V zákulisí Formule 1 aktuálně probíhají tvrdé boje týkající se pneumatik. Vliv černého zlata od Pirelli je dle některých až moc velký. Paul Hembery, šéf dodavatele gum pro motorsport, tento spor samozřejmě bedlivě sleduje. Ze všech stran je na něj naléháno, jedni chtějí ponechat aktuální gumy a druzí chtějí nové pneumatiky.
Za to, aby aktuální generace odešla co nejdříve do důchodu, bojují z předních týmů především Red Bull a Mercedes. V týmu Vettela jsou názoru, že aktuální gumy nejsou schopny držet krok s kvalitou jejich auta. Cítí se tak pneumatikami bržděni.
Alternativou, jak nastalou situaci vyřešit, je prostě návrátit se k směsím z loňského roku. Teď to ale vypadá, že se Pirelli rozhodlo k jinému řešení: "Pirelli pneumatiky trochu posílí. Za nižších teplot by neměly být tak citlivé," překvapil Toto Wolff v Malajsii.
Mercedes zřejmě počítá s tím, že již brzy bude mít nové gumy k dispozici. "Existují každopádně signály, že dojde ke změnám ve směsích gum. Bude to buď v Bahrajnu nebo později. Struktura ale zůstane stejná," říká jistě Toto. "My je [gumy] neděláme. Snažíme se jim přizpůsobit jak jen to je možné."
Dle informací německého Auto Motor und Sport by měl právě Mercedes patřit mezi ty týmy ze špičky, kteří se snaží vyvolat změnu ve směsích pneumatik. Na druhé straně barikády by měl být především Lotus, jehož auta jsou ke gumám šetrná, což jsme mohli vidět v Melbourne. Jeho týmový šéf, Eric Boullier, by žádnou změnu určitě nechtěl: "Jsme připraveni bojovat."
Dle Hemberyho se žádné změny zatím nechystají (foto: Pirelli)
U Pirelli o žádných změnách před konečným rozhodnutím mluvit nechtějí: "Stále ještě analyzujeme situaci z Melbourne, kde jsme měli poměrně nízké teploty, ale Kimi tam zvládl odjet v kuse 25 kol. Ustavičně šetříme momentální situaci. Ale ještě nepadlo žádné rozhodnutí." V Bahrajnu určitě nebudou pneumatiky do nižších teplot k ničemu. To v Číně by toto téma mohlo být zajímavé.
Na řeči Wolffa šéf Pirelli, Paul Hembery, odvětil: "Hodně týmu by chtělo situaci změnit ve svůj prospěch. Když budeme mít pocit, že musíme něco změnit, tak to změníme. Když dostaneme jednohlasný požadavek od týmů, tak také budeme jednat. Ale momentálně nejsou prosby určitě jednohlasné. Když něco děláme a najednou nejsou dvě nebo tři auta konkurenceschopné a nějaká jiná jsou náhle rychlejší, tak jsou vždy nějaké problémy."