Honda návrat do F1 příští rok, kdy monoposty přejdou na nové pohonné jednotky s pokročilými systémy pro rekuperaci energie, nestihne. Do hry se dostane až v sezóně 2015, kdy její motory budou pohánět minimálně McLareny.
Včera její zástupci oznámili, že designové práce zatím zdárně probíhají v japonském Tochigi, svůj F1 tým však později přestěhuje do Milton Keynes.
"Podle plánu bychom měli [nový motor] nastartovat na podzim. Samozřejmě, že kromě motoru budeme mít díly jako ERS a baterie, abychom to zřejmě někdy za rok mohli otestovat jako systém," uvádí pro Autosport šéf motorsportu Hondy Jasuhisa Araj, podle něhož jsou stále v rané fázi výzkumu a vývoje.
"Stále jde o prvotní fázi. V polovině května jsme oznámili, že se Honda rozhodla vrátit do F1, a zahájili jsme designové práce. Nyní rozhodujeme o některých detailech, takže jsme s tím teprve začali.
Vyžádá si to mnoho technických prvků, takže to není jen o motoru. Musíme se ujistit, že motor funguje s jeho managementem. Aby šlo o dobrou pohonnou jednotku, musíme zajistit, aby všechny části dohromady fungovaly," dodává Araj.
Renault začal s vývojem dříve a svůj turbomotor už testuje (foto: Renault Sport F1)