Technický ředitel Pat Fry odhalil, že pro závody v Austrálii a v Číně chystají velké novinky. Ferrari v Barceloně nestihlo vyzkoušet svůj aerodynamický balík pro první závod, úpravy si poprvé vyzkouší až během tréninku v Melbourne.
"Nepodařilo se nám úplně dostat všechny věci sem, a něco ještě připravujeme. Bude to výzva, testovat je na dráze, která není tak často využívána, takže uvidíme. Pro Melbourne připravujeme více věcí, více pro Malajsii a větší vylepšení pro Čínu - takže máme celkem slušný plán vývoje," říká Fry.
Pole se mu zda vyrovnané a jak na tom bude Ferrari v Melbourne, to si zatím netroufá odhadnout: "Nevím, jak na tom přesně budeme v Melbourne. Máme celkem dobré vyvážení a oba piloti jsou s vozy spokojeni. Naší práci je udržet tempo vývoje. Měli jsme ho dost dobré, jakmile jsme porozuměli našim problémům [v roce 2012].
Auto nikdy nezrychlíte najednou. Minulý rok jsme cílili na Španělsko a pak na Kanadu, a myslím si, že vývojové tempo ukazuje, že pokud odvádíme dobrou práci, pak bychom ho měli udržet po celý rok. To je cílem. Pokud se ohlédnete za posledními třemi měsíci, stoupáme," pokračuje Fry.
Fernando Alonso v Barceloně na pneumatikách pro přechodné podmínky (foto: Scuderia Ferrari)
Povzbudila ho korelace dat mezi CFD, aerodynamickým tunelem a výsledky na dráze: "Minulý rok jsme se dopustili některých základních chyb, z nichž jsme se poučili. Myslím, že tento test [v Barceloně] pro nás byl dobrý - co jsme vyvinuli pomocí CFD a v aerodynamickém tunelu, to se projevilo na trati."
"Korelaci nikdy nemůžete mít 100%, je však velmi dobrá. Dodává nám to více důvěry v to, že vývojové díly, které přivezeme k závodu, nás doufejme v ten den posunou kupředu. Dosáhli jsme zde dobrých výsledků. Víme, co funguje v CFD/tunelu, začíná se to projevovat na trati, takže je to před Melbourne dobrým znamením, stejně jako pro naši vývojovou cestu v tomto roce," dodává Fry.