Tyto dvě japonské společnosti v F1 působily, ale obě se po nedostatečných výsledcích stáhly. V poslední době se ale začalo hovořit o návratu Hondy s McLarenem i o návratu Toyoty s Williamsem - obě jako dodavatele nových V6 motorů od roku 2015.
Honda je podle zákulisních informací ve velmi pokročilé fázi vývoje nového motoru, o Toyotě se zatím vedou spekulace, že by se vrátila pod značkou Lexus.
"Pokud by se opravdu chtěli vrátit, proč by se pak neúčastnily plánovacích schůzek? Nikdy jsme v tomto ohledu neobdrželi žádný požadavek. Účastnili jsme se jich vždy pouze Ferrari, Mercedes a my," uvádí zástupce generálního ředitele společnosti Renault Sport F1 - Rob White.
Potvrzuje však, že jejich vstup je teoreticky možný: "Honda a Toyota ale mohou jednoduše požádat FIA o povolení a vstoupit." Podle něj se schůzek v různých fázích účastnilo několik dodavatelů, postupně však všichni odpadli.
"První projektové schůzky proběhly před čtyřmi lety - a zájem byl obrovský: přítomní byli Audi, Cosworth, Ilmor, Honda, Toyota, Mecachrome a další. Jak se to však upřesňovalo, zůstalo pouze PURE. Nyní jsme ale jen my tři."
"Jednoduše si nedokážu představit, že by v roce 2015 vstoupila nějaká společnosti, aniž by chtěla promluvit do pravidel," pochybuje White o vstupu dalších dodavatelů pohonných jednotek.