Proč Ferrari, které se snaží zlepšit kvalifikace, v Barceloně do závodu nenasadilo nové díly?

Petr Hlawiczka, 16. května 2013, 06:50 Google+

Ferrari uznává, že potřebuje zvýšit rychlost v kvalifikacích. Nechce však narušit svou výbornou závodní rychlost. Do Barcelony sice přivezlo hodně novinek, které jim měly pomoci, nakonec se však většina z nich na vozech během víkendu neobjevila.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 19.05. 12:02) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Proč zůstala většina novinek v garáži

Ferrari sice vyhrálo poslední Velkou cenu Španělska, ale bez většiny nových dílů, které přivezli do Barcelony v rámci vylepšení vozů. V pátek si vyzkoušeli jen některé z nich. Fernando Alonso s Felipem Massou byli totiž s vyvážením velmi spokojeni a nechtěli, aby před samotným závodem bylo narušeno.

Podle La Gazzetta dello Sport problém nespočíval v tom, že by novinky nesplnily očekávání, ale v počasí: ranní déšť totiž omezil možnosti pro jejich řádné testování, proto se Scuderia raději zaměřila na nalezení dobrého vyvážení na choulostivých pneumatikách Pirelli.

Z čeho se balík vylepšení pro Španělsko skládal? Z nových výfuků, difuzoru a brzdových kanálků pro lepší řízení teploty předních pneumatik. Práce na výfucích a difuzory byla zaměřena na zlepšení přítlaku při průjezdu pomalými zatáčkami - od jejich vrcholu po výjezd, což tvoří 25 % času na kolo. Momentálně jde o důležitou oblast pro všechny týmy, stejně jako zvládání teploty pneumatik.

Nový kryt motoru se na voze dokonce vůbec neobjevil, v garáži zůstal i během pátečních tréninků, zatímco další části budou testovány v příštích závodech, nejspíše v Kanadě. Na řadu přichází Monako, kde je velmi důležitá kvalifikace, v nichž je Ferrari letos slabé.

massa - hamilton
Ferrari si ve Španělsku s Mercedesy startujícími z první řady brzy poradilo, v Monaku to však bude mnohem těžší (foto: Scuderia Ferrari)

Priorita: zrychlit v kvalifikaci, aniž by to ovlivnilo závodní rychlost

Proto před dalším závodem nutně potřebuje zapracovat na rychlosti na jedno kolo, což je pro změnu doménou Mercedesu či Red Bullu. V Barceloně se v kvalifikaci před Alonsa letos již podruhé dostal i Kimi Räikkönen s Lotusem. Pátá příčka na roštu se stává opět standardem jako loni a v Maranellu zvoní alarm.

Jak ale zvýšit kvalifikační rychlost, aniž by se to dotklo té závodní, v níž Ferrari exceluje? "Situace je docela jasná. Momentálně nemusíme narušovat vyvážení našeho auta, potřebuje však něco udělat s kvalifikacemi. Přijdou závody, kde se bude mnohem obtížněji předjíždět. Bez ohledu na naši slušnou výkonnost v závodech musíme zlepšit kvalifikace, abychom před sebou měli čistější vzduch," vysvětluje šéf týmu Stefano Domenicali.

"Pro mě byl víkend důležitý v pochopení toho, jaký skok můžete čekat od ostatních týmů, protože od nynějška do konce července se dočkáte jednoho či dvou velkých pokroků ve vývoji, ne více. A pak bych řekl, že některé týmy budou nuceny začít pracovat na novém autě, protože to představuje velkou výzvu," pokračuje Domenicali, které už velké změny v rozložení sil nečeká.

alonso
Fernando Alonso si před nadšenými domácími fanoušky dojel pro letošní druhé vítězství
(foto: Scuderia Ferrari)

Otázkou však je, jak si Ferrari a ostatní povedou na upravených pneumatikách Pirelli od Kanady dále. Podle bývalého hlavního inženýra Williamsu Marka Gillana není důvod se domnívat, že by italský tým přišel o svou výhodu v podobě dobrého teplotního managementu.

To je dáno i širokým rozpětím mechanického nastavení, zatímco vozy soupeřů fungují jen v úzkém rámci. Pneumatiky s loňskými konstrukcemi budou pracovat v širším teplotním rozmezí a budou mít zvýšenou životnost.

Vytisknout

Diskuze: Proč Ferrari, které se snaží zlepšit kvalifikace, v Barceloně do závodu nenasadilo nové díly?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 19.05.2013 12:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Honda

Honda potvzuje svůj vstup do F1 v roce 2015 a spojení s McLarenem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud