Renault: Pět zákazníků je maximum, tři by byli ideální

iM2, 25. února 2013, 21:53 Google+

Renault nechce za žádnou cenu přijít o své zákazníky, odmítá však spekulace, že by dodával své motory polovině startovního pole. Ohledně dodávek motorů pro rok 2014, kdy nás čeká změna na motory V6, panuje i u Renaultu nejistota.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 27.02. 20:09) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Renault v současnosti dodává motory 4 týmům - Lotusu, Caterhamu, Red Bullu a Williamsu. Od příští sezony se navíc očekává, že od Ferrari bude chtít k Francouzům přejít i stáj Toro Rosso. Mercedes by chtěl zůstat jako dodavatel motorů pro tři týmy, Ferrari by také nerado přišlo o své zákazníky - Toro Rosso. 

Zajímavé je, že dnes na základně týmu ve Viry-Chatillon ve Francii promluvil o plánech Renaultu jejich šéf, Jean-Michel Jalinier. Podle jeho slov by bylo ideální, kdyby mohli dodávat motory menšímu počtu týmů. "Rozhodně ne šesti," odpověděl na otázku Autosportu, kolika týmům bude Renault od nové sezony dodávat motory.

"Pět může připadat v úvahu, ale je to opravdu maximum, protože našim zákazníkům chceme poskytovat i nadále dobrý servis. Podle mého názoru je pět zákazníků opravdu hraniční číslo a pokud bychom se dostali zpět ze čtyř na tři zákazníky, tak bych byl šťastný. Když jsme měli tři zákazníky, tak jsme v oblasti podpory a své práce odváděli opravdu skvělou práci."

Podle Jaliniera je stále moc brzy na to, aby výrobci motorů byly schopni říci týmům, na kolik je nové motory vyjdou. Úvodní odhady ukazují, že by to mělo být více o zhruba 5 milionů EUR. "Nemohu Vám sdělit přesné číslo, protože nevím, na kolik vyjdou náklady. 

Hrubá čísla dnešních dnů vycházejí asi takto, ale vy dobře víte, že se to mění tým od tým: 15 milionů EUR na sezonu. Tato cena se skládá z 10 milionů EUR za motory a 5 milionů EUR za KERS a služby. Náklady v sezoně 2014 vzrostou - dostaneme se na částku zhruba 20 milionů EUR za celek spíše než dnešních 15. Jsou to ale jen hrubá čísla, která předkládám potenciálním partnerům."


Sposta týmů vyjádřila obavy o výrazný nárůst nákladů s příchodem motorů V6. I Jaliner přiznává, že se o finanční stránku sportu obával: "Všichni jsme znepokojeni současnou situací a víme, že není ideální. V dnešní době, snad s výjimkou tří týmů, neexituje ve startovním poli stáj, která by neměla problémy s finanční stránkou. Musíme být tudíž velmi obezřetní..."

Podle jeho slov bylo velmi důležité, že se jednání o budoucích pohonných jednotkách účastnil právě Renault: "Momentálně spolupracujeme se čtyřmi týmy, takže máme rozpočet zhruba jako tým středu pole. Všichni naši zákazníci zhruba patří po finanční stránce do středu pole. Takže máme zhruba představu o tom, kolik vše stojí. Těchto znalostí využíváme při jednání s FIA a FOM."

Vytisknout

Diskuze: Renault: Pět zákazníků je maximum, tři by byli ideální

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 27.02.2013 20:09 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

McLaren mění technické ředitele: Goss střídá Lowea, který odejde k Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud