Zástupci Jaguaru uvedli, že byť auto mohlo vydělat peníze, není pro projekt vzhledem ke globálním ekonomickým problémům příhodná doba. Williams F1 poskytoval své odborné znalosti při vývoj šasi z karbonových vláken.
Původně mělo být vyrobeno 250 kusů hybridního vozu - náhradníka XJ220 - o hodnotě kolem 1,1 až 1,5 milionů dolarů (20 až 29 mil. Kč). Zrychlit z 0 - 100 km/hod měl za dobu kratší než 3 sekundy, z 0 - 160 km/hod do 6 s, maximální rychlost měla přesahovat 320 km/hod, přičemž emise neměly překračovat velmi nízkých 99 g/km (podobné hodnoty dosahuje dieselový Ford Fiesta).
Společný projekt, na který byl Williams patřičně hrdý, byl oznámen loni v květnu a po dvou letech skončí. Jaguar však budoucí spolupráci nevylučuje. Technologie vyvinuté pro C-X75 chce využít pro své ostatní vozy.
Automobilka Jaguar je součástí společnosti Jaguar Land Rover, kterou vlastní indická Tata Motors toužící po další expanzi. Nedávno oznámila spolupráci při výrobě vozů poblíž Šanghaje s čínskou Chery Automobile Company.
Jaguar C-X75 (foto: Jaguar)
Na Williams ukončení projektu C-X75 nemusí mít velký finanční dopad, je to pro něj ale ranou vzhledem k tomu, že se snaží rozšířit své aktivity do dalších odvětví automobilového průmyslu.
Tým přišel v krátké doby o druhý kontrakt poté, co minulý týden bylo oznámení zrušení formulové série F2, pro kterou měl Williams dodávat šasi. Byť se jednalo o levné monoposty, měly poskytovat práci pro část zaměstnanců a týmu by poskytovaly alespoň nějaké dodatečné příjmy.