Sutil nebo Bianchi? S rozhodováním Force Indie souvisí výběr motorů

iM2, 20. února 2013, 15:00 Google+

Force India stále ještě neoznámila, kdo bude závodit v druhém kokpitu týmu. Rozhodnutí mezi Adrianem Sutilem a Julesem Bianchim by však mělo padnout už příští týden. Vybírat se bude podle tří faktorů: Cena motorů pro příští rok, sponzorský příspěvek a rozstřel na okruhu v Barceloně.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 20.02. 17:10) Napište svůj názor
force india vjm06

force india vjm06 | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Force India si s výběrem pilotů zavzpomínala na staré časy. Takovou dobu si totiž žádný tým s výběrem jezdce už dlouho na čas nevzal. Je dost dobře možné, že rozhodne vzájemný rozstřel během právě probíhajících testů v Barceloně. 

Ve čtvrtek se za volant vozu Force India po roční pauze mimo F1 posadí Adrian Sutil. V pátek se zase sveze jeho konkurent, Jules Bianchi. Toto srovnání přímo na trati ale bude asi jen jedním ze tří rozhodujících faktorů ve výběru týmového kolegy pro Paula di Restu pro sezonu 2013. 

Jedním z příkladů z historie, kdy se takto dlouho rozhodovalo o druhém jezdci, by mohl být Williams roku 2005, kdy si to o místo týmového kolegy Marka Webbera rozdali Nick Heidfeld a Antonio Pizzonia. S pokerově klidnou tváří pak Frank Williams při představení nového vozu jezdcům řekl, že místo získává Heidfeld. 


Uvidíme v této sezoně závodit Julese Bianchiho...

Tento termín však Force India již hodně překročila, protože nové auto VJM06 představila už 1. února v Silverstone. Od té doby došlo jen ke zúžení kandidátů na dva. Tedy na boj zkušeností (Adriana Sutila - chráněnce Mercedesu) a mládí (Julese Bianchiho - chráněnce Ferrari), nebo chcete-li na boj nezaměstnaného a testovače.

V tomto souboji se však nebude jednat jen o pouhou rychlost a zkušenosti. Půjde i o peníze, což u Force India ovšem nechtějí přiznat. Bianchi byl měl být schopen přinést až 4 miliony eur. U Sutila by to mělo být pouze 1,5 milionu eur. Za Bianchim stojí Ferrari a za Sutilem zase Mercedes. Mohlo by se tak hrát i o motory pro příští rok.

Celkový balík zahrnující motor a hybridní pohon (ERS) by měl stát mezi 17 a 21 miliony eur. Levnějším z této dvojice by mělo být pravděpodobně Ferrari. Byly by to tak další 4 miliony eur k dobru pro Bianchiho. 


...a nebo Adriana Sutila?

Mercedes měl ale včera v Barceloně Force Indii předložit svoji konečnou nabídku. Mluví se o tom, že stuttgartští by měli být ochotni přibalit i převodovky, což je zase plus pro Sutila. Dostáváme se tak k otázce, kolik budou stát jednotlivé díly u Ferrari? A který balík bude v roce 2014 silnější?

Je pravděpodobné, že Mercedes bude mít jedny z nejdraších, ale i nejlepších šesti válcových turobomotrů. A příští rok by mohly být motory jedním z rozhodujících faktorů. I to si musejí ve Force India zvážit, nakonec jsou dlouholetými zákazníky Mercedesu a Paul di Resta se do F1 dostal přes Mercedes v DTM. Stáj z Brixworthu ale závodila v roce 2008 i s motory Ferrari. 

Kdyby se mělo rozhodovat jen na trati mezi jezdci, tak je třeba zvážit následující: Bianchi nemá žádné závodní zkušenosti s F1, ale vloni se pravidelně účastnil pátečních tréninků. To Sutil má závodních zkušeností dost, ale ve Formuli 1 seděl naposledy v Brazílii 2011. Bianchi navíc už zná z posledního dne testů v Jerezu i aktuální auto, kdy zajel druhý nejrychlejší čas. 

Vytisknout

Diskuze: Sutil nebo Bianchi? S rozhodováním Force Indie souvisí výběr motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 20.02.2013 17:10 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes F1 W04

Akcionáři chtějí, aby se Mercedes z F1 stáhl

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud