Musí Imola z kola ven?

Daniel Šupa, 30. dubna 2004, 21:13 Google+

Jak je to s italským okruhem, nostalgií pamětníků a budoucností Formule 1?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Webber, Mark

Webber, Mark | foto: Jaguar Racing

Sdílejte článek

Očekává se, že Grand Prix San Marina se již v kalendáři sezony 2005 vyskytovat nebude. Na to samozřejmě navazují nostalgická ohlédnutí a úvahy, ale připomeňme si, že okruh Enza a Dina Ferrari se mezi ty stoprocentně klasické okruhy neřadí.

První oficiální závod Grand Prix F1 se na okruhu uskutečnil až v roce 1980, kdy se konal pod hlavičkou GP Itálie. O rok později se italská GP vrátila do Monzy a v Imole se od té doby jezdí závod Formule 1 pod patronátem republiky San Marino.

Svojí historií nemůže okruh konkurovat slavnějším a starším konkurentům jako Monako, Spa, Silverstone, Hockenheimring nebo Monza, přesto krajnice závodní dráhy lemují vzpomínky na těžké a bohužel i smrtelné havárie. Přestavba tradiční a vyzývavé zatáčky Tamburello však byla na dlouhou dobu poslední stavební úpravou, kterou okruh prošel. Okruh je pěkný, ale ne klasický...

Závod setrvával v kalendáři přes výtky a kritiku ze strany suprema Formule 1 Bernieho Ecclestonea především díky podpoře Ferrari, pro které je Imola prakticky domácí tratí. Závody v Itálii mají zvláštní charisma. Není to ale jen diváky v ochozech, Formulí 1 žije široké okolí. Okruh je zasazen v malebném terénu a zázemí nabízí příjemné malé hotely, výborná vína a chutná jídla.

Kromě zastaralého okruhu a vybavení padocku prakticky beze změny po dlouhá léta je však dalším velkým problémem snižující se návštěvnost a malá rentabilita závodu pro kolotoč F1. Zatímco na okruzích v Malajsii a Bahrajnu shlédlo závody za tři dny kolem 200-300 000 diváků, v Imole to bylo asi jen 130 000.

Někteří lidé argumentují tím, že přesouvat závody z Evropy do jiných světadílů je zločinem, ale s ohledem na budoucnost stávajícím způsobem se rozvíjející Formule 1 je to, zdá se, řešení jediné.

Samozřejmě, že Formule 1 pochází z Evropy, ale má na ni starý kontinent monopol? Je pro jeho obyvatele stále stejně zajímavá? A co je pro F1 i její fanoušky nejdůležitější? Pokud si odpovíte na položené otázky: Ne, Ne, Přežít, pak máte pravděpodobně odpověď i na otázku v nadpisu článku...



Vytisknout

Diskuze: Musí Imola z kola ven?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso potřebuje rychlejší vůz

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  6. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud