Mechanici týmu nedokázali pilotům vyměnit kola, průjezd boxy s nepodařenou zastávkou trval Paulovi di Restovi ve 20. kol 2:03,124 min, Adrianovi Sutilovi o dvě kola později 1:29,401 min.
"Oba vozy měly stejný problém s maticemi kol, což nás stálo spoustu času v boxech. Nejsme si ještě přesně jistí tím, co se stalo, takže tým zastavil auta, aby se ujistil, že problému rozumí," řekl včera Sutil.
Nový systém uchycení kol si Force India poprvé vyzkoušela v úvodním podniku sezóny v Austrálii. Za nižších teplot než v Malajsii vše probíhalo bez problémů.
"Nevrátíme se ke staré části. Nemůžeme jít zpět, potřebujeme problém vyřešit a pokračovat ve vývoji. Dnes všichni zvládají zastávky s přehledem pod 4 sekundy, ale kdybychom se vrátili k tradičnímu způsobu, jsme opět nad 4 sekundami," uvedl pro Autosport zástupce šéfa týmu Bob Fernley.
Force India přešla na řešení, které používají ostatní špičkové týmy pro zrychlení zastávek - na matice integrované do kola. Fungují jako objímka a při šroubování se zasekávaly. Tyto součástky mají velmi přesné tolerance a jedna z kovových součástí se vlivem horka zřejmě zvětšovala.
Součásti systému uchycení kola zvětšily vlivem horka svůj objem a při výměně kola způsobovaly vážné problémy (foto: Sahara Force India)
Zřejmě se jedná na obou stranách o hliníkové prvky, a když se zasekne hliník o hliník, úzce k sobě přilne, jako byste ho svařili, takže mechanici si nemohli být jisti, že je kolo řádně upevněno. Tyto věci vás většinou postihnou až v praxi, není divu, že byl tým velmi zklamaný, protože si mohl vyjet další solidní porci bodů.
Force India však má letos konkurenceschopné auto a do této chvíle odváděla dobrou práci. Pokud se jim podaří problém brzy vyřešit, mají zaděláno na další povedenou sezónu.