K celé záležitosti se vyjádřil i Charlie Whiting: "Jakákoliv křidélka musejí být vertikální a nesmějí být v horní části spojena. Nechceme vidět žádná překrytí. Každé překrytí, ať už částečně otevřené nebo uplné uzavírající šachtu (která vede od výfuků plyny směrem k zádi vozu) je nepovolené a je tudíž nelegální."
„Tým dnes ráno mluvil s FIA a poskytl tím svůj pohled na věc,“ řekl stručně mluvčí Williamsu v paddocku na okruhu v Barceloně a dodal, že tým nyní zjišťuje další okolnosti, jakým směrem se bude s designem výfuku ubírat.
K věci se vyjádřil také mluvčí Caterhamu. Stáj ale očividně nová výstraha příliš z míry nevyvedla: „Pokračujeme ve zhodnocování spektra možností v předsezónních testech tak jako za běžného programu.“
Kontroverzní zprávy o výfucích vyvstaly okolo Caterhamu CT03 už v Jerezu, kde technický ředitel Lotusu James Allison prohlásil, že tento koncept výfuku týmu v předsezónních testech nebude. Novináři mluví o silném vykořistění pravidel, ve kterých tentokrát už Williams a Caterham opravdu přestřelily.
V případě Caterhamu bylo horizontální křidélko specificky vloženo do výfukového kanálu pro kontrolu plynu. Williams přišel se stejným řešením, ale v designu výfuku jsou znatelné malé otvory uprostřed tak, aby systém vypadal legálně a technicky byl rozdělen na dvě části.
Přesto, že FIA se chystá v následujících týdnech systémy důkladně prošetřit, je velmi pravděpodobné, že oba týmy bydou nuceny své koncovky výfuků do prvního závodu sezóny upravit.