"V roce 2012 jsme zaznamenali několik neakceptovatelných opakujících se poruch agregátorů, které pracovaly v RS27 [motor], který dodáváme všem našim týmům. My jako Renault máme plnou odpovědnost za design a integraci motoru a všech pomocných zařízení do šasi našich partnerů, to znamená, že máme plnou odpovědnost i za alternátor.
Společně s dodavateli a týmy jsme vyvinuli protiopatření, abychom předešli loňským problémům. Hodně jsme na tom pracovali před koncem sezony 2012. Dokončovací práce proběhly před zahájením zimních testů a výsledky jsme si ověřili během nich. Nalezené řešení bylo aplikováno na všechny alternátory všech našich týmů. My však pokračujeme v monitorování situace.
Alternátor produkuje elektrickou energii, aby tak auto mělo elektriku pro svoji potřebu a abychom udrželi baterii v provozu. Požadavky na elektrickou energii se mohou šasi od šasi měnit. V důsledků problémů z roku 2012 jsme intenzivně spolupracovali se všemi našemi partnery a vyvinuli alternátor, který produkuje ještě více elektrické energie.
Vettela i Grosjeana zastavil problém s alternátorem ve VC Evropy ve Valencii
Abychom zvládli technickou a logistickou výzvu, spolupracovali jsme se dvěma dodavateli elektro-magnetických komponentů, kteří nám dodávají části pro náš alternátor. Odpovědnost za dodávku alternátorů týmům, výběr dodavatelů a montážní práce, to vše je odpovědností Renaultu.
Letos jsme zatím nezaznamenali žádné náznaky technických problémů. Náš hlavní zájem momentálně věnujeme jednotkám pro sezonu 2014 a dále. Pracujeme na konkurenceschopnosti našeho agregátu a jeho spolehlivosti, paralelně však pracujeme na motorech pro letošní rok."