Musí Imola z kola ven?

Daniel Šupa, 30. dubna 2004, 21:13 Google+

Jak je to s italským okruhem, nostalgií pamětníků a budoucností Formule 1?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Webber, Mark

Webber, Mark | foto: Jaguar Racing

Sdílejte článek

Očekává se, že Grand Prix San Marina se již v kalendáři sezony 2005 vyskytovat nebude. Na to samozřejmě navazují nostalgická ohlédnutí a úvahy, ale připomeňme si, že okruh Enza a Dina Ferrari se mezi ty stoprocentně klasické okruhy neřadí.

První oficiální závod Grand Prix F1 se na okruhu uskutečnil až v roce 1980, kdy se konal pod hlavičkou GP Itálie. O rok později se italská GP vrátila do Monzy a v Imole se od té doby jezdí závod Formule 1 pod patronátem republiky San Marino.

Svojí historií nemůže okruh konkurovat slavnějším a starším konkurentům jako Monako, Spa, Silverstone, Hockenheimring nebo Monza, přesto krajnice závodní dráhy lemují vzpomínky na těžké a bohužel i smrtelné havárie. Přestavba tradiční a vyzývavé zatáčky Tamburello však byla na dlouhou dobu poslední stavební úpravou, kterou okruh prošel. Okruh je pěkný, ale ne klasický...

Závod setrvával v kalendáři přes výtky a kritiku ze strany suprema Formule 1 Bernieho Ecclestonea především díky podpoře Ferrari, pro které je Imola prakticky domácí tratí. Závody v Itálii mají zvláštní charisma. Není to ale jen diváky v ochozech, Formulí 1 žije široké okolí. Okruh je zasazen v malebném terénu a zázemí nabízí příjemné malé hotely, výborná vína a chutná jídla.

Kromě zastaralého okruhu a vybavení padocku prakticky beze změny po dlouhá léta je však dalším velkým problémem snižující se návštěvnost a malá rentabilita závodu pro kolotoč F1. Zatímco na okruzích v Malajsii a Bahrajnu shlédlo závody za tři dny kolem 200-300 000 diváků, v Imole to bylo asi jen 130 000.

Někteří lidé argumentují tím, že přesouvat závody z Evropy do jiných světadílů je zločinem, ale s ohledem na budoucnost stávajícím způsobem se rozvíjející Formule 1 je to, zdá se, řešení jediné.

Samozřejmě, že Formule 1 pochází z Evropy, ale má na ni starý kontinent monopol? Je pro jeho obyvatele stále stejně zajímavá? A co je pro F1 i její fanoušky nejdůležitější? Pokud si odpovíte na položené otázky: Ne, Ne, Přežít, pak máte pravděpodobně odpověď i na otázku v nadpisu článku...



Vytisknout

Diskuze: Musí Imola z kola ven?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso potřebuje rychlejší vůz

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  2. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

  3. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud