Musí Imola z kola ven?

Daniel Šupa, 30. dubna 2004, 21:13 Google+

Jak je to s italským okruhem, nostalgií pamětníků a budoucností Formule 1?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Webber, Mark

Webber, Mark | foto: Jaguar Racing

Sdílejte článek

Očekává se, že Grand Prix San Marina se již v kalendáři sezony 2005 vyskytovat nebude. Na to samozřejmě navazují nostalgická ohlédnutí a úvahy, ale připomeňme si, že okruh Enza a Dina Ferrari se mezi ty stoprocentně klasické okruhy neřadí.

První oficiální závod Grand Prix F1 se na okruhu uskutečnil až v roce 1980, kdy se konal pod hlavičkou GP Itálie. O rok později se italská GP vrátila do Monzy a v Imole se od té doby jezdí závod Formule 1 pod patronátem republiky San Marino.

Svojí historií nemůže okruh konkurovat slavnějším a starším konkurentům jako Monako, Spa, Silverstone, Hockenheimring nebo Monza, přesto krajnice závodní dráhy lemují vzpomínky na těžké a bohužel i smrtelné havárie. Přestavba tradiční a vyzývavé zatáčky Tamburello však byla na dlouhou dobu poslední stavební úpravou, kterou okruh prošel. Okruh je pěkný, ale ne klasický...

Závod setrvával v kalendáři přes výtky a kritiku ze strany suprema Formule 1 Bernieho Ecclestonea především díky podpoře Ferrari, pro které je Imola prakticky domácí tratí. Závody v Itálii mají zvláštní charisma. Není to ale jen diváky v ochozech, Formulí 1 žije široké okolí. Okruh je zasazen v malebném terénu a zázemí nabízí příjemné malé hotely, výborná vína a chutná jídla.

Kromě zastaralého okruhu a vybavení padocku prakticky beze změny po dlouhá léta je však dalším velkým problémem snižující se návštěvnost a malá rentabilita závodu pro kolotoč F1. Zatímco na okruzích v Malajsii a Bahrajnu shlédlo závody za tři dny kolem 200-300 000 diváků, v Imole to bylo asi jen 130 000.

Někteří lidé argumentují tím, že přesouvat závody z Evropy do jiných světadílů je zločinem, ale s ohledem na budoucnost stávajícím způsobem se rozvíjející Formule 1 je to, zdá se, řešení jediné.

Samozřejmě, že Formule 1 pochází z Evropy, ale má na ni starý kontinent monopol? Je pro jeho obyvatele stále stejně zajímavá? A co je pro F1 i její fanoušky nejdůležitější? Pokud si odpovíte na položené otázky: Ne, Ne, Přežít, pak máte pravděpodobně odpověď i na otázku v nadpisu článku...



Vytisknout

Diskuze: Musí Imola z kola ven?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso potřebuje rychlejší vůz

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

  2. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud