Před McLarenem kromě bídné rychlosti nového vozu stojí další výzvy: čeká jej podpis smlouvy s novým hlavním sponzorem poté, co se Vodafone rozhodl k odchodu, přemýšlí o přechodu na motory Honda od roku 2015 a musí se vyrovnat s odchodem Lewise Hamiltona a technického ředitele Paddyho Lowea.
"Cítím výzvu F1. Z pohledu financí je společnost velmi stabilní. Myslím, že se připravují některé zajímavé dlouhodobé smlouvy, takže se v tomto ohledu cítím jistě. Momentálně mám více obav o konkurenceschopnost našeho vozu než o dlouhodobé problémy," popisuje Whitmarsh.
"Představují ale výzvu a nemůžete být samolibě pokojení. Musíte v současném období podávat výkony, a jakožto obchodní společnost musíte podávat výkony v dlouhodobém horizontu. Jsme hodně spokojeni s tím, kam se jako společnost ubíráme."
McLaren má nového titulárního partnera oznámit v prosinci. Whitmarsh ale věří, že současné problémy s konkurenceschopností snahu najít vhodného partnera nenaruší.
O budoucnost McLarenu si Martin Whitmarsh nedělá starosti (foto: McLaren Mercedes)
"McLaren od roku 1966 vyhrál 182 velkých cen. Od doby našeho vstupu do F1 jsme vyhráli více než čtvrtinu všech závodů. Naše úspěšnost je momentálně stále na podobné úrovni. Prožili jsme vrcholy a pády, což je přirozenou součástí sportu, ale udržujeme si poměrně konzistentní výkonnost.
V uplynulých 50 letech jsme měli jen čtyři titulární sponzory a ohledně budoucnosti si věříme. Oznámení ohledně toho, co děláme, učiníme později během roku," dodává Whitmarsh pro Autosport. Na otázku zda již smlouvu s novým partnerem podepsali, odmítl blíže odpovědět.