Přitom v Silverstone měl Webber na svém kontě o 16 bodů více než Vettel a před svým mladším kolegou byl i po jedenáctém závodě sezóny v Maďarsku. Nakonec ale Sebastian zabral, nasbíral o 102 bodů více než Mark a získal třetí titul mistra světa v řadě.
Neweymu trvalo polovinu sezóny, než RB8 plně porozuměl a vyladil jej. K tomu přispělo i několik rozsáhlých přestaveb zadní částí vozů s dalšími verzemi Coanda výfuků. Na počátku, kdy ještě vůz nebyl tak konkurenceschopný, si s ním vedl lépe Mark.
Vývoj relativních bodových rozdílů mezi nejlepšími šesti piloty sezóny 2012
(pro zvětšení klikněte)
"Zkrátka jsem se cítil ve voze pohodlněji [ve druhé části sezóny,]" uvedl Vettel pro Auto Motor und Sport. "Vyvážení pro mě bylo lepší než na počátku, což způsobovalo problémy zejména v kvalifikaci. Dlouho jsem nebyl spokojený s výfuky, i když přinášeli více přítlaku než starší verze."
"Nemohl jsem si hrát s autem tak, jak jsem chtěl, aby sedělo mému stylu. Svou rychlost získávám v nájezdu do zatáček, zatímco Mark je lepší na výjezdu. Až poslední verze řešení Coanda výfuků mě dostala blíže k tomu, co jsme měli minulý rok," prozrazuje Vettel.
Sebastian Vettel se starou verzí výfuků v Číně, kde Mark Webber jezdil s Coanda řešením
(foto: Red Bull Racing)