posouvá Hamilton (1:25,565 min; 336 km/hod).

V poslední třetině měl potíže se svým Sauberem Nico Hülkenberg, jenž hlásil: "Problém na výjezdu z první zatáčky, něco s převodovkou." Tým mu doporučil, aby se bez přeřazování vrátil zpět. Při pokusu o návratu na trať ale zůstává stát v polovině boxové uličky.

Po 71 min si polepšuje Rosberg na třetí pozici (1:25,704 min) a Maldonado zablokoval před šikanou Ascari kola a proskákal se po štěrku, bariéry naštěstí minul. Hamiltona v závěru již nikdo nepřekonal, týmy se soustředily na delší jízdy na tvrdých pneumatikách.

pocty_kol
Počty ujetých kol

Maximální rychlosti: 1. Calado - 339 km/hod; 2. Ricciardo - 339; 3. Vergne - 338; 4. Räikkönen - 337; 5. Hamilton - 337; 6. Di Resta - 337.

Přehled všech časů: zde (PDF).

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 10 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:25,565
2. 3 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 0,035
3. 9 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,139
4. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,188
5. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 0,376
6. 6 Sergio PÉREZ mexVodafone McLaren Mercedes+ 0,442
7. 5 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,470
8. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,538
9. 16 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 0,584
10. 18 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 0,590
11. 12 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team+ 0,629
12. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 0,730
13. 19 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 0,822
14. 4 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 0,884
15. 14 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 1,029
16. 17 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team+ 1,237
17. T James CALADO gbrSahara Force India F1 Team+ 1,476
18. 11 Nico HÜLKENBERG deuSauber F1 Team+ 1.659
19. 20 Charles PIC fraCaterham F1 Team+ 2.253
20. 23 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team+ 2.304
21. T Heikki KOVALAINEN finCaterham F1 Team+ 2.627
22. T Rodolfo GONZÁLES venMarussia F1 Team+ 3.961

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Na úvod v Monze nejrychlejší Hamilton, Alonso ale ztratil pouze 35 tisícin

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 06.09.2013 17:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vergne, Jean-Eric

Vergne je zklamaný, že si ho Red Bull nevybral

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud