Proč Ferrari, které se snaží zlepšit kvalifikace, v Barceloně do závodu nenasadilo nové díly?

Petr Hlawiczka, 16. května 2013, 06:50 Google+

Ferrari uznává, že potřebuje zvýšit rychlost v kvalifikacích. Nechce však narušit svou výbornou závodní rychlost. Do Barcelony sice přivezlo hodně novinek, které jim měly pomoci, nakonec se však většina z nich na vozech během víkendu neobjevila.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 19.05. 12:02) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Proč zůstala většina novinek v garáži

Ferrari sice vyhrálo poslední Velkou cenu Španělska, ale bez většiny nových dílů, které přivezli do Barcelony v rámci vylepšení vozů. V pátek si vyzkoušeli jen některé z nich. Fernando Alonso s Felipem Massou byli totiž s vyvážením velmi spokojeni a nechtěli, aby před samotným závodem bylo narušeno.

Podle La Gazzetta dello Sport problém nespočíval v tom, že by novinky nesplnily očekávání, ale v počasí: ranní déšť totiž omezil možnosti pro jejich řádné testování, proto se Scuderia raději zaměřila na nalezení dobrého vyvážení na choulostivých pneumatikách Pirelli.

Z čeho se balík vylepšení pro Španělsko skládal? Z nových výfuků, difuzoru a brzdových kanálků pro lepší řízení teploty předních pneumatik. Práce na výfucích a difuzory byla zaměřena na zlepšení přítlaku při průjezdu pomalými zatáčkami - od jejich vrcholu po výjezd, což tvoří 25 % času na kolo. Momentálně jde o důležitou oblast pro všechny týmy, stejně jako zvládání teploty pneumatik.

Nový kryt motoru se na voze dokonce vůbec neobjevil, v garáži zůstal i během pátečních tréninků, zatímco další části budou testovány v příštích závodech, nejspíše v Kanadě. Na řadu přichází Monako, kde je velmi důležitá kvalifikace, v nichž je Ferrari letos slabé.

massa - hamilton
Ferrari si ve Španělsku s Mercedesy startujícími z první řady brzy poradilo, v Monaku to však bude mnohem těžší (foto: Scuderia Ferrari)

Priorita: zrychlit v kvalifikaci, aniž by to ovlivnilo závodní rychlost

Proto před dalším závodem nutně potřebuje zapracovat na rychlosti na jedno kolo, což je pro změnu doménou Mercedesu či Red Bullu. V Barceloně se v kvalifikaci před Alonsa letos již podruhé dostal i Kimi Räikkönen s Lotusem. Pátá příčka na roštu se stává opět standardem jako loni a v Maranellu zvoní alarm.

Jak ale zvýšit kvalifikační rychlost, aniž by se to dotklo té závodní, v níž Ferrari exceluje? "Situace je docela jasná. Momentálně nemusíme narušovat vyvážení našeho auta, potřebuje však něco udělat s kvalifikacemi. Přijdou závody, kde se bude mnohem obtížněji předjíždět. Bez ohledu na naši slušnou výkonnost v závodech musíme zlepšit kvalifikace, abychom před sebou měli čistější vzduch," vysvětluje šéf týmu Stefano Domenicali.

"Pro mě byl víkend důležitý v pochopení toho, jaký skok můžete čekat od ostatních týmů, protože od nynějška do konce července se dočkáte jednoho či dvou velkých pokroků ve vývoji, ne více. A pak bych řekl, že některé týmy budou nuceny začít pracovat na novém autě, protože to představuje velkou výzvu," pokračuje Domenicali, které už velké změny v rozložení sil nečeká.

alonso
Fernando Alonso si před nadšenými domácími fanoušky dojel pro letošní druhé vítězství
(foto: Scuderia Ferrari)

Otázkou však je, jak si Ferrari a ostatní povedou na upravených pneumatikách Pirelli od Kanady dále. Podle bývalého hlavního inženýra Williamsu Marka Gillana není důvod se domnívat, že by italský tým přišel o svou výhodu v podobě dobrého teplotního managementu.

To je dáno i širokým rozpětím mechanického nastavení, zatímco vozy soupeřů fungují jen v úzkém rámci. Pneumatiky s loňskými konstrukcemi budou pracovat v širším teplotním rozmezí a budou mít zvýšenou životnost.

Vytisknout

Diskuze: Proč Ferrari, které se snaží zlepšit kvalifikace, v Barceloně do závodu nenasadilo nové díly?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 19.05.2013 12:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Honda

Honda potvzuje svůj vstup do F1 v roce 2015 a spojení s McLarenem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud