Souhrn testu mladých pilotů v Silverstone: Nejrychlejší z nováčků Sainz, nejvíce kol Rigon

Petr Hlawiczka, 19. července 2013, 20:50 Google+

V článku se ohlédneme za třídenním testem v Silverstone, kde se tento týden sešly všechny týmy Formule 1 kromě potrestaného Mercedesu - ten si své již odtestoval v květnu za zavřenými dveřmi.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 21.07. 19:10) Napište svůj názor
Rigon, Davide

Rigon, Davide | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Do testu 10 zúčastněných stájí zapojilo celkem 31 pilotů, z toho 19 nováčků, zbylých 12 běžně závodí. Vůbec poprvé se s vozem F1 svezli na okruhu James Calado (Force India), Tio Ellinas (Marussia), Daniel Juncadella (Williams), Danil Kvjat (Sauber), Carlos Sainz mladší (Red Bull/Toro Rosso), Kimija Sato (Sauber) či Will Stevens (Caterham).

Nejrychlejší čas dnes zajel Sebastian Vettel - 1:32,894 min, což bylo o 3,287 s pomalejší než kolo Lewise Hamiltona, který zde získal pole position před Velkou cenou Británie. Daniel Ricciardo byl včera s vozem Toro Rosso STR8 o 78 tisícin pomalejší, se stejnou technikou jako měl dnes k dispozici lídr šampionátu, byl pomalejší o 293 tisícin. Red Bullu by příští rok po boku Vettela ostudu nedělal.

Z nováčků byl nejrychlejší Carlos Sainz mladší, který dostal také příležitost jak u Toro Rosso, tak i u Red Bullu. Svým včerejším časem zaostal za Vettelovým rekordem jen o 0,122 s. Ve velmi dobrém světle se také představil Nicolas Prost - syn slavného šampiona Alaina, který byl s Lotusem o 0,362 s pomalejší než Red Bull řízený trojnásobným mistrem světa.

 

Nejrychlejší časy a použité pneumatiy

Středa
1. Magnussen - 1:33,602 (středně-tvrdá, čerstvá směs)
2. Di Resta - 1:33,774 (prototyp tvrdé, čerstvé směsi)
3. Da Costa - 1:33,821 (tvrdá, čerstvá směs)

Čtvrtek
1. Ricciardo - 1:32,972 (středně-tvrdá, použitá)
2. Sainz - 1:33,016 (měkká, čerstvá)
3. Ricciardo - 1:33,187 (tvrdá, nová)

Pátek
1. Vettel - 1:32,894 (středně-tvrdá, čerstvá)
2. Sutil - 1:33,242 (středně-tvrdá, čerstvá)
3. Prost - 1:33,256 (středně-tvrdá, čerstvá)

souhrn
Souhrná tabulka všech časů a ujetých vzdáleností

Časům však není radno přisuzovat příliš velkou důležitost, protože neznáme testovací programy jednotlivých jezdců ani množství paliva, s nímž jezdili.

Nejvíce kilometrů - 1137 - si užil Davide Rigon s Ferrari, které dalo jasně najevo, že se zaměřuje na svůj program a na časy vůbec nehledí. Druhou největší vzdálenost ujel Nicolas Prost (913 km), třetí Gonzales s Marussií (683 km).

Týmy se s nováčky zaměřovaly na testování nových dílů pro své letošní vozy, ale také vývojových součástí pro příští monoposty, které už budou pohánět nové V6 turbomotory. Závodní piloti se mohli věnovat pouze programům Pirelli, jež přivezlo nové pneumatiky, na kterých se bude závodit od Maďarska dále - skládají se z loňských konstrukcí s aramidovou výztuží a letošních směsí, plus nový vývojový prototyp tvrdé směsi, který mohli v Silverstone obout pouze závodní jezdci.

Na monopostech se objevila řada novinek: pasivní zařízení pro redukci přítlaku fungující nezávisle na DRS, tzv. DRD, ladil Lotus, Toro Rosso i Sauber. Švýcarský tým navzdory nedostatku financí přivezl rovněž nové výfuky a bočnice s tunely pro vedení vzduchu pod nimi. McLaren zkoušel nové přední křídlo i nos, Marussia nové matice, na vozech byla spousta senzorů a měřicích zařízení, zkrátka bylo se v uvolněné atmosféře na co dívat.

 

Týmy a výrobci motorů - ujeté vzdálenosti

tymy

Z pohledu týmů se nejvíce dat podařilo nasbírat Caterhamu, který se svými 4 piloty urazil celkem 1720 km. Solidní vzdálenost ujela také Force India (1632 km), McLaren a Red Bull (shodně 1614 km), nejmenší Marussia (1284 km) a Sauber (1225 km).

U výrobců motorů panovala s nejvíce kilometry spokojenost u Renaultu, který pohání nejvíce týmů: Caterham, Lotus, Red Bull a Williams. Ferrari se svými zákazníky ujelo 4100 km, Mercedes bez svého továrního týmu 3246 km a Cosworth, který pohání pouze Marusii 1284 km.

motory

Pneumatiky

Týmy mohou ročně při testech využít celkem 100 sad pneumatik, pro Silverstone jim bylo dodáno dalších 12 sad navíc. Sami si určují, jaké směsi jim má italský výrobce přivézt. Pirelli přivezlo celkem 344 sad (1376 pneumatik), z toho:

- 29 sad měkkých
- 105 sad středně-tvrdých
- 139 sad tvrdých
- 25 sad prototypů tvrdých
- 30 sad přechodných
- 16 sad pneumatik do deště.

Kolik z tohoto počtu týmy během tří dnů skutečně využily?

- 18 sad měkkých
- 84 sad středně-tvrdých
- 107 sad tvrdých
- 15 sad prototypů tvrdých
- 0 sad přechodných
- 0 sad pneumatik do deště.

Nejdelší stint na měkkých pneumatikách čítal 11 kol, na středně-tvrdých 16 kol, na tvrdých 17 kol a na prototypech tvrdých pneumatik 18 kol.

Teplota vzduchu se během tří dnů pohybovala od 19 °C (čtvrtek) do 28 °C (středa), teplota dráhy od 27 °C (čtvrtek, pátek) do 45 °C (středa, pátek).

 

"Myslím, že všichni během těchto tří dnů v Silverstone dosáhli svých cílů. Z našeho pohledu jsme tuto příležitost maximálně využili - nasbírali jsme data, která nám co nejlépe pomohou vyhovovat potřebám týmů F1 v budoucnosti," pochvaluje si sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.

"I když jsou moderní simulátory velmi pokročilé, existují věci, na které můžete stále přijít pouze na dráze s odpovídajícím vozem, takže bychom chtěli poděkovat všem týmům a řídícímu orgánu za jejich spolupráci a pomoc, abychom toho dosáhli. Všechny pneumatiky byly po celé tři dny testu spolehlivé.

Časy samozřejmě nemůžete porovnávat s těmi během Velké ceny Británie, protože podmínky na trati a parametry vozů byly odlišné. Osvědčená výkonnost loňské struktury zkombinována s rychlostí současných směsí v následujících závodech povede k zajímavé směsici strategií.

Týmy již mají spoustu informací o tvaru a deformaci této pneumatiky z loňské sezóny. Třídenní test v Silverstone byl užitečný pro vyhodnocení tohoto efektu na letošní vozy - s pozitivními výsledky," dodává Hembery.

 

Fotogalerii z testování v Silverstone najdete zde.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Souhrn testu mladých pilotů v Silverstone: Nejrychlejší z nováčků Sainz, nejvíce kol Rigon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 21.07.2013 19:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Williamsem FW42 v Melbourne

Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 poháněným Renaultem

"Renault konečně vyrobil motor, se kterým můžeme bojovat," pochvaluje si Sainz

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019

Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Max Verstappen na rovince v Melbourne s otevřeným zadním křídlem svého Red Bullu RB15

"Honda výkon brzy ještě zvýší, teď je na nás, abychom zlepšili šasi," uznává šéf Red Bullu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (13:00 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (14:00 - 15:00)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Neděle

    • Závod (17:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

sainz, carlos jr.

V pátek školil mladíky v Silverstone Vettel, Wolffová ztratila přes dvě sekundy…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

  2. Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

  3. "Na Ferrari za sebou už nehledíme," říká Helmut Marko povzbuzený výkonem Hondy

  4. "Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

  5. Hondu těší pódium, na které se s Red Bullem dostala, přiznává ale "jasnou ztrátu" na špičku

  6. Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud