DISKUZE K ČLÁNKU Šéf McLarenu nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo k Massovi
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo vůči Felipemu Massovi. Záměrně narušilo pečeť jeho převodovky a obětovalo v jeho případě 5 míst, aby se Fernando Alonso dostal o jednu pozici vpřed, na pogumovanou stranu roštu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šéf McLarenu nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo k Massovi
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000324
(Hlasovalo 23 lidí)
19.11.2012 07:56
Nehnevaj sa ale dva zavody pred koncom ked ide… »
» uzivatel001000
(Hlasovalo 19 lidí)
19.11.2012 10:05
Byl bych pro změnu pravidel Udělali to chytře,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Duncan66
18:08 20.11.2012 89.29.32.XXXPorad se snazim prijit na to, co zatemnilo mysl tobe, kdyz uz je pro tebe tezke videt rozdil ve startu z 9. a 7. mista. Ale napis mi zase neco o tom, ze se potrebuju lecit.
Stejne jako jsem mel jit na vysetreni, protoze jsem si dovolil vyslovit ze Jenson by mohl, nikoli musel, pri startu z ciste stopy bojovat o bednu. Nedostal se na tvuj ucet mladsi bracha, maly syn, nebo co se ti stalo ?!? Vazne by me to zajimalo, proc najednou takovy obrat v mysleni.-
Nasir
18:28 20.11.2012 188.175.176.XXXTys tomu nasadil korunu. Takže jádro sporu není v tom, komu měla patřit jaká strana roštu, ale v tom, že se Alonso posunul o 2 místa vpřed? Mám to chápat tak, že jedno místo vpřed díky posunu Gro bys ještě snesl (protože podle tvého tvrzení je to na špatnou stranu a tudíž by to Alo poškodilo), ale o 2 místa a zase do té lepší strany? "No to už je vrchol, co si to ten Alonso dovoluje se posunovat vpřed" - to jsi myslel? Zasmál jsem se, máš palec nahoru, pravda odhalena v celé nahotě.-
Duncan66
18:37 20.11.2012 89.29.32.XXXIkdyz jsi to vubec nepochopil, tak aspon narozdil od Odina ses tomu zasmal.
Nikde se ani slovem nezminuju, ze tebou uvedeny duvod byl jadrem sporu. Asi 10x jsem tady napsal, ze mi jde ciste o princip ucelove menit poradi na startu zakulisnimi praktikami, nikoli dosazenymi casy na draze ci zasahem vyssi moci. A ani ve snu me nenapadlo, ze zrovna ty a odin to nepochopi ani kdyz jim to clovek napise 10x po lopate
-
-
odin
18:38 20.11.2012 77.240.96.XXXPřečti si celou diskuzi. Někde výše jsem porovnával podoby startovního roštu před penalizacemi a po. Jasně jsem napsal, že Alonso a Hulkenberg vydělali nejvíce, Schumi s Maldonádem o něco méně (i když tady se lze přít, co je větší výhoda, zda dvě místa vpřed a stejná stopa, nebo jedno místo vpřed a lepší čistá stopa oproti původně vyjetému místu. Já jsem svým citem určil dvě pozice a stejnou stopu, jako ?výhodnější?). Ostatní si polepšili o jednen flek a stopa zůstala stejná. Jen Senna a Kimi se posunuli do horší stopy při zisku jednoho místa. Tak jak ti mám vysvětlit, že si Alonso polepšil? Vždyť to tu nikdy nikde nepopírám. Jen tvrdím, že to bylo od Ferrari v "souladu pravidel" respektive, že za to byli potrestáni podle pravidel, stejně jako jiné týmy v případě jejich přestupků. Nechápu, co bys chtěl? To je měli vyloučit ze závodu? Nebo jim zakázat jezdit příští závod? Nebo proč tu kvičíš jak postřelené podsvinče? V minulosti všichni, kdo porušili pečeť byli potrestáni odsunutím 5 míst na startu, tak proč by tentokrát měl následovat jiný trest?
A co se týče Jensona. Toho se původní spor netýkal (nijak ho posuny neovlivnily). Vyjel si 12 pozici a z té také odstartoval. Snad všichni piloti na sudých pozicích ztratili, ale But ztratil zdaleka nejvíce. Proto on není z mého hlediska ten reprezentativní vzorek pro vyjádření jak veliká nevýhoda byl start ze špinavé stopy. Prostě nediskutuješ fér. Používáš extrémy jako příklady pro prosazení svých pravd. A to ti odmítám žrát.-
Nasir
19:28 20.11.2012 188.175.176.XXXPřesně tak, i předchozí příspěvek.
- Naši oponenti nechtějí pochopit, že směrodatné pozice jsou ty vyjeté v kvaldě. Nikde ale není řečeno, že si nemohou polepšit v případě trestu jiných ap. Pravidla poškození posunem vpřed neuznávají. Je to určitá nedokonalost pravidel, pokud obě strany roštu nejsou úplně stejné, ale to už je na jiné téma. Zaprvé to nikdo neřeší, zadruhé na většině tratí je rozdíl zanedbatelný, zatřetí vždy záleží hlavně na samotném startu. Nikdo se nemůže vymlouvat, že odstartoval blbě jen kvůli špatné straně. Důkaz viz neděle. Button je zrovna ten, kdo odstartoval mizerně, zatímco jeho kolegové na stejné straně (!) odstartovali většinou lépe. Dokonce ho předjel vůz, který byl přímo za ním ! A Button se určitě nebude vymlouvat, že zrovna jeho 12. flek byl nějaký "divný".
- Pokud někdo vidí posun na horší stranu roštu jako jednoznačné poškození, pak musí logicky litovat i ty piloty, kteří si vyjeli lepší stranu, ale vyfasovali tu horší díky posunu Gro. Proč by se s tím měli smířit, že byli poškozeni? Tvrzení, že výměna u Gro byla nutná, neobstojí. Zaprvé to tvrdí tým, že byla nutná, zadruhé proč by někoho mělo zajímat, že Lotus má u svého pilota potíže s převodovkou a musí ji vyměnit a oni kvůli tomu budou poškozeni? To je problém Lotusu, nikoliv ostatních. A za tento problém je Lotus potrestán a ostatní si polepší. Pokud by platilo tvrzení našich oponentů, museli by logicky protestovat všichni, kdo doplatí na chybu soupeřů, ať už je ta chyba účelová nebo skutečná. Takhle to ale nefunguje, protože to ani nemůže fungovat. -
Mike17
09:13 21.11.2012 93.99.87.XXXSice se mi už nechce se v to rýpat, ale napadl mě jeden příklad, z kterého bys pochopil o co mi jde.
V Brazílii bude pořadí po kvaldě:
1.Web, 2. But, 3. Vet, 4. Ham, 5-7je jedno, 8. Alo. Po kvaldě nechá But místo a lepší stopu Ham (bude na tom v MS líp) a posune se na 7. Jako reakci nechá Web místo a lepší stopu Vet. Takže na roštu 1. Vet, 2. Ham, 8.Alo. Není to zrovna pravděpodobné, ale jde mi o princip. Koneckonců když z toho vynecháš Mcl, je tato možnost celkem reálná. Mark už kvaldu nedávno vyhrál.
Teď je moje otázka: Je to v pořádku? Alonso ztratí na svého konkurenta 2 (1)místa(o) na startu. Je to fér? Ať už tím v USA někdo získal nebo ztratil, pro jeho soupeře to znamená opak.
Takže je to podvod? NE. Porušení pravidel. NE. Trestat? NE. Mělo by se to do budoucnosti nějak omezit? ANO!
Tohle není žádné couvání, ale přesně to co tvrdím od začátku.-
Nasir
17:15 21.11.2012 188.175.176.XXXJenže tvoje úvaha má jeden nedostatek, a sice to, že je jednoduše spekulativní a pomíjí kontext.
- Na většině tratí taková rošáda nemá žádný smysl, protože se obě strany moc neliší.
- Dvojka může pustit jedničku přímo na trati. Tím spíš pokud jsou pouhé 2 pozice za sebou. V takovém případě nemá smysl dvojku stahovat dozadu do pole, tím riskuješ, že ho někdo bude brzdit, zvýšíš riziko postartovní kolize atd.
- Týmy pořád bojují o PK a tedy o peníze. Nechce doufám nikdo tvrdit, že ty peníze nechtějí a jejich dvojky tedy jezdí víceméně zbytečně.
- Odsunout dozadu Webbera znamená velkou pravděpodobnost ztráty bodů. RB má nižší maximálku a Webber blbě startuje. Vzhledem k PK to tým neudělá, nevyplatí se to.
- Lepší strana roštu nezaručuje automaticky dobrý start (viz třeba Schumi v Austinu, start byl celkem dobrý, ale první zatáčka ne).
- Ferrari je na rovince poměrně rychlé a má účinné DRS, to byl faktor pro Massu, že který mu měl pomoci na body i z 11. místa. Co platí pro Ferrari ale nemusí nutně platit pro ostatní.
- A ten hlavní argument, který ti tu úvahu nabourává, je obsažen už přímo ve tvých vlastních slovech. Řekni mi, proč by Button přenechával pozici ve prospěch Hamáče, když by věděli, že RB udělá totéž u Webbera? Jak McLarenu pomůže, že Vettel bude startovat první? To nedává smysl. Kromě výše uvedeného i samotná podstata těchhle rošád vylučuje, aby to týmy zkoušely víckrát, protože to konkurence může nabourat. Jednoduchý a účinný fakt. Proto tvou obavu nesdílím.
Když bych to shrnul - to, co ty a Duncan mimo jiné pomíjíte, je fakt, že Ferrari to udělalo jen proto, že šlo o výjimečné okolnosti dané stavem v šampionátu, ztrátou na Vettela, podmínkami na nové trati, formou Massy. Ferrari také ještě bojuje o 2. místo v PK a je to reálnější než vyhrát PJ. Prostě zkalkulovali pro a proti a vyšlo jim, že i ta malá pomoc Alonsovi za to stojí. Ono stačilo málo a Alonso zůstal nějaký čas za dvojicí Schumi + Raikkonen. Rozhodně nikdy nebudu souhlasit s těmi zjednodušenými úvahami v tom stylu, že to může dělat každý nebo že Ferrari (Massa) vlastně nic neztratilo a soupeři byli poškozeni, když fakt říkají něco zcela jiného a závod se mohl vyvíjet jinak, kdyby všichni zmínění jinak odstartovali.
Věšteckou kouli na start opravdu nikdo nemá, ani Ferrari.-
anonym
08:54 22.11.2012 147.229.7.XXXAno většinou ta rošáda nemá smysl, až na pár vyjímek, třeba mokrý Interlagos. Levá strana je za mokra kluzčí, ale asi to nebude třeba tak hrozné jako v Austinu. Pak by šlo o lepší start jedničky (případnou ztrátu dalších míst při startu). Pouštění na trati to neřeší. Ztráta bodů Webbera v porovnání s titulem Vettela je teď pro RB zanedbatelná.
Blbý start může udělat každý, ale následky na kluzké straně budou zase o něco větší.
DRS s tím nemá nic společného, lepší start bude vždy výhodou. Pokud by to udělal Mclaren, nemusí vědět že to udělá i RB.
Hledáš tu proč by to zrovna teď nešlo, ale jde o princip. Vyjímečné okolnosti se můžou opakovat. Možná ne identicky, ale podobně. O případné jiné výsledky v USA tu přece vůbec nejde.-
odin
12:44 22.11.2012 77.240.96.XXXA co bs jsi s tím chtěl asi tak udělat? Zakázat výměnu převodovky? Nebo ji netrestat? Obojí je asi nereálné. Tak mě napadá jediné řešení. Potrestat výměnu převodovky o "sudý" počet míst, ale tam by zase byli piloti "uvnitř" měněných pozic "znevýhodněni" a přeházeni do opačných stop, než si vyjeli. A hádáme se tady znova. Podle mě úplně fér řešení, aby bylo nenapadnutelné Duncanem66, nebo Mike17 neexistuje. Ti dva si prostě vždycky něco najdou.-
-
odin
13:17 22.11.2012 77.240.96.XXXTak se to celé divadlo posune o hodinu zpět. A hádáme se opět. Ferrari bude vyčkávat do poslední chvíle a oznámí výměnu 59 min po konci kvaldy. Nebo ještě o nějakou tu vteřinu později. Co se na tom všem změní??? Pokud vám tedy jde o PRINCIP, kterým se tu oháníte?-
Mike17
16:09 22.11.2012 147.229.7.XXXNevím, řekl bych že by se mělo dát prokázat, jestli poškozená je nebo ne. Z něčeho (telemetrie?) ty týmy poškození zjišťují. Pokud není poškozená, musel by pak jezdec startovat třeba až z konce roštu nebo z boxů. A kdyby to nešlo zjistit, pak už je aspoň nutnost převodovku vyměnit aspoň malým postihem. Dobře, ta hodina tam asi není nutná. Nemám čas tu hodiny přemýšlet nad každým detailem.-
Nasir
16:39 22.11.2012 188.175.176.XXX- Ať se klidně změní pravidla, že týmy F1 budou muset dokládat, co je s převodovkou. Do té doby je to ale na jejich uvážení a jejich tvrzení.
- Pokud někdo urputně bazíruje na tom, že je špatné zasahovat do pořadí na startu, musí být špatná jakákoliv výměna převodovky. Nikoho nezajímá, že soupeři nevydržela a že tvrdí, že výměna byla nutná. Proč by na to měl někdo brát ohledy, když jemu samotnému převodovka vydržela? Nikdo nemůže znát přesně příčinu potíží soupeře, jestli je to náhoda, nějaká chyba mechaniků, závada způsobená nějakou bouračkou v kvaldě ap. - proto je z hlediska pravidel každá výměna převodovky stejná.
- Dodatek - větší výhoda je nastavení vozu na závod, z toho se těží x desítek kol. Z posunu vpřed o 1 místo na startu netěžíš automaticky nijak. Toť vše.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000879
11:14 19.11.2012 94.229.92.XXXTak Masso a když jsi teď tak rychlý, tak v Brazílii Vettela nabouráš. Koukej, jak Albonzo brečí, že zase nevyhrál. Už ani nechce ty sladká lízátka. Chudáček.
-
uzivatel000341
12:05 19.11.2012 62.154.195.XXXWeber dostane tu samou instrukci ohledně Alonsa a já si u kávičky budu užívat, jak můj oblíbený tým dá double, protože ti "Pitomci" se vystřílejí... Jenže proberte se takhle to nikdy nebude, protože i přes spoustu křiváren zůstává F1 do značné míry inteligentním sportem a ne NASCAR A i když touha po prvním místě v jezdcích je veliká, riskovat bouračkou pád na třetí místo v konstruktérech, to si ani bohatý Ferrari nedovolí.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek